Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #280 Gepost op: 30 juli 2010, 19:08:47
Ik lees dan ook nergens dat fotografen vragen om de reanimatie even te stoppen en of de pleeg dan even een stapje opzij kan doen zodat hij een mooie foto kan maken.

Ik lees wel dat ''ze'' in de weg staan.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #281 Gepost op: 30 juli 2010, 19:16:17
Ik lees wel dat ''ze'' in de weg staan.

Tja; dat is simpel. Daar kan en moet je dan tegen optreden.

Ik lees ook dat er agenten zijn die over de schreef gaan; in allerhande gradaties. Desondanks scheer ik die ook niet allemaal over 1 kam.

Peen
Redacteur van


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #282 Gepost op: 30 juli 2010, 19:26:59
Tja; dat is simpel. Daar kan en moet je dan tegen optreden.

Ik lees ook dat er agenten zijn die over de schreef gaan; in allerhande gradaties. Desondanks scheer ik die ook niet allemaal over 1 kam.

Peen

Peen, in dit topic kijken we allemaal wel extra uit dat we niet over 1 kam scheren.. Ik lees ook over fotografen die over de schreef gaan. Door hier te beweren dat mensen op brancards niet op een site worden geplaatst (b-urgentie met afhijsing etc.) maar dat intussen wel doen....


Kijk, ik heb nog nooit problemen gehad met een fotograaf. Maar elders in het land loopt het af en toe de spuigaten uit. Ook in mijn regio, maar ik los dat op mijn manier op. En ja, ook ik vraag links en rechts foto's op. Voor mijn eigen verwerking en beeldvorming, achteraf.

Maarrr, het zijn juist die pubers met een mening, die problemen geven. Mensen die denken dat hun mening telt, en zelfs het belangrijkste is. Ik ben geen ''mijmeraar'' over vroeger....maar de rage die we tegenwoordig zien.... waar eindigt dit?


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #283 Gepost op: 30 juli 2010, 19:33:57
waar eindigt dit?

Er zijn (denk ik) twee factoren van belang:

1. Men ('de burger') vindt het dus blijkbaar interessant, want er staan vaak grote groepen mensen te kijken bij een incident.
2. Er komen steeds meer/betere camera's (en allerlei snelle verbindingen om beelden te versturen) beschikbaar.

Combineer die twee en ik zeg: voorlopig is het eind nog niet in zicht. Dit geldt overigens voor elk aspect van ons leven; niet alleen voor incidenten waar hulpverleners aan het werk zijn.

Of dat wenselijk is ? Mag iedereen voor zichzelf uitmaken. Maar je kan er wel op rekenen m.i.

Peen
Redacteur van


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #284 Gepost op: 30 juli 2010, 19:37:13
...........................................................
....maar de rage die we tegenwoordig zien.... waar eindigt dit?


Zoals met alles: een escalatie waarna alles en iedereen wettelijk vastgepind wordt. Zelfoplossend vermogen van de betrokkenen zelf kun je tegenwoordig niet meer verwachten, dus als dit echt de spuigaten uitloopt zal er denk ik wettelijk ingegrepen gaan worden.

Hopen doe ik dit uiteraard niet, maar ik sta er niet gek van te kijken áls....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #285 Gepost op: 30 juli 2010, 19:40:15
Tja, ik ga hier geen balkendende-normen-en-waarden-fatsoens-praatje houden. En jij ook niet!  ;)

Wie is Roomser als de Paus?

Brengt mij terug naar het oorspronkelijke topic: misstapjes van HV-ers zo in beeld brengen, is laag bij de grond. Zeker als het je (leven?) hobby is.  0098


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #286 Gepost op: 30 juli 2010, 19:44:33
Tja; dat is simpel. Daar kan en moet je dan tegen optreden.

Ik lees ook dat er agenten zijn die over de schreef gaan; in allerhande gradaties. Desondanks scheer ik die ook niet allemaal over 1 kam.

Peen

Dat noemt de wet ook wel belet of belemmering(artikel 184 strafrecht) dus daar kan tegen opgetreden worden. Ook bied het wetboek van strafvordering mogelijkheden om iemand tijdelijk inverzekeringstelling te stellen(lees gewoon met een paar handboeien aan een lantaarnpaal te zetten to het incident is afgerond).


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #287 Gepost op: 30 juli 2010, 20:10:55
voorlopig is het eind nog niet in zicht.
Weet ik niet. Mogelijk dat dit soort dicussies toch invloed hebben (hoop ik)


dus als dit echt de spuigaten uitloopt zal er denk ik wettelijk ingegrepen gaan worden.
Dat is uiteraard mogelijk, maar dat is wel een lang traject.


Dat noemt de wet ook wel belet of belemmering(artikel 184 strafrecht) dus daar kan tegen opgetreden worden. Ook bied het wetboek van strafvordering mogelijkheden om iemand tijdelijk inverzekeringstelling te stellen(lees gewoon met een paar handboeien aan een lantaarnpaal te zetten to het incident is afgerond).
Ik zal het wel verkeerd lezen, maar het lijkt net alsof de pers de politie aan de lantaarnpaal mag vastzetten ;-) ;-)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #288 Gepost op: 30 juli 2010, 20:20:58

Ik zal het wel verkeerd lezen, maar het lijkt net alsof de pers de politie aan de lantaarnpaal mag vastzetten ;-) ;-)


Ik heb het dan over de fotografen die over de schreef gaan....


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #289 Gepost op: 30 juli 2010, 20:26:05
Weet ik niet. Mogelijk dat dit soort dicussies toch invloed hebben (hoop ik)



Denk je dat een discussie op dit forum, voor hulpverleners en geďnteresseerden in de hulpverlening, enige invloed zal hebben op de andere 16.9 miljoen inwoners van Nederland?  De meeste forumleden hier weten echt wel hoe ze zich moeten gedragen tegen hulpverleners en bij incidenten...

En ik denk ook dat het einde nog lang niet in zicht is; denk alleen al aan nog nieuwere mobieltjes met steeds betere fotomogelijkheden. Over tien jaar heeft iedereen er één en zal iedereen die ook willen gebruiken... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding