KNRM concurent of partner Reddingsbrigades??

Auteur Topic: KNRM concurent of partner Reddingsbrigades??  (gelezen 26134 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 1 oktober 2004, 11:19:38
Jammer dat je alleen in het puntje PR aanleiding ziet om te antwoorden, dit lijdt af van de discussie.

Stelling:

De KNRM is een goede partner mits:
  • ze open staat voor de inbreng van anderen
  • bereid is ook van anderen in gegeven omstandigheden leiding te accepteren/ op basis van gelijkheid te overleggen, niet: zo willen wij het hebben,
  • afziet van bepaalde ideeën zoals het automatisch OSC schap door het SAR unit zijn van de KNRM ten alle tijde onder alle omstandigheden
Het hoofdkantoor zou de stations die daar in de praktijk moeite mee hebben dmv instructie kunnen ondersteunen en zo eventuele (ook bij de brandweer!) aanwezige weerstand weg te nemen.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #31 Gepost op: 1 oktober 2004, 11:20:26
Henk,

om je uit een droom te helpen in de gebieden waar de knrm niet met regelmaat komt met zijn boot zullen ook weinig bunkerbootjes staan omdat deze door de plaatselijke commissie worden beheerd, maar er kunnen daar wel mensen donateur zijn, maar nu hebben boten de verlende eigenschap dat ze varen en dus niet gebieds gebonden zijn. Verder vind ik het geen overdreven manier van pr en donateurswerving. Als ik door de binnenstad loop en geronseld wordt om donateur te worden voor ammesty door studenten welke door een anderbedrijf worden ingehuurd en op provissie werken dat is een storende manier van werven.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 1 oktober 2004, 11:30:54
Henk,

om je uit een droom te helpen in de gebieden waar de knrm niet met regelmaat komt met zijn boot zullen ook weinig bunkerbootjes staan omdat deze door de plaatselijke commissie worden beheerd

dit is geen droom (maar ook geen nachtmerrie hoor! ;D)van mij: op de jachthavens van Naarden, Huizen en en ook in Almere geloof ik staan  KNRM bootjes.
Citaat
Als ik door de binnenstad loop en geronseld wordt om donateur te worden voor ammesty door studenten welke door een anderbedrijf worden ingehuurd en op provissie werken dat is een storende manier van werven.

9910001

Dus wat vind je er dan van als de KNRM dat zelfde doet in een jachthaven? (met dat verschil dat ze het zelf doen)

Maar nogmaals: dit vervuilt de discussie, laten we het positief benaderen. Hoe de KNRM z'n PR doet zou me eigenlijk worst zijn. Ik vind het belangrijker om te kijken hoe de KNRM voor iedereen een fijne partner zou kunnen worden om mee samen te werken.

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #33 Gepost op: 1 oktober 2004, 12:19:40
Maar ik vind dat Henk wel een beetje gelijk heeft,

Tuurlijk schepen varen, maar als ik hier in de buurt in de jachthavens kijk zie ik heel veel schepen met een KNRM wimpel in de mast.
De iets grotere zeilboten zullen in de zomer misschien een maand in een gebied varen waar de KNRM actief is en de rest van het jaar varen ze in een gebied waar de KNRM niet komt. Ze deponeren wel een bedrag voor een jaar steun.
Maar ook zie je dan boten iets groter als een noten dopje welke ook niet snel effe in  een gebied komen van de KNRM maar wel braaf elk jaar een bijdrage leverd aan de KNRM.
Terwijl als er iets gebeurt de kans dat een brigade dan uitvaart en hulp bieden zeer groot is omdat deze schepen alleen tijdens hun vakantie meestal verder weg gaan.
Dus een nationaal fons met watersporters als donateurs waarvan het geld weer word verdeelt over de reddingsboten zou niet gek zijn.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #34 Gepost op: 1 oktober 2004, 14:41:49
Ik vind dat de KNRM zijn PR uitstekend voor elkaar heeft en een voorbeeld is voor anderen.

Door de PR bereikt de KNRM dat er geld binnen komt en dat mensen zich bewust zijn van het bestaan van reddingboten, ook levert het goodwill op en nieuwe vrijwilligers.

De website en het jaarverslag zijn echt heel goed. Had de bond maar zoiets.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #35 Gepost op: 1 oktober 2004, 15:37:30
Hr Wiegman, geheel mee eens.
KNRM heeft een goede pr en zodoende een zeer bekende organisatie. Alleen jammer dat de pers de twee organisaties altijd door elkaar gooit. Hier ligt ook nog een mooie taak voor de KNRM.
Wat betreft het onderwerp; ik zie de KNRM vrijwilligers niet op het strand zitten voor de bewaking. Dus ik denk dat e.e.a. nog wel zal loslopen.
Wannneer een brigade 24 uur inzetbaar is en zij worden niet meer gealarmeerd, maar de KNRM neemt dit over, denk ik dat de strandbewaking ook rap zal ophouden.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 1 oktober 2004, 15:38:00
Zullen we een apart onderwerp starten met:

Hoe vind je de PR van de KNRM?

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #37 Gepost op: 1 oktober 2004, 15:40:36
zo kun je overal wel wat over beginnen


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #38 Gepost op: 1 oktober 2004, 15:44:09
Citaat
Wannneer een brigade 24 uur inzetbaar is en zij worden niet meer gealarmeerd, maar de KNRM neemt dit over, denk ik dat de strandbewaking ook rap zal ophouden.

Dat ben ik geheel met je eens en daarom is het voor de brigades zaak om de boel op orde te hebben. Duidelijkheid over de eigen kerntaken en een basis in wet- of regelgeving lijken mij noodzakelijk.

PS Henk, aan een apart topic heb ik niet direct behoefte.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 1 oktober 2004, 15:46:31
Hr Wiegman, geheel mee eens.
KNRM heeft een goede pr en zodoende een zeer bekende organisatie. Alleen jammer dat de pers de twee organisaties altijd door elkaar gooit. Hier ligt ook nog een mooie taak voor de KNRM.
Wat betreft het onderwerp; ik zie de KNRM vrijwilligers niet op het strand zitten voor de bewaking. Dus ik denk dat e.e.a. nog wel zal loslopen.
Wannneer een brigade 24 uur inzetbaar is en zij worden niet meer gealarmeerd, maar de KNRM neemt dit over, denk ik dat de strandbewaking ook rap zal ophouden.

Toch is dit naar mijn inschatting de toekomst. De KNBRD op de stranden en het echte werk (varend redden) voor de KNRM. Toen ik dat opperde gaf dat nogal wat commotie hier, maar als de KNBRD steeds meer neigt naar samenwerking met de Brandweer, en je bedenkt dat die brandweer een steeds grotere bereiging vormt voor de KNRM is het een strategisch logische stap om dan je horizon te verbreden over dit tot nu toe neutrale terrein: bij de overgang van water naar land tot aan het land. ;D

Henk