GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011

Auteur Topic: GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011  (gelezen 95293 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
geen idee ik zeg ook niet dat ie gaat knappen maar zou elkmoment !kunnen! gebeuren...  ik ben echter geen expert:P

Gaarne de Handleiding ''Inzetverslagen en Actueel'' eens doornemen..

Gissen/speculeren/bronvermelding

Meld je hier een incident, waarvan je de ware toedracht en omstandigheden niet kent, ga dan niet lopen gissen, of de beroemde "maar hij zei dat" verhalen hier plaatsen. Het gebeurt te vaak dat er onnodig felle discussies ontstaan, doordat personen de ware toedracht niet of onvoldoende kennen van een incident, en er hier complete indianenverhalen door ontstaan.

Tim Koster
Moderator


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Hoeveel inhoud hebben dit soort wagons ?? Iemand die dat kan melden ?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Een bleve komt, als de inhoud van de tankwagen begint te koken. Dan onstaat er een enorme druk, en scheurt de Tank open.
Zo krijg je een grote explosie.

Ooit wel eens van een snelkookpan gehoord. Door druk verhoging ontstaat er een hoger kookpunt van de vloeistof. Als dan de ketel uiteindelijk scheurt wordt de vloeistof ineens omgezet in een gasvorm. Doordat gas meer volume inneemt dat vloeistof zet de wolk enorm uit en ontbrand de brandstof ineens. Het is dus geen explosie omdat in de plotseling expanderende wolk geen juiste verhouding zuurstof/brandstof zit.


Bas89

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
aan de grote van de brand te zien komt er toch ook niet dusdanig veel hitte vrij om direct gevaar voor omstaande wagons te vormen?? of verkijk ik me hier op?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Die staan in de zelfde rijen of er net naast opgesteld...
Is juist de plek waar men in straal van 500 mtr alle woningen en panden heeft onteigend en gesloopt.

Waar komt de info vandaan dat er LPG tanks in de buurt staan?


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
"Rond de brandende ketelwagen staan lege wagons waar lpg heeft ingezeten. Die worden door de brandweer koel gehouden. Volgens een woordvoerder van de politie Zuid-Holland-Zuid zou er geen gevaar voor explosie zijn."

Bron: NOS.nl
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Ooit wel eens van een snelkookpan gehoord. Door druk verhoging ontstaat er een hoger kookpunt van de vloeistof. Als dan de ketel uiteindelijk scheurt wordt de vloeistof ineens omgezet in een gasvorm. Doordat gas meer volume inneemt dat vloeistof zet de wolk enorm uit en ontbrand de brandstof ineens. Het is dus geen explosie omdat in de plotseling expanderende wolk geen juiste verhouding zuurstof/brandstof zit.

Explosie is misschien groot gezegd, maar als buitenstaander zou je het verschil niet zien.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Dat ze leeg zijn zegt niet zoveel, als ze niet schoongemaakt zijn zelfs nog veel gevaarlijker.


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Dat ze leeg zijn zegt niet zoveel, als ze niet schoongemaakt zijn zelfs nog veel gevaarlijker.

Kun je ook zeggen waarom?


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Kun je ook zeggen waarom?
Omdat een vloeistof niet brand, de dampen wel.