Nieuw soort brandmelders? of foute woordvoerder

Auteur Topic: Nieuw soort brandmelders? of foute woordvoerder  (gelezen 1760 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Gepost op: 24 september 2010, 13:00:53
Oke ik begrijp best dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat. Zeker als het dan de Televaag betreft, maar onderstaand bericht is toch wel heel apart.

De bewoners ruiken een brandlucht (maar zien waarschijnlijk geen rook, als het van een brand is die 40 km verderop is))
Het alarm van het gemeentehuis gaat af. (waardoor dan als je geen rook ziet, of hebben ze in Sneek geurmelders?))
De woordvoerder zegt dat niet duidelijk waardoor het alarm afging, maar zegt ook dat het alarm wel goed werkt.
(Hoe kun je constateren dat iets goed werkt, als je niet weet waardoor het alarm afgaat?
Misschien stond het raam open, mischien is het een gevoelig apparaat)

Naar mijn idee een woordvoerder die veel praat maar niets zegt.
===============================================
Alarm in Friesland door brand Overijssel
SNEEK -  Rietbranden in Overijssel houden de gemoederen tot in Friesland bezig. In de nacht van woensdag op donderdag ging in het gemeentehuis van Sneek het brandalarm af. Volgens de politie Friesland kwam dat door de rook van de rietbranden in het topje van de buurprovincie, zo'n 40 kilometer verderop.
 
„Bewoners van Sneek roken al een sterke brandlucht”, zegt een woordvoerder. „Toen op een gegeven moment het automatische brandalarm van het gemeentehuis afging, rukte de brandweer uit.” Die kon echter nergens een brandhaard ontdekken. Pas later bleek dat de rook uit Overijssel de boosdoener was.

Waarom het brandalarm afging, is niet helemaal duidelijk. „Misschien stond er een raam open en is het een heel gevoelig apparaat”, aldus de woordvoerder. „Het alarm werkt in ieder geval wel goed.”


Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #1 Gepost op: 24 september 2010, 13:33:29
Ik snap sowieso het nut van dit artikel niet. Gister berichte de NOS er zelfs over.

Het artikel spreekt zichzelf ook behoorlijk tegen. ::)

Citaat
"...Pas later bleek dat de rook uit Overijssel de boosdoener was.

Waarom het brandalarm afging, is niet helemaal duidelijk..."
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 24 september 2010, 14:12:13
Bullsh*t verhaal...  0098 Als de melders afgingen van de verdunde rook van 40 km verder dan voldoen de rookmelders niet en gaan ze ook af op sigarettenrook, stofzuigers, toastie ijzer, enz, enz. Heeft iemand toevallig een log met de P2000 meldingen van dit object?

Een automatische brandmelder gaat of doordat het apparaat op een bepaalde manier een roetdeeltje signaleert in de melder. In een automatische brandmelder zit ook een bepaalde 'drempel' ingebouwd zodat hij niet afgaat op 1 roetdeeltje.

En sinds wanneer heeft de politie kennis van BMI's?  ;)  8)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2010, 23:52:26
De enige melding op de avond en in de nacht van 22 op 23 september in Sneek is deze:

p2kflex
22:23:16 22-09-10GROUP-1P 1 BRANDGERUCHT IN FLAT FURMERUSSTRAAT 440 SNEE Inzet TS1SNEEK HWSNEEK
0300055BFR - Regionaal - Lichtkrant meldkamer
0302366XFR - Sneek - Bruggen algemeen
0303060BFR - Officier van Dienst-Zuid/West
0303721BFR - Sneek - Commando
0303724BFR - Sneek - Bevelvoerder Blusgroep 3
0303727BFR - Sneek - Blusgroep 3
0303730BFR - Sneek - Chauffeursgroep 3


Ik kan geen OMS vinden in Sneek die nacht.