Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64758 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #30 Gepost op: 16 juli 2010, 22:18:03
Oftewel; een vingertje is zo gemaakt. Moeten we daar met z'n allen over gaan piepen?  ::)

Dat is jouw mening, die respecteer ik. Ik heb mijn mening, en die staat reeds gepost.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #31 Gepost op: 16 juli 2010, 22:18:40
Die hoef ik niet te weten, dit past niet in het profiel van een proffesioneel hulpverlener. Het is niet anders.

Zullen we dan een nieuw topic maken met als titel: hulpverleners en hun tekortkomingen? Een soort van schandpaal? Blijkbaar is dit de insteek. kan me absoluut geen andere reden voorstellen bij dit soort topics.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #32 Gepost op: 16 juli 2010, 22:21:27
Zullen we dan een nieuw topic maken met als titel: hulpverleners en hun tekortkomingen? Een soort van schandpaal? Blijkbaar is dit de insteek. kan me absoluut geen andere reden voorstellen bij dit soort topics.

Waarom hoor ik bij dit topic wél dit soort geluiden en in de door mij eerder genoemde topics niet?
Dat verschil begrijp ik even niet
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #33 Gepost op: 16 juli 2010, 22:26:27
even de OGS aanzetten terwijl een bejaarde vrouw met een rollator oversteekt?

geintje moet kunnen


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #34 Gepost op: 16 juli 2010, 22:34:15
Dit forum is bij heel HV-end Nederland bekend. Kom je hier zelf niet regelmatig, dan wel één van je directe collega's. Het lijkt mij dan ook zeker geen slimme actie om zoiets te doen. Heb je er een hekel aan doe je even de zonneklep naar beneden en niemand die het er over heeft. Nu sta je zó op internet...

Maar zoals gezegd, ik ben er óók niet bij geweest en weet niet wat deze man tijdens zijn dienst al voor de kiezen gehad heeft..


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #35 Gepost op: 16 juli 2010, 22:42:58
Normaal gesproken zijn slachtoffers geblurd en komen ze niet met hun gezicht herkenbaar in beeld, of op de foto. Hier staat nu een foto waarbij iedereen kan zien om wie het gaat. Knap hoor!! Fraai gedaan. (NOT)

Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek aan een moderator om de persoon in kwestie onherkenbaar te maken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #36 Gepost op: 16 juli 2010, 22:45:13
Niet slim van de bewuste collega, maar misschien wel iets om over na te denken....

Iedereen die met de meest goede bedoelingen filmpjes maken van de hulpdiensten realiseren zich soms niet waar wij als hulpverlener mee te maken krijgen.

Stap je de wagen uit, staan er in no time meerdere personen jouw doen en laten, maar vooral ook de ellende van het slachtoffer te filmen.  Dat kan gaan irriteren.

Ben je onderweg naar een reanimatie, vol adrenaline, staan er weer mensen langs de kant van de weg je te filmen. Dat kan gaan irriteren.

Je doet niemand kwaad met het filmen van hulpverleningsvoertuigen die voorbij razen en ik denk dat iedereen die de filmpjes maakt niets dan respect hebben voor de hulpdiensten, maar bedenk dat ook wij mensen zijn. En het soms gewoon vervelend vinden om weer op film of foto te komen. Ook hebben wij soms een slechte dag en doen soms dingen die eigenlijk niet zo verstandig zijn (zoals je middelvinger opsteken).

Veroordeel de collega in kwestie niet. Noem het dom, noem het onverstandig, noem het fout, maar bedenk vooral.... het is menselijk.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #37 Gepost op: 16 juli 2010, 22:46:50
Heet dat niet gewoon de consequenties inzien van je acties?

en ook al heeft deze man veel meegemaakt, vindt ik dit nog geen gegronde reden, als mijn vader dit zou doen naar andere fotografen zouden we toch een stevig gesprek hebben denk ik.

en tegelijkertijd ook nog klagen over agressie, zou wek je dat op dus. gelukkig zijn er zat anderen die zich wel in kunnen houden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 16 juli 2010, 22:53:37
en tegelijkertijd ook nog klagen over agressie, zou wek je dat op dus.

Denk je werkelijk?  ::)


Gast48368

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 16 juli 2010, 22:57:33
Normaal gesproken zijn slachtoffers geblurd en komen ze niet met hun gezicht herkenbaar in beeld, of op de foto. Hier staat nu een foto waarbij iedereen kan zien om wie het gaat. Knap hoor!! Fraai gedaan. (NOT)

Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek aan een moderator om de persoon in kwestie onherkenbaar te maken.

Ik ben ook heel mijn brandweertijd herkenbaar in beeld gekomen, wat ik ook deed, hoe ik het ook deed, of ik wilde of niet. Ook stond ik in kranten, internet, enz enz......... en dat alles zeer herkenbaar.

Was er nooit blij mee, maar hield altijd rekening MET .  ;)