Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 353438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHV-ertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #210 Gepost op: 14 juli 2012, 14:49:00
Kijk op www.kombijdepolitie.nl! Daar staat alles uitgelegd. Vmbo-b is voldoende voor de procedure tot surveillant. Vmbo-k is genoeg voor de procedure tot agent en vmbo-tl is genoeg voor hoofdagent. Wanneer je een mbo-4 of havo hebt gedaan, kun je jezelf aanmelden voor de procedure tot politiekundige (bachelor).

Mavo is dus voldoende voor de opleiding hoofdagent en dus ook voor agent. Mbo is de opleiding die je volgt bij de politie. Voor agent is dit niveau-3 (politiemedewerker) en hoofdagent is dit niveau-4 (allround politiemedewerker).

De stappen die je moet doorlopen zijn terug te vinden op de website van Werving en Selectie.


Groetjes,
Nick


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #211 Gepost op: 14 juli 2012, 14:51:08
bedankt, en als ik zelf al naar het Mbo ga?


gr elvin
Vrijwillige brandweer


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #212 Gepost op: 14 juli 2012, 15:17:57
Dan moet je iets doen dat je leuk vind. Er is voor de politie geen verplicht vakkenpaket. Het is dus raadzaam iets te doen waar je nog wat aan hebt mocht je niet toegelaten worden tot de opleiding.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #213 Gepost op: 14 juli 2012, 16:00:01
ik ga naar 4 mavo dit jaar, welke opleiding moet ik hierna doen om agent te worden?

Mavo? Dat bestaat toch niet meer? Je bedoelt wss VMBO?


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #214 Gepost op: 14 juli 2012, 16:03:17
vanaf 3 jaaqr geleden bestaat het weer hier, oke dan ga ik gewoon voertuigen op het mbo doen 1 jaar en dan solliciteren bij politie

bedank allen
Vrijwillige brandweer


EHV-ertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #215 Gepost op: 14 juli 2012, 17:54:47
Probeer in de jaren voor je sollicitatie heel goed aan je Nederlands te werken. Dit is een onderdeel van de selectieprocedure. Mag ik vragen waarom je eerst een jaar Voertuigentechniek gaat doen i.p.v. meteen solliciteren?

Succes!


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #216 Gepost op: 15 juli 2012, 13:38:15
ik doe nu mavo richting voertuigen, dan ga ik mbo doen voertuigen richting, voor als ik niet word aangenomen, dan kan ik altijd nog in een garage werken, zo dacht ik
Vrijwillige brandweer


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #217 Gepost op: 15 juli 2012, 13:45:51
Verstandig  O0

Zo heb ik het ook aangepakt. Ik volg nu een opleiding dat niets met de politie te maken heeft (op strafrecht na) voor het geval ik om wat voor reden dan ook straks niet in staat blijk te zijn om bij de politie te gaan werken.

En dan heb ik een hele mooie 'back-up'  0098
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #218 Gepost op: 15 juli 2012, 14:44:35
ik heb gelezen dat je kan solliciteren als je 17,5 bent, hoe zit dit met leerplicht dan? 0098
Vrijwillige brandweer


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #219 Gepost op: 15 juli 2012, 14:48:34
ik heb gelezen dat je kan solliciteren als je 17,5 bent, hoe zit dit met leerplicht dan? 0098

Tijdens je sollicitatie moet je naar school ;-)

Als je 18 bent kan je beginnen met je opleiding en ben je, volgens de wet, ook niet meer leerplichtig..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar