Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64862 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #120 Gepost op: 25 juli 2010, 09:57:59
Haha dat zijn altijd leuke beelden.. Hier in Harderwijk willen de brandweermannen ook nog wel eens zwaaiend uit het raam hangen.. of er word geseind met groot licht oid.
Ook bij de ambulancedienst en politie zijn er een aantal die zwaaien (ook al hebben ze een spoedrit) Die zijn na het inspannende werk ook wel in voor een praatje.
Dit zijn meestal wel de jongere hulpverleners. De mannen en vrouwen van de ''oudere garde'' zijn meestal nogal nors.. ;)

Leuk filmpje Henk
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Bully

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #121 Gepost op: 25 juli 2010, 19:57:24
Denk dat dat overal wel gebeurd. Tijdens een rustige inzet is er soms wel eens tijd voor een praatje. Ook komen de brandweermensen nog wel eens onder prive tijd kijken als het in de buurt is. Ook het zwaaien of recht in de camera kijken komt regelmatig voor! Soms vrolijk, maar soms ook niet  0098


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #122 Gepost op: 26 juli 2010, 09:33:58
Ach deze mensen (de filmers) interesseren zich iig nog in de hulpverlenings diensten, oftewel deze zullen niet agressief worden :) . Omarmen deze mensen in deze steeds agressiever wordende wereld :) . Zeker geen middelvinger, eigenlijk sowieso geen middelvinger, agressieve mensen worden hier alleen maar agressiever van :X .

Ofwel dit kun je gewoon niet doen, past niet bij je taak, hoe erg je het ook vind dat mensen je rit filmen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #123 Gepost op: 26 juli 2010, 11:08:07
Ach deze mensen (de filmers) interesseren zich iig nog in de hulpverlenings diensten, oftewel deze zullen niet agressief worden :) . Omarmen deze mensen in deze steeds agressiever wordende wereld :) . Zeker geen middelvinger, eigenlijk sowieso geen middelvinger, agressieve mensen worden hier alleen maar agressiever van :X .

Ofwel dit kun je gewoon niet doen, past niet bij je taak, hoe erg je het ook vind dat mensen je rit filmen.

Erg naïef om te denken dat je een publieke taak kunt vervullen met een hoog sensatie gehalte zonder dat daar mensen op af komen om je te filmen, fotograferen en je daarbij zelfs in de weg lopen.

Misschien moeten ze in de opleiding al vertellen dat er altijd mensen zullen zijn die een overmatige nieuwsgierigheid hebben (een die overigens héél natuurlijk is en in onze genen verankerd zit en gezorgd heeft dat de mens als soort nog bestaat) voor spannende gebeurtenissen en hoe je daar mee om moet gaan.

Een op gestoken vinger komt niet zomaar uit de lucht vallen, dat is een topje van de ijsberg.
Een kennis van mij kreeg een klacht dat hij en de pleeg zaten te lachen tijdens een spoedrit, dat vind ik nu wel weer heel gezond. Het is werk en je kunt van mensen niet verlangen dat ze al hun emoties uitbannen gedurende die tijd. Maar je moet ze wel onder controle hebben en ze niet de vrije loop laten.

Ik doe geluid (en beeld) bij begrafenissen en ben daar ook vaak bij voor de bediening. Ondenkbaar dat ik tijdens of op weg naar deze werkzaamheden iemand de vinger geef. En als ik dat wel doe en iemand maakt een filmpje daar van en zet dat op internet, zal ik de fout bij mijzelf zoeken en niet bij de maker van het filmpje, het internet of de mensen die commentaar op mijn misdraging hebben. En alles wat daar op volgt heb ik aan mijzelf te wijten.
Vrolijk zwaaiend onderweg er naar toe naar iemand dat zou wel kunnen.

Henk


Gast

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 26 juli 2010, 11:15:20
@Henk



Hulppoes

  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #125 Gepost op: 26 juli 2010, 20:18:32
Grappig dat alle zogenaamde fotografen het beschouwen als de normaalste zaak van de wereld dat er gefilmd wordt
Het is niet normaal het is zelfs nogal zielig.
Stel je moeder is van haar fiets gevallen heeft veel pijn voelt zich al bekeken en ongemakkelijk en er staat weer zo`n malloot te filmen om het daarna op you-tube te dumpen.
En dit gebeurt dus dagelijks.
Ongevalletje met beknelling.....................mooi, nemen ze de tripod mee en de grote lenzen want ze hebben tijd zat.
Het zou je moeder maar zijn die in de wagen zit. Geen enkele nieuwswaarde hebben deze foto`s alleen sensatiezucht.
En daarom heeft deze collega en zoals je kan lezen ik ook een erg grote hekel aan deze lieden.
Omdat ze zijn patienten benadelen.

@Bernt, Heb ik het goed begrepen dat jij dit filmpje hier gepost hebt en ook heel graag ambulance chauffeur bij de rav mwn wil worden.
Hahahaha..................succes!


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #126 Gepost op: 26 juli 2010, 20:22:02
Grappig dat alle zogenaamde fotografen het beschouwen als de normaalste zaak van de wereld dat er gefilmd wordt
Het is niet normaal het is zelfs nogal zielig.
Stel je moeder is van haar fiets gevallen heeft veel pijn voelt zich al bekeken en ongemakkelijk en er staat weer zo`n malloot te filmen om het daarna op you-tube te dumpen.
En dit gebeurt dus dagelijks.
Ongevalletje met beknelling.....................mooi, nemen ze de tripod mee en de grote lenzen want ze hebben tijd zat.
Het zou je moeder maar zijn die in de wagen zit. Geen enkele nieuwswaarde hebben deze foto`s alleen sensatiezucht.
En daarom heeft deze collega en zoals je kan lezen ik ook een erg grote hekel aan deze lieden.

@Bernt, Heb ik het goed begrepen dat jij dit filmpje hier gepost hebt en ook heel graag ambulance chauffeur bij de rav mwn wil worden.
Hahahaha..................succes!


Lekkere binnenkomer dit, post dan niets, want dit bericht van jou heeft geen nieuwswaarde. Er zijn ook nog mensen die hier een hypotheek van betalen! Onder welke steen heb jij gelegen zeg.. :-\ :-\ :-X
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Hulppoes

  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #127 Gepost op: 26 juli 2010, 20:30:00
Ja dat is de beste reden!
Een hypotheek moeten afbetalen met beelden van de ellende van een ander..................mooi beroep!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #128 Gepost op: 26 juli 2010, 20:31:21
Grappig dat alle zogenaamde fotografen het beschouwen als de normaalste zaak van de wereld dat er gefilmd wordt
Bij deze het voorstel om voor nieuwe leden een wachttijd van enkele weken in te bouwen.

Lekkere binnenkomer dit, post dan niets, want dit bericht van jou heeft geen nieuwswaarde.
Inderdaad.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #129 Gepost op: 26 juli 2010, 20:32:00
Wat een kansloze berichten dit zeg, als je dat niet aanstaat, waarom meld je je dan in hemelsnaam aan voor een forum waar het stikt van fotografen? :-X Post dan niets en hou je stil, hier zit niemand op te wachten. Misschien eerst even voorstellen voordat je allemaal dingen roept? :-\
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------