Welke helmen worden het??

Auteur Topic: Welke helmen worden het??  (gelezen 1615 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ouwe Jan

  • Gast
Gepost op: 16 september 2004, 22:30:28
Over niet al te lange tijd zullen in ons korps de helmen vervangen moeten worden. Nu is volgens elke leverancier "hun"helm naturlijk de beste.(Logisch) Mijn vraag aan de brandweercollega's in het land is: Hoe bevallen de helmen van het nieuwere type Rosenbauer Heros, de Gallethelm (oude Dräger) de nieuwe Drägerhelm, en de Schuberthelm. Dit zijn, dacht ik, de meest gebruikte merken momenteel. Dus het gaat om draagcomfort, gehoor/vermindering, gewicht, gemak (of niet) van kop/oor microfoons en speakertjes, instelmogelijkheden enz. Ben benieuwd naar jullie vakkundige reacties,
Groeten uit brandweerland,
Jan.




fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2004, 11:38:52
probeer bij iedere leverancier een aantal helmen op proef te krijgen en ga je lekker uitleven met oefenen hv en het liefst ook een keer lekker de bunker in.
gaat nu niet zo makkelijk maar testen met 30 graden buitentemperatuur is het beste....

succes.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 20 september 2004, 17:42:16
Als je die probeert, zou ik ook de pacific brandweer helmen uitproberen...


Bralo20

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2004, 17:26:06
In België wordt er over het algemeen gekozen voor de MSA Gallet helm.  Deze helm beschermt heel goed en is heel degelijk.

Eigenlijk is er maar 1 negatief puntje aan:

De helm beschermt eigenlijk teveel.  Je hoort veel minder met die helm op en vooral je voelt de hitte minder met het risico dat je "te ver" gaat.

Anders mss ook eens van dezelfde fabrikant de Cairns helm proberen? (al dan niet in de lederen versie)


Mvg,