Wietpas, gedoogbeleid en discussie omtrent de opiumwet

Auteur Topic: Wietpas, gedoogbeleid en discussie omtrent de opiumwet  (gelezen 53943 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 16 december 2010, 12:40:23
Graag ben ik benieuwd wat jullie vinden.

Ikzelf denk dat het probleem zich gaat verplaatsen naar de straat, want mensen die buiten de boot vallen voor een wietpas, die gaan hun heil wel ergens anders zoeken.
Ik denk niet dat men dat wil bereiken met het invoeren van een wietpas.
Ook vroeg ik mij af of er überhaupt genoeg blauw beschikbaar is om het probleem dan te bestrijden?




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2010, 12:57:37
ff de poll herstart en de opties gewijzigd op verzoek van de topic starter


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2010, 12:58:23
ff de poll herstart en de opties gewijzigd op verzoek van de topic starter

Waarvoor mijn dank  3hj


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2010, 13:01:02
Ik denk dat we een hoop loopjongens gaan tegenkomen. Mensen die een wietpas hebben en op bestelling voor anderen wiet gaan kopen....
Dus ik denk dat de handel zich gaat verplaatsen van de coffeeshop naar de straathoek....

Als ze het meteen combineren met een soort scan systeem dat iedere pashouder maximaal 5 gram per dag kan kopen, ongeacht welke coffeeshop ze bezoeken dan zou het misschien kunnen werken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2010, 13:09:36
Volgens Trouw kunnen ze met de wietpas maximaal 3 gram kopen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2010, 13:12:11
Oke, maar ze kunnen natuurlijk naar diverse coffeeshops gaan. Daarnaast vraag ik me af of coffeeshops hier goed aan meewerken.... Zeker bij vaste klanten zou het mij niet verbazen dat er onder de toonbank gewoon meerdere malen wordt verkocht aan dezelfde persoon....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 december 2010, 13:58:42
Oke, maar ze kunnen natuurlijk naar diverse coffeeshops gaan. Daarnaast vraag ik me af of coffeeshops hier goed aan meewerken.... Zeker bij vaste klanten zou het mij niet verbazen dat er onder de toonbank gewoon meerdere malen wordt verkocht aan dezelfde persoon....

Daar ben ik ook bang voor, maar wat voor straf zou daar dan op staan?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 17 december 2010, 14:02:40
Ik denk dat de enige juiste straf sluiting zou zijn. Dat kan nu ook al. Eerste overtreding is 1 week sluiting, tweede overtreding een maand, derde keer permanent....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 17 december 2010, 14:04:42
Kijk, weer wat geleerd  3hj


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #9 Gepost op: 17 december 2010, 18:45:56
Ik denk dat de enige juiste straf sluiting zou zijn. Dat kan nu ook al. Eerste overtreding is 1 week sluiting, tweede overtreding een maand, derde keer permanent....
Dat verschilt per gemeente he. De maatregelen variëren van een waarschuwing tot een sluiting (een week, een maand, drie maanden, zes maanden, negen maanden, twaalf maanden) en/of een intrekking van de exploitatievergunning (in combinatie met beëindiging van de gedoogstatus).
greetz,  Enrique