agenten moeten boetes uitschrijven

Auteur Topic: agenten moeten boetes uitschrijven  (gelezen 3688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

webster

  • Gast
Gepost op: 30 juli 2004, 14:22:24
Citaat
AMSTERDAM - Agenten moeten een verplicht aantal bekeuringen uitschrijven. In Amsterdam en Rotterdam worden agenten verplicht driehonderd bonnen per jaar uit te schrijven, wat ongeveer neerkomt op anderhalve bekeuring per werkdag. Dat meldt De Telegraaf vrijdag.


Door de prestatiecontracten die de korpsen met minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken hebben afgesproken zijn hoofdcommissarissen streng op het halen van een bepaald aantal bekeuringen per agent.

Wanneer een agent niet aan het quotum voldoet kan dit gevolgen hebben voor zijn of haar positie binnen het korps. Agenten zouden daardoor voor de kleinste zaken een bekeuring uitschrijven. De Amsterdamse Politie Vakorganisatie pleit voor het verlagen van het boetequotum. - bron: nu.nl
het moet toch niet gekker worden lijkt me....
nu weet ik dat er een hoop niet mag...
maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een bon zien uitschrijven voor het weggooien van bijvoorbeeld een kauwgompje op de grond (ik weet dat het wel kan, daar een bon voor krijgen..)
je zal maar een agent treffen die zijn "quotum" niet gehaald heeft.... ben jij de sigaar voor dat kauwgompje.... ook lekker =P

anyway, ik denk dat het geen juiste manier van handelen is




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2004, 17:14:11
het moet toch niet gekker worden lijkt me....
nu weet ik dat er een hoop niet mag...
maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een bon zien uitschrijven voor het weggooien van bijvoorbeeld een kauwgompje op de grond (ik weet dat het wel kan, daar een bon voor krijgen..)
je zal maar een agent treffen die zijn "quotum" niet gehaald heeft.... ben jij de sigaar voor dat kauwgompje.... ook lekker =P

anyway, ik denk dat het geen juiste manier van handelen is
wat lijkt jouw dan de beste manier?


webster

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2004, 17:29:02
wat lijkt jouw dan de beste manier?
in ieder geval geen minimum aantal boetes laten uitschrijven.... ik denk dat je dan op een gegeven moment de situatie krijgt dat ze echt gaan zoeken om een prent te kunnen schrijven.....

just my 2 cents =)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2004, 17:36:50
valt wel mee hoor, ik schrijf nog steeds alleen een bon uit voor dingen waar ik zelf achter sta. Dus alleen het zogemaamde ASO gedrag.

mvg
Mike


SWAT

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2004, 00:32:53
Omgerekend komt het quotum (voor een fulltimer) uit op ongeveer 1,5 bekeuring per feitelijke dienst.

Op weg naar het bureau kom ik al op een veelvoud uit laat staan als ik echt aan het surveilleren ben.

Het quotum is overigens niet echt veel meer als al reeds van een agent verwacht werd.

In Singapore kost het deponeren van een kauwgompje op straat ongeveer 1500 dollar en waarom zou je het kauwgompje op straat gooien? Is het zoveel moeite om hem in een papiertje te wikkelen en in een prullenbak (alsof die nergens staan) te deponeren?  ???


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #5 Gepost op: 1 augustus 2004, 03:05:13
dat komt inderdaad wel vreemd over bij de burger.. ???
zo zakt de imago van de politie nog verder...

nou vind ik in het algemeen wel dat ze goed werk verrichten


Enforcer

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 1 augustus 2004, 09:52:18
1,5 boete per dienst voor een full-timer lijkt me toch niet echt veel...gelet op hetgeen ze normaal al tijdens hun dienst aan overtredingen constateren.  ;D


Rolf

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 2 augustus 2004, 00:52:21
Als ze dan toch wat meer prestatie gericht moeten gaan werken laat ze dan eens schrijven voor al die kinderen die los achter in de auto zitten!
(ik erger me er groen en geel aan als ik het zie)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2004, 02:01:40
ik bedoel meer..
dat de pers het zo brengt

''politie moeten meer boetes uitdelen''

ik vind het een beetje negatiefe klank geven.

of zeg het gewoon niet..
of breng het anders...


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #9 Gepost op: 2 augustus 2004, 10:53:43
Kinderen los in de auto is absuluut een speerpunt, wordt door mij en een hoop collega´s altijd voor geschreven.

mvg
Mike