Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64836 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #220 Gepost op: 29 juli 2010, 19:24:50
Zou die kapitein van die beroemde vijfmaster ook gek worden van al die fotografen elke keer?

Ik denk dat die het alleen maar prachtig vind dat er zoveel aandacht voor is  O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #221 Gepost op: 29 juli 2010, 19:26:15
Stalking is meer op één persoon gericht. Daarnaast heeft het meestal een ander doel namelijk iemand op de hielen zitten en er daarmee angst aan te jagen. Iemand die voor zijn hobby brandweerwagens volgt, desnoods vliegtuigen spot of unieke schepen op de gevoelige plaat vast probeert te leggen doet dus aan stalking.

Zou die kapitein van die beroemde vijfmaster ook gek worden van al die fotografen elke keer?

Vooropgesteld: heb meer ''last'' van omstanders dan van fotografen. 0021 O0

Maar, ik probeer uit te vissen of er een mogelijkheid bestaat voor een HV-er om ongewenste fotografie tegen te gaan.

Stel dat ik mij (als persoon in de uitoefening van mijn taak) totaal niet prettig voel bij het feit dat ik keer op keer wordt vastgelegd door dezelfde personen (of persoon) ? Zelfs bij niet spoedeisende werkzaamheden, zonder nieuwswaarde?  ::)

Volgens mij kun je altijd aangifte doen, dan maar als burger aangifte doen? Als je zou willen...


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #222 Gepost op: 29 juli 2010, 19:26:48
Stalking is meer op één persoon gericht. Daarnaast heeft het meestal een ander doel namelijk iemand op de hielen zitten en er daarmee angst aan te jagen. Iemand die voor zijn hobby brandweerwagens volgt, desnoods vliegtuigen spot of unieke schepen op de gevoelige plaat vast probeert te leggen doet dus aan stalking.

Zou die kapitein van die beroemde vijfmaster ook gek worden van al die fotografen elke keer?
Snap wat je bedoelt alleen de vergelijking klopt niet helemaal. Lijkt mij sterk dat je steeds dezelfde piloot of schipper op de foto zet. Bovendien betekent het woord stalking "achtervolgen en hinderlijk lastigvallen" volgens mij. Weinig piloten of schippers die last van jou fotografie-hobby hebben denk ik...  ;)


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #223 Gepost op: 29 juli 2010, 19:29:10
Dinges, uit je verhaal begrijp ik dat je steeds last hebt van de zelfde persoon/personen. Is het dan niet verstandig om ze een keer uit te nodigen op de post en ze hier duidelijk maakt wat wel en niet de bedoeling is? Ik denk dat de meesten hierna wél de begrip kunnen tonen en niet meer bij de B- dan wel -A2 of niet nieuwswaardige A1 meldingen foto's staan te schieten.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #224 Gepost op: 29 juli 2010, 19:32:49
Dinges, uit je verhaal begrijp ik dat je steeds last hebt van de zelfde persoon/personen. Is het dan niet verstandig om ze een keer uit te nodigen op de post en ze hier duidelijk maakt wat wel en niet de bedoeling is? Ik denk dat de meesten hierna wél de begrip kunnen tonen en niet meer bij de B- dan wel -A2 of niet nieuwswaardige A1 meldingen foto's staan te schieten.

Nogmaals, ik heb er weinig tot geen last van. Zeker niet ten tijde van rust. Ik zet zelfs de lampen even aan, indien gewenst. Gewenst...da's een heel belangrijk woordje.  O0

Ik lees af en toe reacties van HV-ers die er veel grotere problemen mee hebben. Daarom ben ik gewoon nieuwsgierig over het hoe en waarom en wat.  ::)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #225 Gepost op: 29 juli 2010, 19:54:12
Whoppa, straal HD erop, zo klaar die onzin.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #226 Gepost op: 29 juli 2010, 19:55:19
Ko, een HV-er kan niets verbieden.
Maar, als iemand stelselmatig door dezelfde persoon wordt vastgelegd, op de o.a. door jouw genoemde momenten, kan die HV-er aangifte doen van stalking. In het uiterste geval... (zal niet gauw gebeuren, maar het kan wel)
Of mis ik iets?
Weet ik niet. Aangifte wegens stalking lijkt mij een lastige zaak. In de hulpverlening zal het niet snel gaan om de persoon hoop ik.
En ik weet hoe het voelt. In IJmuiden loopt ook zo'n kneus rond die er een gewoonte van maakt om óf achter me aan te lopen en te vertellen wat ik moet fotograferen óf hij gaat foto's van mij maken :-(


Zou die kapitein van die beroemde vijfmaster ook gek worden van al die fotografen elke keer?
Ik denk dat die kapitein er meer voor kiest als een hulpverlener.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #227 Gepost op: 29 juli 2010, 19:56:44
Whoppa, straal HD erop, zo klaar die onzin.

Dus een burger mag ook zomaar ongestraft een emmer water over iemands hoofd gooien?
Of heeft alleen de brandweer die privilege?
En wat moet een verpleegkundige doen, met een verbandtrommel gooien?
En de politie, nouja vul zelf maar in...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #228 Gepost op: 29 juli 2010, 19:57:18
Laten we ook niet vergeten dat we mensen hebben met 1 uitruk per week, of zelfs per maand, die het fantastisch vinden even te lachen naar een camera.

Maar dagelijks..? ::)


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #229 Gepost op: 29 juli 2010, 20:00:12
Zielepoterig brandweerkorps? Probeer de ''discussie'' zelf ook netjes te houden a.u.b.

Hoe moet ik het dan anders noemen? Bijzonder is de gedraging van zo'n brandweerkorps in ieder geval wel. En doe je dat in de openbaarheid dan kun je kritiek op krijgen van mensen zoals mij. Zielepoterig vind ik overigens niet zo'n hele vreselijke erge term. Het benadrukt slechts wat men doet. Het zou wat anders zijn als ik zou gaan schelden.