Tekenpakket voor bereikbaarheidskaarten

Auteur Topic: Tekenpakket voor bereikbaarheidskaarten  (gelezen 3275 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arjan_tb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Gepost op: 3 juni 2004, 17:25:29
Geachte collega's en anderen,

Wij maken onze bereikbaarheidskaarten en aanvalsplannen momenteel in het tekenprogramma Smartsketch.
Nu zijn wij ook op zoek naar tekenaars in brandweerland die tekenervaring hebben met de programma's Powerdraft en/of Microstation versie V8
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met deze tekenprogramma's. Eventuele reacties mogen via PM of laat aub een berichtje hier achter ! dank dank !!




Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2004, 18:20:36
Wij gebruiken microstation V8


Arjan_tb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2004, 09:21:48
Shave, zou je mij een meeltje kunnen sturen met jullie bevindingen over het pakket en als het mogelijk is een PDF'je van een bereikbaarheidskaart gemaakt in Microstation ??? Mijn dank zou groot zijn !  :D


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2004, 12:13:04
Shave, zou je mij een meeltje kunnen sturen met jullie bevindingen over het pakket en als het mogelijk is een PDF'je van een bereikbaarheidskaart gemaakt in Microstation ??? Mijn dank zou groot zijn !  :D

Arjan en Shave, het lijkt me aardig als jullie de bevindingen op het forum zetten, zodat meer brandweermensen van jullie ervaringen gebruik kunnen maken. de onderwerpen betreffende het tekenen van bereikbaarheidskaarten speelt namelijk op nog meer plaatsten in het land


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2004, 12:24:26
Wij maken onze aanvalsplannen alsmede onze brandkranenboeken in Microstation V8. Ik zal kijken of ik van beiden een voorbeeld hier kan neerzetten voor de beeldvorming.

Op zich werkt het allemaal vrij simpel. Je hebt de grootschalige basiskaart en een digitaal bestand van de brandkranen in je gemeente nodig die je in het programma als diverse lagen over elkaar heen kan leggen.

Daar kun je zelf dan ook weer allerlei pictogrammen aan toevoegen of zelf gebouwen bijtekenen.


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2004, 09:40:43
Wij hebben het programma Stabiplan LT voor onze bereikbaarheidskaarten en de tekeningen van de gebouwen.
Het is ook een programma waarmee je zeer gemakkelijk een gebouw kan tekenen. Ook zijn er veel diverse symbolen  tot je beschikking om in de tekening te zetten.