waarom een chevy?

Auteur Topic: waarom een chevy?  (gelezen 7120 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marek

  • Gast
Gepost op: 19 juli 2004, 19:34:51
Waarom rijden de ambulancediensten in nederland met een chevrolet ambu? Ik heb ergens gelezen dat deze auto technisch een ramp is (weet niet zeker of dit wel zo is). Er ligt meestal een V8 diesel in, dus het verbruik is ook best hoog. de auto is zwaar. Als de chevy verhoogd word blijven de deuren op hun normalen lengte en worden niet verlengd zoals je bijvoorbeeld bij renault ziet, o.k. er zijn ook wel chevy's  met verlende/hogere deuren (ik heb hier een foto van maar die kan niet geplaatst worden). En voor mensen die denken dat ik een hekel aan een chevy heb, dit is niet waar ik vind een chevrolet ambulance prachtig, alle amerikaanse ambulances zijn trouwens mooi.
''Waarom een chevrolet ambulance''




wicher

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2004, 20:18:43
Beste Marek,
bij onze dienst rijden we alleen maar chevy's :D.
Persoonlijk vind ik het een prettige wagen om mee te rijden. Ze zijn hoog dus vallen ook wel op in het verkeer , en dat is wat we willen!!! :P
De nieuwste chevy's van ons worden allemaal uitgevoerd met luchtvering wat voor de patiënt weer extra comfort betekend, dit horen we ook van de patiënten die we vervoeren.
Wat betrefd een technische ramp ??? wij merken er weinig van. Onze auto's staan niet vaak stil, echter ik moet ook bekennen dat we een kei van een wagemparkbeheerder hebben die weet waar hij over praat.
De diesel motoren worden niet meer gemakt voor de europese markt in de chevy, maar er komen nu benzine motoren die omgebouwd kunnen worden naar gas.
Als we nog even wacten dan komen er ook nieuwe ambulance's die op een volkswagen onderstel staat.


marek

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2004, 20:50:38
Citaat van: wicher Als we nog even wacten dan komen er ook nieuwe ambulance's die op een volkswagen onderstel staat.
[quote

dit is nieuw voor me


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2004, 23:17:58
Op een volkswagenonderstel? Worden deze wagens dan vernieuwd of komt er dan gewoon een automatische versnellingsbak beschikbaar voor de VW? Het is toch de VW LT waarover je het hebt he?


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2004, 16:30:15
Ik hoor van de meeste Ambulancechauffeuren die ik ken, dat de Chevy een prima wagen is. Valt lekker op, vooral de Chevy van de VZA&O, zegt een ambulancechauffeur die ik ken uit Purmerend. Hij is lekker voor ritjes door de stad. Maar voor verre kilometers hoor ik dat de MB-E-Klasse het geschikst is.


Johan

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2004, 16:39:22
Ik vind persoonlijk de chevy een zeer mooi auto en fijn om normaal mee te rijden. Echter, het zijn gigantische, onberekenbare zwabberbakken waar je hopelijk nooit een noodstop mee hoeft te maken want je weet nooit waar je eindigd. Technisch blijft het tobben.
Ik weet geen goed alternatief, maar de chevy is niet geschikt als ambulance....


marek

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2004, 20:18:01
Echter, het zijn gigantische, onberekenbare zwabberbakken waar je hopelijk nooit een noodstop mee hoeft te maken want je weet nooit waar je eindigd.

Daar staan amerikaanse auto's om bekent.
Laatst zag ik op tv een chevy ambulance een afrit van een snelweg opgaan, dus ik bedoel een scherpe bocht, was echt niet normaal hoeveel de chevy overheld in die bocht geen wonder dat er zoveel ambu's op hun kant gaan.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2004, 00:10:23
Toch zijn het meestal de sprinters die kantelen.

 http://www.regionalebrandweereindhoven.nl/2003/03_hv_2306_ein.htm

Persoonlijk vind ik de chevy ook prettig, lekker robust en een redelijke wegligging, zeker gezien zijn gewicht, valt goed op.

Nog mooier vind ik de ford moduvan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


wicher

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2004, 23:01:21
er is een werkgroep die werkt aan het ontwerp en bouw van een ambulance met volkswagen . Het gaat dan om een volkswagen T5. Deze ambulance word nu eens ontworpen en gebouwd  om de patiënt heen ipv een bestelbus ombouwen tot ambulance. Ik wil dus zeggen dat er een ambulance spaciaal gebouwd word ipv ombouwen. Er is ook naar de mening van de mensen uit het veld gevraagd wat er in en op moet. In de werkgroep zitten mensen uit de praktijk. En ik vind we moeten deze auto ook een kans geven, misschien zijn ze beter dan de chevy's, hoge en lage mercedes e.d
Tot zover ik ben ingelicht moet eind dit jaar het eerste test type klaar zijn om mee test te rijden. Dit is trouwens een project van een groot aantal ambulancediensten bij elkaar.
 Zo gauw ik meer weet laat ik jullie het weten.
Met vriendelijke groet WIcher


sigmario

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2004, 08:43:37
De ford moduvan is een schitterende auto maar helaas wat groot/log voor in de stad naar mijn idee.
Over de bouw van de genoemde volkswagen (de ambulance v.d. toekomst) weet ik dat het gaat om een proef met 30 ambulances die in alle regio's gaat plaatsvinden.
Persoonlijk vind ik de chevy een super auto om mee te rijden maar ik moet wel toegeven dat er vrij veel technische mankementen zijn die zeker voor verbetering in aanmerking komen, dus misschien is die ambulance van de toekomst zo'n slecht idee nog niet.
Maar wat vindt een ieder eigenlijk van de Sprinter daar heb ik nog weinig van gehoord. Ik heb er zelf mee gereden en vond ook dit een goede wagen om mee te rijden terwijl collega's hier anders over dachten.