Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64740 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hulppoes

  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #140 Gepost op: 26 juli 2010, 21:01:41
Reageer normaal en niet zo opgefokt als in je eerste postings. Dan kan hier een hoop. En stel je even voor...  :)

Vond het zelf nog zeer beschaafde reakties.
Laatste weken flink lastig gevallen tijdens hulpverleningen door zogenaamde professionele fotografen.
En dan zie ik hier dat zo`n type een topic start met filmpje en personen heel duidelijk in beeld brengt (in eerste instantie) en dan ook nog heel verbolgen doet over de reaktie van desbetreffende verpleegkundige.
We moeten de kwestie niet gaan omdraaien natuurlijk.
Wij hebben last van veel van jullie collega`s en niet andersom.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #141 Gepost op: 26 juli 2010, 21:06:17
Laat ik kort maar krachtig mijn mening geven:
a. Wat die pleeg doet, is niet normaal. Hij zou beter moeten weten.
b. Als hulpverlener weet je dat je gefilmd kan worden, of dat nu door amateurs is of door de (beroeps)pers. Ik heb daar ook dagelijks in mijn werk mee te maken. Als jij gewoon je werk doet zonder daarbij rare fratsen uit te halen, heb je voor de media niks te duchten en moet je hen lekker in hun waarde laten. Ben je het ergens absoluut niet mee eens, dan beroep je je bij publicatie(!) op het portretrecht en start je een zaak.

Voor de rest: doe als hulpverlener gewoon je werk en laat anderen hun werk ook doen (iig van toepassing op de beroepsgroep media). Zeker de mensen met een (politie)perskaart weten wat ze wel en niet kunnen doen bij een incident. Zo niet, dan roep je toch de hulp in van de sterke arm?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #142 Gepost op: 26 juli 2010, 21:07:43
Vond het zelf nog zeer beschaafde reakties.
Laatste weken flink lastig gevallen tijdens hulpverleningen door zogenaamde professionele fotografen.
En dan zie ik hier dat zo`n type een topic start met filmpje en personen heel duidelijk in beeld brengt (in eerste instantie) en dan ook nog heel verbolgen doet over de reaktie van desbetreffende verpleegkundige.
We moeten de kwestie niet gaan omdraaien natuurlijk.
Wij hebben last van veel van jullie collega`s en niet andersom.
Dat je er last van hebt kan ik begrijpen en is erg vervelend. Maar als een onbekend iemand hier -blijkbaar zonder zich verder ingelezen te hebben, anders weet je dat de toon die je aanslaat hier nogal ongebruikelijk is- ineens pittig om zich heen begint te roepen, ontgaat mij eigenlijk de inhoud van de boodschap en is wat mij betreft je posting voor niets geweest.


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #143 Gepost op: 26 juli 2010, 21:07:49
Vond het zelf nog zeer beschaafde reakties.
Laatste weken flink lastig gevallen tijdens hulpverleningen door zogenaamde professionele fotografen.
En dan zie ik hier dat zo`n type een topic start met filmpje en personen heel duidelijk in beeld brengt (in eerste instantie) en dan ook nog heel verbolgen doet over de reaktie van desbetreffende verpleegkundige.
We moeten de kwestie niet gaan omdraaien natuurlijk.
Wij hebben last van veel van jullie collega`s en niet andersom.

Even dikgedrukt  O0

Edit; mensen die zich fotografen noemen en hulpverlening in de weg lopen noem ik geen collega's.. maar irritante wezens  ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #144 Gepost op: 26 juli 2010, 21:14:05
Omdat ik niet weet in welke hoedanigheid iemand iets zegt, voor hetzelfde geld post iemand die nog nooit iets met hulpverlening te maken gehad heeft dit, als een ambulanceverpleegkundige dit post zal de reactie van mijn kant anders zijn. Heb ik respect voor. Als een hulpverlener zegt dat hij/zij last heeft van camera`s vind ik dat toch anders. Als ik het maar weet.

Lars
En dan laat je je eerst van alles zeggen maar omdat het een "prof" is mag het ineens...  ::)


Hulppoes

  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #145 Gepost op: 26 juli 2010, 21:19:07
anders weet je dat de toon die je aanslaat hier nogal ongebruikelijk is- ineens pittig om zich heen begint te roepen, ontgaat mij eigenlijk de inhoud van de boodschap en is wat mij betreft je posting voor niets geweest.

Ik ben nogal ongebruikelijk en je reageert dus mijn posting was niet voor niets. :)


Edit; mensen die zich fotografen noemen en hulpverlening in de weg lopen noem ik geen collega's.. maar irritante wezens  ;)

Dan zijn er belachelijk veel irritante wezens de laatste maanden. :)

En dan laat je je eerst van alles zeggen maar omdat het een "prof" is mag het ineens...  ::)

Wat heb ik tegen hem gezegd dan?


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #146 Gepost op: 26 juli 2010, 21:19:53
Dan zijn er belachelijk veel irritante wezens de laatste maanden. :)

Dat ben ik volkomen met je eens!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #147 Gepost op: 26 juli 2010, 21:24:19
Ik ben nogal ongebruikelijk en je reageert dus mijn posting was niet voor niets. :)

Dan zijn er belachelijk veel irritante wezens de laatste maanden. :)

Wat heb ik tegen hem gezegd dan?
Je suggereert een aantal dingen nogal stellig.

Maar met wat voor HV-er hebben we eigenlijk te maken? Tot nogtoe heb je alleen maar stoom geblazen zonder verdere achtergrondinfo..


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #148 Gepost op: 26 juli 2010, 21:25:42
Inderdaad,

Ik adviseer je eventjes hier langs te gaan: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,28966.0.html


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #149 Gepost op: 26 juli 2010, 21:29:14
En dan laat je je eerst van alles zeggen maar omdat het een "prof" is mag het ineens...  ::)
Dat zeg ik helemaal niet, als hij/zij zicht even netjes had voorgesteld had ik hij/zij heel anders benaderd dan dit.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------