Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64741 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #70 Gepost op: 18 juli 2010, 19:40:48

Als door een bij gestoken..?

Valt best mee Dirk, ik lees keurige reacties uit tal van hoeken!  ;D

Het woordje weer is wel erg suggestief, maar je zal het zelf het beste weten...  


Nooit gehoord van een bijensteek?  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #71 Gepost op: 18 juli 2010, 19:47:38
Nooit gehoord van een bijensteek?  ::)

Of juist wel?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #72 Gepost op: 18 juli 2010, 21:15:57
Maar hij hoeft hem natuurlijk ook niet te verpesten ;)
Oke wij staan een paar dagen achter elkaar daar, maar dan nog.
Het is gewoon onze tijdsindeling om daar te staan. Wij gaan ergens zitten en komt er een melding staan wij op en gaan wij filmen.

En ik haal echt niks door het slijk, ik laat een foto zien, zeg niks over het vak zelf, en dat is het.
Op de foto had ook een zwaaiende man kunnen staan, maar dit was niet zo.

En wat betreft het accepteren van het filmen, wij staan op openbare grond en filmen zo.
Wij filmen gewoon binnen 2 minuten, want dan komen ze langs.

Ik heb je het al eerder verteld en aan deze reactie heb ik het idee dat je de kern nog steeds niet helemaal begrijpt. Natuurlijk heb je in eerste instantie al het gelijk aan jou kant. Echter moet je zelf de vraag stellen wat je nou precies wil en wil bereiken.

Tuurlijk win je de slag........ echter ben ik bang dat je uit eindelijk de oorlog verliest. Als je begrijpt wat ik met deze uitdrukking bedoel..............

mvg
Mike


martjuh.denb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Brabant-Noord D1
Reactie #73 Gepost op: 18 juli 2010, 21:32:39
Ik hoef bijvoorbeeld alleen de excuses van de Verpleegkundige hebben voor zijn foutje. Natuurlijk maakt iedereen fouten, maar doe het dan niet voor 2 camera's, waarvan je 100% zeker bent dat het online komt. Maar als Hulpverlener loop je toch altijd het risico om gefotografeerd/gefilmd te worden? En de door mij geplaatse foto's zijn gewoon plaatjes uit de film zelf. Als je hem op pauze zet en zo langs alle frames gaat, kom je hem misschien wel duidelijker tegen.
En het is geen slag of oorlog, het is gewoon willen weten wat hiermee wordt bedoeld. Is het tegen ons persoonlijk, of tegen alle filmers van hulpdiensten? Dat weten wij juist niet.  Een oorlog bestaat altijd uit verschillende Slagen. Je kan de ene winnen, de andere verliezen, dit is altijd zo, hoe goed je ook bent. Mensen maken fouten, zo hebben wij, maar ook de Verpleegkundige gedaan. Zou ik dan aan jou mogen vragen wat jij zelf de kern vindt? Ikzelf vind dat er geen "echte" kern is, zeker niet als hier opeens over bijen worden gesproken..  Eigenlijk zou dit topic moeten heten; Ongelukkige fouten van Hulpverleners
Brabant-Noord  D1 s'Hertogenbosch-Rosmalen


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #74 Gepost op: 18 juli 2010, 21:42:56
Stop.

Denk (voortaan) na.

Ga daar aan de bel. Met een beetje geluk krijg je antwoord, al ben ik bang dat er de volgende keer wel 's een reet tegen de vooruit zou kunnen zitten.

Eigenlijk zou ik zeggen: doe zelf in ieder geval normaal en laat het gaan voor je eigen bestwil (en voor de -tig wél goedbedoelende plaatjesmakers uit jou regio...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #75 Gepost op: 18 juli 2010, 21:45:47
Ik hoef bijvoorbeeld alleen de excuses van de Verpleegkundige hebben voor zijn foutje. Natuurlijk maakt iedereen fouten, maar doe het dan niet voor 2 camera's, waarvan je 100% zeker bent dat het online komt. Maar als Hulpverlener loop je toch altijd het risico om gefotografeerd/gefilmd te worden? En de door mij geplaatse foto's zijn gewoon plaatjes uit de film zelf. Als je hem op pauze zet en zo langs alle frames gaat, kom je hem misschien wel duidelijker tegen.
En het is geen slag of oorlog, het is gewoon willen weten wat hiermee wordt bedoeld. Is het tegen ons persoonlijk, of tegen alle filmers van hulpdiensten? Dat weten wij juist niet.  Een oorlog bestaat altijd uit verschillende Slagen. Je kan de ene winnen, de andere verliezen, dit is altijd zo, hoe goed je ook bent. Mensen maken fouten, zo hebben wij, maar ook de Verpleegkundige gedaan. Zou ik dan aan jou mogen vragen wat jij zelf de kern vindt? Ikzelf vind dat er geen "echte" kern is, zeker niet als hier opeens over bijen worden gesproken..  Eigenlijk zou dit topic moeten heten; Ongelukkige fouten van Hulpverleners

Dus je plaatst de video bewust om de verpleegkundige te dwingen excuses aan jouw te maken?  ??? Het online plaatsen is een keuze die jij zelf gemaakt heb... Heb je geprobeerd vooraf contact te zoeken met de verpleegkundige? Heb je hem gevraagd waarom hij dit deed, of het een grapje was of dat hij het 'echt' meende? Was hij je toevallig helemaal beu?

Op eens weet je het... Je gaat werken voor de Privé....

