Waterongevallenwagens

Auteur Topic: Waterongevallenwagens  (gelezen 195820 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #400 Gepost op: 29 oktober 2010, 08:29:02
De nieuwe duikwagen van Amstelveen staat binnen in de werkplaats op Pier Afrika. Had helaas geen fototoestel bij mij, dus helaas geen foto.
Zo op het eerste gezicht zijn er geen verschillen (uiterlijk) met de "nieuwe" duikwagen van W.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #401 Gepost op: 15 november 2010, 08:31:02
De nieuwe duikwagen van Amstelveen staat binnen in de werkplaats op Pier Afrika. Had helaas geen fototoestel bij mij, dus helaas geen foto.
Zo op het eerste gezicht zijn er geen verschillen (uiterlijk) met de "nieuwe" duikwagen van W.

Op de website (http://www.kazerneamstelveen.web-log.nl/) van kazerne Amstelveen staan inmiddels de foto's van het nieuwe voertuig, welke waarschijnlijk medio december in dienst zal komen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #402 Gepost op: 15 november 2010, 19:17:18
Op de website (http://www.kazerneamstelveen.web-log.nl/) van kazerne Amstelveen staan inmiddels de foto's van het nieuwe voertuig, welke waarschijnlijk medio december in dienst zal komen.

Bekend type ;) Mooie bak overigens! :)
Hoe gaat Amstelveen de boot nu vervoeren? Achter de HV ofzo?
(ervan uitgaande dat hier geen boot op het dak komt te liggen).

Op de site van constructeur CC Products staat 'ie overigens ook: http://www.ccproducts.nl/nieuws/?id=124

Edit: van bovengenoemde site is af te leiden dat er een opblaasbare boot + motor + brandstoftank achter het luik aan de bestuurderszijde komt te liggen. M'n vraag is dus al beantwoord ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #403 Gepost op: 15 november 2010, 19:24:00
Bekend type ;) Mooie bak overigens! :)
Hoe gaat Amstelveen de boot nu vervoeren? Achter de HV ofzo?
(ervan uitgaande dat hier geen boot op het dak komt te liggen).

Op de site van constructeur CC Products staat 'ie overigens ook: http://www.ccproducts.nl/nieuws/?id=124

Edit: van bovengenoemde site is af te leiden dat er een opblaasbare boot + motor + brandstoftank achter het luik aan de bestuurderszijde komt te liggen. M'n vraag is dus al beantwoord ;)

Jup, de polyester boot komt niet meer terug, daar er voor de langdurige inzetten of inzetten op groter water gebruik gemaakt kan worden van Brandweer Aalsmeer en/of kazerne Willem.
Overigens heeft de waterongevallenwagen van Kazerne Willem naast de grote RIB ook een klein bootje met toebehoren aan boord ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #404 Gepost op: 21 december 2010, 16:14:06




Merk voertuig: Mercedes Vario
Roepnummer: WO44-1
Kazerne: Mijnsherenlaan
District: Rotterdam-Zuid
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: Weet iemand wanneer deze eruit gaat
Brandweer Papendrecht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #405 Gepost op: 21 december 2010, 16:35:38
Bijzonderheden: Weet iemand wanneer deze eruit gaat

Het nieuwe materieelspreidingsplan geldt per 1 februari heb ik begrepen. Mogelijk dat die datum wordt aangehouden?
Maar daarnaast vraag ik me af of er niet een oudere WO in de regio is die er eerder uit zal gaan (en dat deze dus doorschuift).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #406 Gepost op: 21 december 2010, 16:38:05
Het nieuwe materieelspreidingsplan geldt per 1 februari heb ik begrepen. Mogelijk dat die datum wordt aangehouden?
Maar daarnaast vraag ik me af of er niet een oudere WO in de regio is die er eerder uit zal gaan (en dat deze dus doorschuift).

Bedankt!  ;)  Vind deze WO best gaaf en uniek in Nederland maar heeft regelmatig problemen volgens mij. Vind dat het voertuig voorlopig nog moet blijven in de VRR!
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #407 Gepost op: 21 december 2010, 18:26:46
Over de WO's is nog geen definitief besluit genomen (althans vwb de datum van invoering). Wordt dus waarschijnlijk pas na 1 februari. Overigens zou het me niet verbazen als de WO621 van Hellevoetsluis (de duikploeg is er daar mee gekapt uit onvrede, diverse redenen) straks verhuist naar Spijkenisse (de huidige WO651 is bijna antiek).
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #408 Gepost op: 21 december 2010, 22:04:05
Ik heb even het lijstje van Enrique erbij gepakt en de jaartallen waarin de huidige WO's in dienst zijn gekomen toegevoegd:

WO131 Vlaardingen 1997
WO141 Schiedam 2004
WO331 Capelle 1999
WO441 Mijnsherenlaan 2004
WO621 Hellevoetsluis 1999
WO631 Brielle 2001
WO651 Spijkenisse 1993

Als je dit lijstje zo bekijkt, zal de huidige WO44-1 denk ik niet als eerste op de nominatie staan om vervangen/afgevoerd te worden. Tenzij die heel veel kilometers heeft gemaakt door telkens achter de TS aan te rijden en daardoor meer versleten is ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #409 Gepost op: 29 december 2010, 13:32:00


Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Roepnummer: 80672
Korps: 's-Hertogenbosch
Regio: Brabant-Noord
Bijzonderheden: Met boot en er staat geen regio naam op het voertuig
Brandweer Papendrecht