rijvaardigheid

Auteur Topic: rijvaardigheid  (gelezen 1660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pluisje

  • Gast
Gepost op: 4 augustus 2004, 20:09:54
wachten tot het misgaat.

vanmorgen was ik bij een dame van 80 jaar waar wij adl leveren.
bij aan komst zag ik dat haar auto aan de bestuurders kant zwaar beschadigd was.
bij binnen komst vroeg ik haar wat er met haar auto gebeurt was.
hoezo zei ze, volgens mij hebt u hem behoorlijk beschadigt, nee hoor zei ze alleen de bumper.
na de verzorging heb ik haar gevraagd om eens mee naar buiten te lopen en te kijken naar haar auto.
ze stond naast de auto en zei kijk dan alleen de bumper.
ik zei nee hoor ook de zijkant, ik haar dat aan gewezen
en gevraagt wat er gebeurd was.
ze vertelde dat ze gisteren weg wou, en bij het achter uit rijden was haar voet van het rempendaal geschoten en op het gaspendaal terecht gekomen met gevolg dat de auto (automaat) met een rotgang achteruit ging
daar kwam ze een lantarenpaal tegen.
ze zei ik heb wel gekeken en gezien dat de bumper iets beschadigt was ik dacht heb ik geluk gehad.
het ergste is ze ziet dus bijna niets meer de gevaren ziet ze niet en wij mogen hier niets aan doen.
dit zit mij zo dwars, voor het zelfde geld loopt er een kind of fiets er iemand.
ook massel dat die paal daar stond anders was ze bij de buren binnen gereden.
de schade aan de auto is behoorlijk dus is het wel erg hard gegaan.
ik heb eens bij mijn collega"s gevraagd of wij hier iets aan kunnen doen.
nee dus wij mogen ons hier niet mee bemoeien helaas moet het eerst een keer goed mis gaan zo dat er politie aan te pas komt deze kunnen dan beslissen of ze nog rijvaardig is.
nou ik vindt dit heel moeilijk ons kind zal hier maar lopen.




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2004, 11:28:56
Kun je geen contact op nemen met de plaatselijek wijkagent, die kan eens een praatje houden met die dame. En eventueel een artkel 130 WVW procedure opstarten.

mvg
Mike


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2004, 09:05:00
ik heb een verhaal gehoord van een kameraad van mij,bij de politie...
een bijaard echtpaar die onderweg een ongeluk heeft gehad..
de bestuuder was blind en zat achter het stuur...en de vrouw naast hem zij,hoe de man moest rijden....
ja zo kan het ook... ;D
dat hebben ze zo een aantal jaar gedaan....tot dat......
de politie heeft toch maar het rijbewijs ingenomen...

maar hoe bestaat het dat z`n man nog rijd op de weg?????(toen)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2004, 16:05:42
tsja,zo heb ik een buurman die op leeftijd is.En ook in een auto rondreed,maar die was em toch te groot.En heeft hij en 45km autootje aangeschaft,de manier waarop hij met het ding leerde rijden was aan de ene kant lachwekkend maar aan de andere kant zorgwekkend. :-\

Zo stond hij 2x met die auto in een plantenperk,omdat hij te snel zijn parkeerplaats opreed.Maar hij stak ook rustig zonder links en rechts kijken de straat over met dat ding,waardoor er nogal eens auto,s met piepende banden tot stilstand kwamen.
Nadat hij een aantal palen de grond uit had gereden,met de daarbij behorende schade had opgelopen heeft hij dat 45km autootje maar weg gedaan "om ongelukken te verkomen"zoals hij dat zei. :-X

Maar zo zie je dagelijks ouderen over straat rijden met een auto,waarvan je denkt "is dit nog wel verantwoord"
Maar ook bejaarde mensen hebben recht op eigen vervoer,en dat is dan best wel eens moeilijk