Intentieverklaring

Auteur Topic: Intentieverklaring  (gelezen 5357 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ceasarion83

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Gepost op: 4 november 2010, 12:10:40
Heeft iemand een voorbeeld van een intentieverklaring die gericht is op BHV?




T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2010, 01:45:49
Ik heb geen voorbeelden, ik begrijp eigenlijk niet eens wat je bedoeld.

Welke intentie? Ben je iets van plan?  ;)


Ceasarion83

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #2 Gepost op: 8 november 2010, 11:06:47
Ja ik ben zeker wat van plan ;). De intentieverklaring is nodig voor de raad van bestuur of directie waarbij ze aangeven dat ze ergens achter staan, dus bijvoorbeeld op het gebied van BHV dat ze erachter staan dat er iets aan gedaan wordt. Hierdoor is het makkelijker om bijvoorbeeld voorzieningen aan te schaffen t.b.v. bhv veiligheid. De directie of R.v.B. kan dan niet zeggen dat ze het hier niet mee eens zijn.

http://www.nivon.nl/actieve_leden/Handboek%20vereniging/Over%20veiligheid,%20gezondheid%20en%20welzijn/B010400Intentieverklaring%20arbobeleid.doc


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #3 Gepost op: 10 november 2010, 13:37:29
Ik snap hem.

Voorzover organisaties werknemers hebben en/of onder de ARBO-wet vallen moeten ze wel...

Daarbuiten kan het bestuur van een organisatie verwijtbare nalatigheid verweten worden als ze geen actie ondernemen als hen een Risico Inventerisatie en Evaluatie ter hand is gesteld. Goed bestuur vereist immers dat men streeft naar verbetering. Gevaarlijke of schadelijke situaties moet men vermijden

De tekst van de NIVON lijkt mij overdreven duidelijk.

Maar lijkt me ook heel bruikbaar  ;)

Ik denk dat je vraag beantwoord is? Of zoek je nog een andere intentieverklaring?


Ceasarion83

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #4 Gepost op: 12 november 2010, 08:57:58
Nou ik zoek eigenlijk een intentieverklaring die gericht is op BHV. De meeste intentieverklaringen zijn gericht op Arbo die op internet staan.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2010, 15:52:52
De NIVON is een organisatie die veel locaties met uitsluitend vrijwilligers beheert. Lang niet alle locaties zijn ARBO-plichtig, voor zover ik kan inschatten.

Het hoofdkantoor zal dat wel zijn omdat er bedrijfsmatig gewerkt wordt. (Er zitten in ieder geval organisaties met beroepskrachten in het pand).

Als je een verklaring zoekt, die je niet hoeft aan te passen, wens ik je veel succes   998765


Ceasarion83

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #6 Gepost op: 23 november 2010, 14:52:26
Het is niet zo dat ik de verklaring wil knippen en plakken, alleen wil ik graag weten wat er in moet staan om te kunnen gebruiken als voorbeeld. Ik kan ook wel iets gaan aanpassen of verzinnen maar als de inhoud niet goed is heb je ook niks aan die intentieverklaring.

Zijn er geen mensen die met een BHV-intentieverklaring hebben gewerkt en weten welke onderwerpen hierin moeten komen?


bhvCees

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #7 Gepost op: 13 april 2011, 11:49:36
Een Arbo intentieverklaring zou voldoende moeten zijn. BHV is onderdeel van de Arbowet. Dus met de intentie Arbo beleid te willen volgen is ook de intentie om BHV te implementeren