Waterongevallenwagens

Auteur Topic: Waterongevallenwagens  (gelezen 196653 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #360 Gepost op: 6 mei 2010, 20:02:35
Inderdaad heeft het uiterlijk van zo'n voertuig er niets mee te maken.

Het is natuurlijk wel vreemd dat Amsterdam dit type voertuig als WO gebruit. 99% van de WO's in NL zijn Sprinters of vergelijkbare VW's e.d. Maar Brw Amsterdam is altijd een buitenbeentje en wijkt dus weer af.

Wat hebben ze in Amsterdam dan nodig in hun WO wat de rest van NL niet nodig heeft?

Nee ik houd het op de eigenwijzigheid van Brw Amsterdam.

Amsterdam heeft onder andere een opblaasbare rubberboot + buitenboord motor aan boord. Daarnaast extra materieel voor onderkoelingsslachtoffers. En als die eigenwijsheid zijn nut heeft bewezen / nog steeds bewijst is dat alleen maar mooi. Volgens mij hebben we al genoeg eenheidsworst in Nederland
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #361 Gepost op: 6 mei 2010, 20:11:50
Okee als die boot en motor nodig zijn hebben ze een goed punt.

Amsterdam heeft onder andere een opblaasbare rubberboot + buitenboord motor aan boord. Daarnaast extra materieel voor onderkoelingsslachtoffers. En als die eigenwijsheid zijn nut heeft bewezen / nog steeds bewijst is dat alleen maar mooi. Volgens mij hebben we al genoeg eenheidsworst in Nederland
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #362 Gepost op: 7 mei 2010, 10:30:29


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Reactie #363 Gepost op: 8 mei 2010, 15:35:54
Volgens mij gaat het er niet om dat het er niet uit ziet? Snel hoeft het in Amsterdam niet te zijn, hard rijden kun je toch niet. Dan kan ik heel goed begrijpen dat ze voor een ruimere wagen kiezen. Een beetje een loze reactie hoor. ;)

Dat is jou mening. Waarom is het een loze reactie? Ik vraag waarom ze voor die wagens hebben gekozen, dat ik ze er niet uit vind zien is een ander verhaal.

Ontopic:
Oke, dan is het duidelijk voor mij jongens, maar idd meer materiaal dan wat hier in zhz op de duikwagens zit..
Manschap A


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #364 Gepost op: 8 mei 2010, 19:29:11
Tevens zijn die bussen voorzien van 'staanplaatsen' voor de duikers... dat ben ik ook nog nooit in een andere WO tegen gekomen ;)

Vaak worden in de kazerne de duikers al (deels) in het pak gehesen... in AA doen ze dat onderweg wat weer tijd scheelt (bij acute-drenkelingen ben je toch al snel te laat)

Nog iets, ze hebben op Willem een behoorlijke RIB (voor de 'landrotten' onders ons: een rubberboot met vaste bodem) binnen staan... wanneer wordt die ingezet (groot water, sar acties?!) of alleen preventief en hoe krijgen ze die in godsnaam door al die smalle straatjes ???


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Reactie #365 Gepost op: 8 mei 2010, 19:52:10
Deze bedoel je waarschijnlijk?


bron: kazernewillem.nl
Manschap A


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #366 Gepost op: 9 mei 2010, 00:39:22
Nog iets, ze hebben op Willem een behoorlijke RIB (voor de 'landrotten' onders ons: een rubberboot met vaste bodem) binnen staan... wanneer wordt die ingezet (groot water, sar acties?!) of alleen preventief en hoe krijgen ze die in godsnaam door al die smalle straatjes ???

In principe preventief óf bij grote/langdurige incidenten.
De boot word dan getrokken door de A-wagen en te water gelaten door HV-Teunis/Amstelveen.
Voor brandbestrijding of andere waterhulpverleningen heeft Amsterdam-Amstelland tevens de beschikking over de Jan vd Heijden en de JIM.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #367 Gepost op: 15 mei 2010, 17:16:10
Zo, eindelijk weer eens een foto .....




Dienst: Regionale Brandweer Amsterdam-Amstelland
Kazerne: Willem
Roepnummer: 13-3611 (Duikwagen Willem)
Soort voertuig: Duikwagen
Merk & type: Mercedes Ecovan 818D / Cc Products
Byzonderheden: Recent in dienst gekomen, voorzien van vier grillflitsers (waarvan vermoedelijk 2 amber).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #368 Gepost op: 15 mei 2010, 17:46:24
Zo, eindelijk weer eens een foto .....




Dienst: Regionale Brandweer Amsterdam-Amstelland
Kazerne: Willem
Roepnummer: 13-3611 (Duikwagen Willem)
Soort voertuig: Duikwagen
Merk & type: Mercedes Atego 818D / Cc Products
Byzonderheden: Recent in dienst gekomen, voorzien van vier grillflitsers (waarvan vermoedelijk 2 amber).



Zeker een heel mooi voertuig!!!   O0

Zijn twee van die flitsers in de grill oranje (of bedoel je dat met amber)?

Als dat luik aan de zijkant open gaat, gaat dan die rails van de schuifdeur mee? Dat is wel een mooi systeempje.   O0
Brandweer Papendrecht


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #369 Gepost op: 15 mei 2010, 19:54:31
Amsterdam heeft onder andere een opblaasbare rubberboot + buitenboord motor aan boord. Daarnaast extra materieel voor onderkoelingsslachtoffers. En als die eigenwijsheid zijn nut heeft bewezen / nog steeds bewijst is dat alleen maar mooi. Volgens mij hebben we al genoeg eenheidsworst in Nederland

Dit heeft niet zoveel met eigenwijsheid te maken.....dit is gewoon een uitrusting welke een beetje WO aanwezig heeft....Het is hier niet minder .....;)