Trailer uitzending over de Lifeliner 3

Auteur Topic: Trailer uitzending over de Lifeliner 3  (gelezen 5759 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Gepost op: 4 december 2010, 16:19:08
Dat beloofd een mooie uitzending te worden.

Trailer nachtvluchten traumahelikopter


Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #1 Gepost op: 4 december 2010, 16:30:59
Oeh, ziet er strak uit.. Ben benieuwd!


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #2 Gepost op: 5 december 2010, 14:06:59
Dat beloofd een mooie uitzending te worden.


En waar en wanneer komt het op de buis ?????
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #3 Gepost op: 5 december 2010, 15:07:46
Volgens mij is dit een voorstukje van een al vrij oude reportage van een actualiteitenprogramma, ik meen Nova of Netwerk. Ging destijds over het feit dat alleen de heli van Nijmegen 's nachts kon vliegen.

Vrij oud dus volgens mij 98uiye
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #4 Gepost op: 5 december 2010, 16:20:13
Ik heb hier in de buurt overigens wel een tijd geleden een vrouwelijke persoon uit de heli zien komen met camera bij zich...


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #5 Gepost op: 5 december 2010, 17:02:17
Ik heb hier in de buurt overigens wel een tijd geleden een vrouwelijke persoon uit de heli zien komen met camera bij zich...
Er vliegen natuurlijk vaker mensen mee, die vast ook wel eens voor zichzelf vast willen leggen, toch?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 5 december 2010, 17:25:36
En niet te vergeten de serie's Radboud Spoed, Trauma NL en andere televisie serie's.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #7 Gepost op: 5 december 2010, 18:24:29
Volgens mij is dit een voorstukje van een al vrij oude reportage van een actualiteitenprogramma, ik meen Nova of Netwerk. Ging destijds over het feit dat alleen de heli van Nijmegen 's nachts kon vliegen.
Heb even zitten zoeken op internet, de betreffende intro is niet afkomstig van de reportage die ik bedoelde... e050

Desalniettemin, misschien toch interessant om te bekijken:

http://www.netwerk.tv/node/1389

Home » Uitzending van 2007-04-05 » Op pad met nachtvluchten traumahelikopter
Op pad met nachtvluchten traumahelikopter Uitzending van 5 april 2007
Netwerk volgde de traumahelikopter van het Radboudziekenhuis enkele dagen bij nachtvluchten. Het ziekenhuis doet een proef om deze helikopter 24 uur per dag te kunnen inzetten. De andere traumaheli's kunnen alleen overdag uitrukken, omdat die niet uitgerust zijn om in het donker te vliegen. Een reportage.

Proef
De proef met nachtvluchten loopt sinds november vorig jaar en is het gevolg van een politieke discussie na de ramp in Volendam in 2001. Toen konden de trauma-helikopters niet uitvliegen vanwege veiligheidsvoorschriften en milieuregels. Vorig jaar besloot de minister van Volksgezondheid geld beschikbaar te stellen voor een proef om te beoordelen of nachtvluchten zinvol en veilig zijn.

Geluidsoverlast
Niet alleen het gebrek aan uitrusting voor 's nachts is een probleem. Een ander punt is de geluidsoverlast. In het verleden klaagden buurtbewoners over de komst van heli's, vooral als ze 's nachts zouden moeten vliegen.

Traumacentra
In Nederland zijn er tien traumacentra die mobiele medische teams kunnen inzetten. Vier daarvan hebben de beschikking over een helikopter. Dat zijn Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Nijmegen. Een team van een traumahelikopter bestaat uit een piloot, een trauma-arts en een verpleegkundige. De arts, die speciaal is opgeleid, kan ter plekke kleine operaties verrichten of pijnbestrijding geven.

In de uitzending
In Netwerk een reportage over de proef met een aantal nachtvluchten en gesprekken met artsen van het Mobiel Medisch Team.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #8 Gepost op: 5 december 2010, 20:13:55
Er vliegen natuurlijk vaker mensen mee, die vast ook wel eens voor zichzelf vast willen leggen, toch?

Dat zal best wel maar die staan denk ik niet met filmcamere dichtbij te filmen.


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #9 Gepost op: 5 december 2010, 22:05:18
Dat zal best wel maar die staan denk ik niet met filmcamere dichtbij te filmen.

In de trailer is te zien dat er cameras in en aan de helikopter zijn geplaatst. Dan denk ik dat het een professioneel bedrijf is die er een soort van documentaire o.i.d. van maakt en niet zomaar een crewmember. Het is overigens geen normale gang van zaken dat er een 4e persoon met een filmcamera mee vliegt.

Wanneer en of er een en of uitzending van komt weet ik niet, maar deze beelden vragen om meer.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.