aanschaf apparatuur, en regelgeving

Auteur Topic: aanschaf apparatuur, en regelgeving  (gelezen 4884 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 19 mei 2010, 20:57:16
Onze afd. kan door  een schenking aan wat nieuwe apparatuur komen. Alles wordt geprogrammeerd geleverd op de NRK kanalen.

Nu heb ik van horen zeggen, dat dit niet toegestaan zou zijn en wij de mobilofoon moeten afnemen bij de landelijke verbindingsdienst.

Dit zou betekenen dat wij honderden euro's moeten uitgeven voor iets wat wij anders voor nop zouden kunnen verkrijgen !!

Wie weet of er vanuit Den Haag hier regels aan worden gesteld ??



Groeten Klink.


Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2010, 23:05:21
De verbindingsdienst wil dit idd graag, echter je mag zelf bepalen waar je je spullen aanschaft.

Evenzo heb je niks te maken met de provinciale verbindingsdienst. Ze mogen je wat advies geven, maar kunnen je niks opleggen. Dit willen je ze graag anders doen geloven, maar is werkelijk waar nergens op gebaseerd.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2010, 23:53:00
Er is toch ook nog zoiets als 'wie betaalt, die bepaalt"?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2010, 16:06:42
Als je als sponsering een gratis geprogrameerde mobilofoon kan krijgen zou ik me niet tegen laten houden.
Overigens bestaat er geen controle of registratie op welke mobilofoons er worden gebruikt en hoe deze aangeschaft is.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2010, 17:06:17
Als je als sponsering een gratis geprogrameerde mobilofoon kan krijgen zou ik me niet tegen laten houden.
Overigens bestaat er geen controle of registratie op welke mobilofoons er worden gebruikt en hoe deze aangeschaft is.
En daarom krijgen we natuurlijk ieder jaar dat inventarisatie formulier van het landelijk waarin gevraagd wordt om even neer te pennen welke apparaten wij hebben, modelnummer, serienummer, aanschafdatum, etc.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2010, 18:18:48
En daarom krijgen we natuurlijk ieder jaar dat inventarisatie formulier van het landelijk waarin gevraagd wordt om even neer te pennen welke apparaten wij hebben, modelnummer, serienummer, aanschafdatum, etc.

Zal wel buiten mij om zijn gegaan, nog nooit gezien excuses...


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2010, 18:57:15
De verbindingsdienst wil dit idd graag, echter je mag zelf bepalen waar je je spullen aanschaft.

Evenzo heb je niks te maken met de provinciale verbindingsdienst. Ze mogen je wat advies geven, maar kunnen je niks opleggen. Dit willen je ze graag anders doen geloven, maar is werkelijk waar nergens op gebaseerd.

in een zendvergunning staat ook welk apparatuur je hebt dus wat dat betreft kunnen ze wel zeggen je mag alleen dat merk en die en die modellen om dat ze anders niet meer voldoen aan de vergunning


Gast

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2010, 19:04:42
In een zendvergunning van het Agentschap Telecom staat niet welke apparatuur je hebt, je moet wel aangeven hoeveel apparatuur je hebt, waarvoor je het gebruikt etc. etc. Bij de invulling van het merk en model kun je gerust "tweedehands" invullen, daarover valt het AT niet bij een vergunning-verstrekking.


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2010, 19:17:18
In een zendvergunning van het Agentschap Telecom staat niet welke apparatuur je hebt, je moet wel aangeven hoeveel apparatuur je hebt, waarvoor je het gebruikt etc. etc. Bij de invulling van het merk en model kun je gerust "tweedehands" invullen, daarover valt het AT niet bij een vergunning-verstrekking.



ik heb hier zelf een koppie liggen van de vergunning en daar staat toch echt wel degelijk welk merk en type apparatuur je gebruikt en welk vermogen.
zo heb ik hier de papieren liggen van 2 verschillende mobilofoons welk wattage en welken frequenties type en merk mobilofoon zo heb ik ze ook van verschillende type en merken portofoons zo heb ik dus een aardig stapeltje liggen hier ze doen veders niet moeilijk over welk apparatuur je hebt van At maar komt wel een papiertje bij.
van dat oogpunt willen ze dus ook dat alle afdelingen zelfde apparatuur hanteren schild hun veel papier werk


Gast

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2010, 19:22:34
"Gewoon" tweedehands apparatuur aanschaffen of laten doneren, programmeren zoals ze geprogrammeerd dienen te worden en daarna type, serienummer of wat dan ook noteren.
Kan je klauwen vol met geld schelen.
Bij onze vereniging was het invullen van "tweedehands apparatuur" voldoende om de zendmachtiging te krijgen.