Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64761 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #240 Gepost op: 29 juli 2010, 20:27:35
Zie wat ik hierboven gezegd heb en wat NikonDirk zegt.
Aan de andere kant heb ik de indruk dat het laatste jaar een andere situatie begint te ontstaan. Op basis daarvan kan iemand het proberen, maar ik geef je weinig kans. Voorlopig is er alleen de regeling van de Politieperskaart en die gaat niet in op dit soort zaken. Wel kan je daarmee een scheiding maken tussen prof's en amateurs.

Jazeker, een andere situatie. Pers is er altijd geweest....maar wat we tegenwoordig zien is gewoon relatief nieuw. Wordt (n.a.w.) vervolgd...  ::) O0


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #241 Gepost op: 29 juli 2010, 20:34:16
Erg nuttige bijdrage van iemand die er niets van snapt :-(


Eens even kijken

-oproerfotograafje post foto om heel hulpverlenend nederland uit de tent te lokken.

- hulpverlenend nederland trapt hier niet in en begint te spuijen over alle 13 jarigen met een gsm die geen nieuwswaarde hebben en iedereen in de weg staan.

- "professionele" fotografen die denken dat ze meer zijn dan die 13 jarigen (sommige zijn zelfs al 54, niet waar?) proberen weer eens duidelijk te maken hoe veel beter ze wel niet zijn dan deze mensen.

- hulpverleners gaan hier weer tegenin, etc, etc.

- ??????????

-Slotje

Goh, volgens mij zit ik er toch dichterbij dan je denkt.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #242 Gepost op: 29 juli 2010, 20:36:03
-oproerfotograafje post foto om heel hulpverlenend nederland uit de tent te lokken.

Daar ga je de mist al in. Begin maar even opnieuw met lezen vanaf pagina 1.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #243 Gepost op: 29 juli 2010, 20:39:13
Eens even kijken

-oproerfotograafje post foto om heel hulpverlenend nederland uit de tent te lokken.

- hulpverlenend nederland trapt hier niet in en begint te spuijen over alle 13 jarigen met een gsm die geen nieuwswaarde hebben en iedereen in de weg staan.

- "professionele" fotografen die denken dat ze meer zijn dan die 13 jarigen (sommige zijn zelfs al 54, niet waar?) proberen weer eens duidelijk te maken hoe veel beter ze wel niet zijn dan deze mensen.

- hulpverleners gaan hier weer tegenin, etc, etc.

- ??????????

-Slotje

Goh, volgens mij zit ik er toch dichterbij dan je denkt.
Het heet ook "discussie beroepshouding............"  :P

Maar wat is volgens jou dan de serieuze oplossing voor het geval wat hier besproken wordt?  :|


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #244 Gepost op: 29 juli 2010, 20:41:58
-oproerfotograafje post foto om heel hulpverlenend nederland uit de tent te lokken.
Topicstarter sprak zijn verbazing uit zonder te weten wat hij aanhaalde.

- hulpverlenend nederland trapt hier niet in en begint te spuijen over alle 13 jarigen met een gsm die geen nieuwswaarde hebben en iedereen in de weg staan.
Klopt.

- "professionele" fotografen die denken dat ze meer zijn dan die 13 jarigen (sommige zijn zelfs al 54, niet waar?) proberen weer eens duidelijk te maken hoe veel beter ze wel niet zijn dan deze mensen.
Ik probeer een midden te vinden waar alle partijen mee kunnen leven. Het gebruik van quotes en de rest van de tekst geven aan dat je er inderdaad niets van snapt. En dat van een leeftijdsloze verpleegkundige i.o. ;-)

- hulpverleners gaan hier weer tegenin, etc, etc.
Klopt.

-Slotje
Waar?


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #245 Gepost op: 29 juli 2010, 20:48:52
Het heet ook "discussie beroepshouding............"  :P

Maar wat is volgens jou dan de serieuze oplossing voor het geval wat hier besproken wordt?  :|

Ik denk dat dit soort incidenten heel uitzonderlijk zijn en dat over het algemeen het contact tussen fotograaf en hulpverleners zeer goed gaan. Helaas zijn er soms van beide kanten problemen en de enige manier om dat op te lossen is door wederzijds respect en begrip. En niet door op voorbaat alle schuld op de hulpverleners af te schuiven. Het probleem in nederland is dat we de professionals altijd de schuld willen geven en willen verbeteren, terwijl de veroorzaker ook vaak een deel van de schuld op zich zou moeten nemen.

Zoals wellicht gemerkt, stoor ik mij hier nogal eens aan en vandaar ook mijn idee om al die oververhitte hoofden en camera's eens af te koelen met een goeie ouwe straal water.

Wat jij?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #246 Gepost op: 29 juli 2010, 20:51:36
Voor een oplossing moet er een probleem zijn.

En ik heb nog steeds niet de indruk dat fotografen massaal de hulpverleners in de weg staan. Dus wat dat betreft is afkoelen onzin, de meesten doen niets verkeerd.

Ik constateer dat een aantal hulpverleners gewoon een aversie tegen fotografen heeft omdat ze er altijd zijn en met zovelen. Maar dat is persoonlijke smaak en kan je niet afdwingen met paardemiddelen als natspuiten.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #247 Gepost op: 29 juli 2010, 20:59:53
heeft omdat ze er altijd zijn en met zovelen. Maar dat is persoonlijke smaak en kan je niet afdwingen met paardemiddelen als natspuiten.

Inderdaad, altijd. ::) Ook ten tijde van de meest verschrikkelijke casuïstieken. Zelfs de B-urgenties waar je (soms jonge) mensen ophaalt die nooit meer thuis komen. Om maar een zijstraatje te noemen.

Is hier sprake van smaak?


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #248 Gepost op: 29 juli 2010, 21:02:04
En dat van een leeftijdsloze 20 jarige verpleegkundige i.o.;-)


Dank u
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #249 Gepost op: 29 juli 2010, 21:15:27
Inderdaad, altijd. ::) Ook ten tijde van de meest verschrikkelijke casuïstieken. Zelfs de B-urgenties waar je (soms jonge) mensen ophaalt die nooit meer thuis komen. Om maar een zijstraatje te noemen.

Is hier sprake van smaak?

Zou ook niet mijn ding zijn. Maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat er 112-sites zijn die een fotoreportage maken van een ambulance die een terminale patiënt thuis ophaalt.

Ze zullen er best zijn die erg doorschieten maar dan nog zal het slechts een deel zijn. Te weinig om alles en iedereen over één kam te scheren.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)