Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 165836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #160 Gepost op: 12 mei 2011, 20:11:24
Let wel, beledigd voelen of beledigd worden zit nog een wereld van verschil in.  ;)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #161 Gepost op: 12 mei 2011, 21:19:37
VVD en PVV: aanpassen flitsmarge belachelijk
Bron:Telegraaf

Hmmm...

's Kijken of die law and orderboys straks roepen dat de marge dus bij alle snelheidsovertredingen omlaag moet.

Maar ik denk het niet... ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #162 Gepost op: 5 september 2011, 18:20:39
Is dit geen misdrijf?
Hogere boetes voor hufterige overtredingen

DEN HAAG -  Asociaal gedrag in het verkeer en (veel) te hard rijden worden extra beboet. Dat schrijft minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie maandag aan de Kamer.

Een boete wegens 10 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometerzone, gaat van 54 naar 93 euro. De geldstraf voor 'asociale overtredingen' stijgt met ongeveer 140 euro per overtreding. Hierbij wordt in het bijzonder gekeken naar gedragingen waarbij sprake is van opzet, aldus de bewindsman.
Het is een gevolg van de motie van Kees van der Staaij de SGP. Die wilde een speciale aanpak van grote verkeersovertredingen, waaronder snelheidsovertredingen in woonwijken, hufterigheid in het verkeer en herhaald wangedrag.
De algehele verhoging van de boetetarieven per 1 januari is 15 procent en dus niet de 20 procent die het vorige kabinet voor ogen had. Van der Staaij wilde geen gelijke verhoging van alle boetes, maar een extra verhoging van de boetes voor bepaalde misdragingen. Daaronder vallen straks het besturen van een auto terwijl het rijbewijs is ingenomen na het niet betalen van een verkeersboete, het niet verlenen van voorrang aan voetgangers bij een oversteekplaats en het negeren van een stopteken van de politie.

Bron: telegraaf


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #163 Gepost op: 5 september 2011, 18:23:19
Nope...

Er zijn twee verschillende dingen.

Het rijden met een ingevorderd rijbewijs.

Het rijden met een ingenomen rijbewijs. Als iemand zijn boetes niet betaald kan het rijbewijs worden ingenomen als dwangmiddel. Hij of zij krijgt het rijbewijs pas weer terug zodra het geld is betaald.

Deze twee zaken worden vaak door elkaar gehaald. Zelf door collega's van de politie.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #164 Gepost op: 5 september 2011, 18:27:53
Thanks O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #165 Gepost op: 5 september 2011, 20:53:08
Rutte kondigt aan dat er mogelijk toch meer bezuinigd moet worden en voila, er is een nieuwe tendens geboren.

Wederom een verhoging van diverse boete's en dat volgens mij binnen een jaar.
Waar willen ze al die agenten, boa's en andere opsporingsambtenaren vandaan halen?
Is de politie straks alleen nog maar goed om bonnen uit te schrijven en controle's uit te voeren.
Ik dacht dat de bonnenquota afgeschaft was maar dit riekt naar de omgekeerde wereld.
Straks is het enorm lucratief om in 30 km gebieden met een laser achter een vuilnisbak op een krukje te gaan zitten.

Ik weet best dat er in 30 km gebieden te hard wordt gereden, en die controle (of inrichting van de weg) is zeker nodig maar om nu dan de boete's bijna te verdubbelen is van de zotte.
Ik vraag me echt soms af waar de BV NL mee bezig is. Nog meer disrespect kweken? Bah, ik wordt er kotsmisselijk van.

En nee, ik ben niet iemand die zijn kamer volhangt met gele briefjes uit Leeuwarden.
120.000 km per jaar en de bekeuringen van de afgelopen 2 jaar zijn slechts 1x parkeerbelasting, 1x 23 Euro (snelheid).
Ik ook, want het lijkt wel alsof het tegenwoordig alleen maar draait om zoveel mogelijk (makkelijk) geld innen en alles maar verkeersveiligheid noemt.
Kijk liever naar bontkraagjes op brommers/scooters die overal langsscheuren of scholieren die erg creatief slingeren (lees:fietsen).
Laat agenten eens in een wijk lopen/fietsen rond tijden dat scholen beginnen/eindigen, dan kunnen ze ook schrijven omdat ouders hun wagens asociaal neerzetten en dus GEVAAR opleveren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #166 Gepost op: 5 september 2011, 21:00:11
Ik ook, want het lijkt wel alsof het tegenwoordig alleen maar draait om zoveel mogelijk (makkelijk) geld innen en alles maar verkeersveiligheid noemt.
Kijk liever naar bontkraagjes op brommers/scooters die overal langsscheuren of scholieren die erg creatief slingeren (lees:fietsen).
Laat agenten eens in een wijk lopen/fietsen rond tijden dat scholen beginnen/eindigen, dan kunnen ze ook schrijven omdat ouders hun wagens asociaal neerzetten en dus GEVAAR opleveren.

Ik kan je vertellen dat er veel agenten zijn die überhaupt nooit een lasergun vast houden, alleen al om de simpele reden dat ze daar niet voor opgeleid zijn.

Bij ons zijn we juist wél bij de scholen aanwezig en wordt er bekeurd voor parkeren en andere dingen zoals gordel en dergelijke
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #167 Gepost op: 6 september 2011, 00:25:12
Wat is het probleem?

Dat je exorbitamt hoge boetes moet gaan betalen.

Hoe los je dat probleem op?

Door je dusdanig te gedragen dat je die boete niet krijgt.

Wat een gekrakeel en huiliehuilie toch weer.
Kwestie van opletten. En ik hoop van harte dat er achter elke lantaarnpaal een diender komt te staan met een lasergun. We moeten Griekenland redden.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #168 Gepost op: 6 september 2011, 00:43:16
We moeten Griekenland redden.[/quote]

 ;D 0098


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #169 Gepost op: 6 september 2011, 12:05:21
Rijden zonder autogordel was:
  • 2007: 75 euro
  • 2008: 90 euro
  • 2009: 90 euro + 6 euro administratiekosten
  • 2010: 100 euro + 6 euro administratiekosten
  • 2012: 115 euro + 6 euro administratiekosten (vermoedelijk)
Van 75 euro naar 121 euro in 4 jaar tijd dus, een verhoging van ruim 61%. In diezelfde periode hebben we 7,63% inflatie gehad.

Nog wat voorbeelden, rood licht met de auto:
  • 2007: 130 euro
  • 2008: 150 euro
  • 2009: 150 euro + 6 euro administratiekosten
  • 2010: 180 euro + 6 euro administratiekosten
  • 2012: 210 euro + 6 euro administratiekosten (vermoedelijk)
Van 130 euro naar 216 euro, ruim 66% omhoog.

Fietsen zonder licht:
  • 2007: 20 euro
  • 2008: 35 euro
  • 2009: 35 euro + 6 euro administratiekosten
  • 2010: 40 euro + 6 euro administratiekosten
  • 2012: 45 euro + 6 euro administratiekosten (vermoedelijk)
Van 20 euro naar 51 euro, 155% omhoog

Voetganger geen voorrang verlenen bij zebrapad:
  • 2007: 130 euro
  • 2008: 150 euro
  • 2009: 150 euro + 6 euro administratiekosten
  • 2010: 180 euro + 6 euro administratiekosten
  • 2012: 320 euro + 6 euro administratiekosten (vermoedelijk)
Van 130 euro naar 326 euro, 150% omhoog.

Altijd leuk, zo'n historisch overzichtje ;)
Wout