Gezien je profiel op Youtube ben je 15 jaar...  (http://il.youtube.com/user/martRosmalen, http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10855.msg782585.html#msg782585) Ik geloof niet dat je nog goed kan inschatten wat het gevolg zijn van je acties... Ik schat zo maar in dat je niet meer erg welkom ben bij de ambudienst voor line-up foto's... ::) Is dat het je waard? Of 'doet' je dat niets.... ::)


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #76 Gepost op: 18 juli 2010, 21:46:46
Ik hoef bijvoorbeeld alleen de excuses van de Verpleegkundige hebben voor zijn foutje. Natuurlijk maakt iedereen fouten, maar doe het dan niet voor 2 camera's, waarvan je 100% zeker bent dat het online komt. Maar als Hulpverlener loop je toch altijd het risico om gefotografeerd/gefilmd te worden? En de door mij geplaatse foto's zijn gewoon plaatjes uit de film zelf. Als je hem op pauze zet en zo langs alle frames gaat, kom je hem misschien wel duidelijker tegen.
En het is geen slag of oorlog, het is gewoon willen weten wat hiermee wordt bedoeld. Is het tegen ons persoonlijk, of tegen alle filmers van hulpdiensten? Dat weten wij juist niet.  Een oorlog bestaat altijd uit verschillende Slagen. Je kan de ene winnen, de andere verliezen, dit is altijd zo, hoe goed je ook bent. Mensen maken fouten, zo hebben wij, maar ook de Verpleegkundige gedaan. Zou ik dan aan jou mogen vragen wat jij zelf de kern vindt? Ikzelf vind dat er geen "echte" kern is, zeker niet als hier opeens over bijen worden gesproken..  Eigenlijk zou dit topic moeten heten; Ongelukkige fouten van Hulpverleners

Hiermee ga je naar mijn mening echt te ver! je zegt zelf dat je ook fouten maakt, maar als het van een hulpverlener is dan moet het uitvergroot worden.
als je je beledigt voelt kun je aangifte doen van belediging bij de politie. die zit van die positie ook maar 100 meter vandaan.

Belediging is als klachtmisdrijf opgenomen in het Wetboek van strafrecht.

MVG,

iemand die boven het restaurant zat waar jullie aten
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #77 Gepost op: 18 juli 2010, 21:59:10
De kern van het verhaal is dat deze pleeg in een split second iets doet wat niet kan. Dat is duidelijk. De reden daar van weten we niet het kan van alles zijn. Daar ligt ook de vraag van de kern er is maar een iemand die deze vraag kan beantwoorden. En die leest hier kennelijk niet mee(al is de kans inmiddels groot dat hij van dit bestaan weet).

Als ik in jullie schoenen had gestaan had ik het in ieder geval niet zo aangepakt. Je hebt een hobby, die hobby is het filmen van HV auto's die prio 1 rijden. Over deze hobby zijn  de meningen verdeeld. Dat kan, en zoals je leest van de meeste hulpverleners worden ze het een beetje zat dat gefilmd de hele dag. Ik neem aan dat jullie dit soort signalen ook wel hebben opgevangen. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Als je de hele dag word gefilmd.

Dan gebeurd er iets, een middelvinger. Dat gebaar vinden jullie kennelijk niet leuk. Waarom als jou dat zo dwars zit. En je graag excuus wil. Blijf je niet gewoon bij de kern van de zaak en loop je even bij de post binnen??? Zeker met het oog op je hobby?? Dat snap ik echt niet. Je gooit hierbij al je glazen in en het kleine beetje goodwill dat jullie misschien hadden is nu waarschijnlijk helemaal weg. Dat bedoel ik met de slag en de oorlog.

Ook naar je reactie hier onder, iemand doet iets in een split second.  Waarschijnlijk nooit daar over nagedacht. En misschien had hij ook zo iets onze fans zullen ons wel geen oor aan naaien. Is dit split second reactie het waard om iemand publiekelijk aan een schandpaal te nagelen? Zeker als die iemand onderdeel is van je hobby?

Ik zelf zit (volgende week) 13 jaar bij een hulpdienst. En soms doe je in split second iets stoms. Daar leer je van maar dat kan gebeuren. Dat is mij al vaak gebeurd, ook wel voor een camera. Alleen hebben wij met mensen zoals Martin Damen en Frank Buis(beiden bekende fotografen en videografen in de regio Amsterdam(google maar eens op die namen)) zo'n verstand houding dat dat soort dingen uit beeld worden gehouden. Dat is iets wat je met elkaar opbouwt je hebt elkaar nodig elke dag weer. En dat is in jou hobby ook wel een beetje het geval. En misschien juist door dit soort dingen bespreekbaar te maken krijg je wederzijds begrip en kun je de frustratie die bij elkaar leven uit de wereld krijgen. Ik denk voor jullie een gemiste kans.

Vergeet niet dat de werkdruk en emotionele belasting soms erg hoog is.  

gr
Mike


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #78 Gepost op: 18 juli 2010, 22:05:38
Hiermee ga je naar mijn mening echt te ver! je zegt zelf dat je ook fouten maakt, maar als het van een hulpverlener is dan moet het uitvergroot worden.
als je je beledigt voelt kun je aangifte doen van belediging bij de politie. die zit van die positie ook maar 100 meter vandaan.

Belediging is als klachtmisdrijf opgenomen in het Wetboek van strafrecht.

MVG,

iemand die boven het restaurant zat waar jullie aten
Jij zat toch bij de mac? :P :P


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #79 Gepost op: 18 juli 2010, 22:15:02
Jij zat toch bij de mac? :P :P
Jij hebt toch dit topic gestart? Wat is jou persoonlijke mening over de gang van zaken zoals het nu loopt? Die mis ik tot nogtoe eigenlijk in het verhaal....