Koppen - TV1 België

Auteur Topic: Koppen - TV1 België  (gelezen 4332 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 15 juni 2004, 23:09:48
België TV1 - Koppen. 15/06/2004 21.35 uur

Heeft iemand hier toevallig een stukje van gezien? Of zaten we allemaal weer voetbal te kijken? ;)

Het ging over de GREP, een elitekorps van de brandweer van Parijs. Een heftige documantaire. Een stukje uit de inleidingstekst:

"Meer dan eens zetten de elitepompiers hun leven op het spel om anderen te redden. Iedere maandagochtend worden in de kazerne de namen afgeroepen van de collega's die omgekomen zijn bij de uitoefening van hun beroep."

Best heftig.....


Meer informatie vind je hier:

http://195.0.110.53/tv1_master/programmas/koppen/r2004/koppen_r2004_a0351_item1meerinfo/index.html


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
  Ta


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2004, 23:14:55
Zie ook :
 http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=4;action=display;threadid=4070

Mischien dat een van de moderators het bij elkaar kan gooien. Ik persoonlijk acht hem hier wat meer op z'n plaats.....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


kader5701

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2004, 23:21:24
vanavond op de Brt bij het programma koppen een aflevering zitten kijken over de GREP, een elite-eenheid van de Parijse brandweer. Was zeker de moeite waard. Op een gegeven moment was er sprake van een (ademhalings)apparaat dat CO2 omzette in "schone lucht" ik neem aan dat er een soortgelijk proces plaatsvond als in gesloten duiksystemen. Kan iemand me er iets meer over vertellen? Ik dacht eigenlijk dat brandweer altijd met ademlucht werkte. Of gebruikt de brandweer hier of in België ook wel eens zoiets?
Gert


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2004, 23:24:27
  Ta


Gerben

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2004, 13:37:52


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2004, 15:32:26
Hee Gert
da`s lang geleden :D :D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2004, 22:21:24
Hi Gert,
Hier in Terneuzen hebben we 20 BG-4's liggen, die gebruikt werden bij de aanleg van de Westerscheldetunnel.
Hier kun je als brandweerman 4 uur mee rondlopen.....
De CO2 wordt omgezet in een filter en een klein beetje zuurstof bijgevuld uit een flesje.
Het wordt hier dus ook toegepast, zie je wel, alleen tegenwoordig iets minder..... :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2004, 22:24:37
Mischien dat een van de moderators het bij elkaar kan gooien. Ik persoonlijk acht hem hier wat meer op z'n plaats.....

Bij deze is het bij elkaar gegooid..... :P


kader5701

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2004, 11:30:52
Hi Gert,
Hier in Terneuzen hebben we 20 BG-4's liggen, die gebruikt werden bij de aanleg van de Westerscheldetunnel.
Hier kun je als brandweerman 4 uur mee rondlopen.....
De CO2 wordt omgezet in een filter en een klein beetje zuurstof bijgevuld uit een flesje.
Het wordt hier dus ook toegepast, zie je wel, alleen tegenwoordig iets minder..... :-\
Exact hetzelfde systeem dus als bij gesloten duiksystemen.