Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 167248 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #250 Gepost op: 25 november 2011, 15:52:43
Daar heb ik ook geen probleem net zomin met het bedrag wat ervoor staat op het moment dat een voetgangen bij een VOP laat voorgaan.

Je weet het toch en een gewaarschuwd mens telt voor twee.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #251 Gepost op: 25 november 2011, 16:07:17
Nou,

als je nu dalijk in 2012 een prent krijgt lig je gelijk aan de financiele geelhonger...
Ik denk dat de parketpolitie het nog erg druk gaat krijgen met boetes innen/mensen van hun nest lichten..

Leuk als je een salarisje hebt van 1200.- netto, huisje,beestje en gezinnetje en je krijgt een prent van 350.- op je deurmat,
een prent krijgen is altijd eigen schuld natuurlijk maar dit is simpelweg mensen letterlijk uitkleden en in de ellende brengen..
Groetjes, Marco


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #252 Gepost op: 25 november 2011, 16:09:34
Je weet het toch en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ben ik helemaal met je eens, en ik ben het ook met je eens dat je als politieagent niet teveel bezig moet zijn met hoeveel iets kost en of dat in verhouding is, echter ben ik bang dat er minder bekeuringen worden geschreven, er naar de persoon gekeken gaat worden (is het de bekende bijstandsmoeder in haar fiatje of is het een of andere rijke meneer uit Wassenaar) en dat het verzet gaat stijgen  :-X

In mijn opinie hadden ze beter de bekeuringen voor overige overlast (geluid, wildplassen etc) hoger kunnen maken en de verkeersboete's een keertje over slaan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #253 Gepost op: 25 november 2011, 16:14:38
Nou,

als je nu dalijk in 2012 een prent krijgt lig je gelijk aan de financiele geelhonger...
Ik denk dat de parketpolitie het nog erg druk gaat krijgen met boetes innen/mensen van hun nest lichten..

Leuk als je een salarisje hebt van 1200.- netto, huisje,beestje en gezinnetje en je krijgt een prent van 350.- op je deurmat,
een prent krijgen is altijd eigen schuld natuurlijk maar dit is simpelweg mensen letterlijk uitkleden en in de ellende brengen..

Hier ben ik het volledig mee eens. Al is het natuurlijk zaak dat je nog beter gaat opletten in het verkeer en je aan de regels houdt. Maar aan de andere kant, een ongelukkig momentje kan iedereen overkomen. Ik vind het echt belachelijk hoe deze regering omgaat met zijn onderdanen. Op deze manier de staatskas spekken in een tijd van economische meleur is niet de oplossing. De regering heeft er klaarblijkelijk niet aan gedacht dat er misschien juist door deze maatregel minder in de staatskas gaat komen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #254 Gepost op: 25 november 2011, 17:39:46
Die boete voor onnodig toeteren is echt het toppunt !!!!  >:(
Met Vriendelijke Groet.....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #255 Gepost op: 25 november 2011, 17:41:17
Die boete voor onnodig toeteren is echt het toppunt !!!!  >:(

Dus wat we doen?  Niet meer onnodig claxoneren  (wat gaat het dan lekker rustig worden in de straat.............)


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #256 Gepost op: 25 november 2011, 17:46:36
Alsof er 20x op een dag in je straat wordt geclaxoneerd.
Bedrag gaat gewoon helemaal nergens over.
Trouwens, er gaan wel meer bedragen helemaal nergens over.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #257 Gepost op: 25 november 2011, 17:50:38
Alsof er 20x op een dag in je straat wordt geclaxoneerd.

ongeveer 10x    alle tijden van de dag     en dan 2x  = inderdaad 20 x             woon je er ook?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #258 Gepost op: 25 november 2011, 18:28:45
Maar aan de andere kant. Vandaag een rustig dienstje gehad maar toch weer vier bellers, twee keer (flink) roodlicht en nog een brommertje op snelheid. Totaal bedrag met 2 mensen: 1272 euro ex administratiekosten en nog een vijftal waarschuwingen voor lading, consequent geen richting en verlichting. En dat zonder te jagen in een opvallend voertuig tussen de meldingen door.

Nederland leert het wat dat betreft ook niet met deze bedragen. Onopvallend hadden we misschien wel het dubbele kunnen achterhalen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #259 Gepost op: 25 november 2011, 18:42:40
Is ook wel zo, er zijn hardnekkige volhouders.  ;D
Als je te broerd bent om voor minder dan 100 euro een carkit of iets dergelijks te kopen of zelfs voor minder dan 25 euro een oortje. Ja, dan loop je vroeg of laat tegen de bekende (blauwe) lamp!

Volgend jaar zou je met dezelfde boetes ruim het dubbele opgehaald hebben voor de staat.

Ik ben er dan ook zeker voor om per maand te kunnen gaan betalen want dat is nu ook niet mogelijk.
Of b.v. in 4 termijnen. Die boetes van 340 euro is voor sommigen evenveel als de hypotheek van je huis voor een maand.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.