Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 322918 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1010 Gepost op: 18 december 2015, 10:24:24
De melding van 19:17 uur heeft misschien een simpele rede:
Citaat
De snorfietser moest worden gereanimeerd door ambulancepersoneel. Hij overleed later in het ziekenhuis.
Ik denk dat niemand had ingeschat dat de valpartij een rede zou zijn voor een persbericht.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1011 Gepost op: 18 december 2015, 10:56:28
De melding van 19:17 uur heeft misschien een simpele rede:Ik denk dat niemand had ingeschat dat de valpartij een rede zou zijn voor een persbericht.
Waarom werd dan de VOA bijna tegelijk met de melding opgeroepen.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1012 Gepost op: 18 december 2015, 11:00:29
Citaat van: jasir link=msg=1392627 date=1450417148
De MK doet zijn best maar kan niet alles tegelijk en daar hebben we het mee te doen.
Er wordt al jaren over gesteggeld om het verzenden van de perspiep automatisch te doen. Immers: het opmaken van meldingen met bepaalde aardcodes heeft acties in GMS tot gevolg. Automatische; en acties die 'afgevinkt' moeten worden.

Dat je voor zaken als overvallen, gijzeling etc. even nadenkt voordat je piept: mwah. Maar als de politie nu eens de huis-tuin-en-keuken aanrijdingen en andere 'standaard zaken' automatisch laat verzenden is er al een hoop opgelost. Scheelt de centralist tijd en muiskliks, en de melding gaat er gelijk uit, zonder vertraging. Dat is het mooie van computers: die kan je domme dingen laten doen en mensen routine taken uit handen laten nemen.

We hebben op 10 juni afgesproken om naar de mogelijkheden te gaan kijken, maar tot nu toe heeft de politie er nog niet eens een datum voor geprikt want 'CAO acties' en zo.

Peen
Redacteur van


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1013 Gepost op: 18 december 2015, 11:01:56
Citaat van: Hunter link=msg=1392635 date=1450429816
Het is simpel jasir, mensen kunnen er voor of er tegen zijn, maar afspraak is afspraak.

afspraak is dat er zsm gepiept wordt. Dat dat in sommige gevallen later is dan de pers prettig vind is heel vervelend. Ik heb hier geloof ik al eens uitleg over gegeven. Daar wordt niets mee gedaan of op gereageerd. Mijn eerste prioriteit is NIET het persalarm. Mijn eerste prioriteit is het aannemen en uitgeven van meldingen en het coördineren van de inzet op straat. Daarna komt het persalarm.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1014 Gepost op: 18 december 2015, 11:04:08
Citaat van: peen van dienst link=msg=1392654 date=1450432829
Er wordt al jaren over gesteggeld om het verzenden van de perspiep automatisch te doen. Immers: het opmaken van meldingen met bepaalde aardcodes heeft acties in GMS tot gevolg. Automatische; en acties die 'afgevinkt' moeten worden.

Dat je voor zaken als overvallen, gijzeling etc. even nadenkt voordat je piept: mwah. Maar als de politie nu eens de huis-tuin-en-keuken aanrijdingen en andere 'standaard zaken' automatisch laat verzenden is er al een hoop opgelost. Scheelt de centralist tijd en muiskliks, en de melding gaat er gelijk uit, zonder vertraging. Dat is het mooie van computers: die kan je domme dingen laten doen en mensen routine taken uit handen laten nemen.

We hebben op 10 juni afgesproken om naar de mogelijkheden te gaan kijken, maar tot nu toe heeft de politie er nog niet eens een datum voor geprikt want 'CAO acties' en zo.

Peen

Peen helemaal mee eens. Echter zolang wij hier werken met explorer 8 en een verouderde versie van chrome. Mobiele dataterminals die niet goed werken en terminals die er bijna 2.5 minuut over doen om een keer op te starten... denk ik dat het geautomatiseerde persalarm nog wel even op zich laat wachten.... Er zijn zaken die belangrijker zijn. Niet voor de pers. Wel voor de politie.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1015 Gepost op: 18 december 2015, 11:32:56
Citaat van: grizz link=msg=1392656 date=1450433048
Peen helemaal mee eens. Echter zolang wij hier werken met explorer 8 en een verouderde versie van chrome. Mobiele dataterminals die niet goed werken en terminals die er bijna 2.5 minuut over doen om een keer op te starten... denk ik dat het geautomatiseerde persalarm nog wel even op zich laat wachten.... Er zijn zaken die belangrijker zijn. Niet voor de pers. Wel voor de politie.
Ook begrip voor. Maar als het (even plat gezegd) zo'n verouderd zooitje is, is er nog veel meer mis. Dan is persalarm niet het meest belangrijke, maar het baart me sowieso zorgen dat het zo slecht werkt.

Automatisering is geen vervanging van politiewerk. Maar het zou wel goed kunnen ondersteunen als het goed zou werken :)

Peen
Redacteur van


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1016 Gepost op: 18 december 2015, 12:12:14
Citaat van: peen van dienst link=msg=1392659 date=1450434776
Ook begrip voor. Maar als het (even plat gezegd) zo'n verouderd zooitje is, is er nog veel meer mis. Dan is persalarm niet het meest belangrijke, maar het baart me sowieso zorgen dat het zo slecht werkt.

Automatisering is geen vervanging van politiewerk. Maar het zou wel goed kunnen ondersteunen als het goed zou werken :)

Peen

Peen volledig eens. De monteur (van bedrijf XX) krijgt vanuit zijn kantoor een werkvoorraad. Deze werkvoorraad staat met adres en al erin. Dit adres wordt door de navigatie overgenomen. Als de monteur klaar is kan hij in dit systeem zijn werkzaamheden vermelden en zodoende wordt een factuur op het kantoor opgemaakt. Hier is het al lastig dmv push navigatie om de melding door te krijgen. Bevraging van de systemen werken pas net. Het afmuteren in het voertuig kunnen we niet. Over ondersteuning gesproken. ICT zou het werken makkelijker moeten maken. Tot nu toe werken we met draken van programma's. Hele trage systemen. Dus dat er iets nog niet op orde is binnen de ict van de politie, daar zijn we het snel eens. Over het automatische persalarm ook.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1017 Gepost op: 18 december 2015, 15:00:12
Citaat van: Bert65 link=msg=1392640 date=1450430664
De melding van 19:17 uur heeft misschien een simpele rede:Ik denk dat niemand had ingeschat dat de valpartij een rede zou zijn voor een persbericht.

Was geen valpartij met een VPO. Toevallig reed er ook net een politiewagen voorbij die automobilist heeft kunnen tegenhouden. Echter viel mij ook deze op: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4205578/2015/12/10/Dode-en-gewonde-bij-schietpartij-in-Rotterdam.dhtml

Waar er volgens mij zelfs helemaal geen perspiep was.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1018 Gepost op: 18 december 2015, 16:22:22
Citaat van: grizz link=msg=1392655 date=1450432916
Ik heb hier geloof ik al eens uitleg over gegeven. Daar wordt niets mee gedaan of op gereageerd.

Gaat dat over mijn bericht bijna bovenaan de pagina? Daar heb ik inderdaad niet meer op gereageerd. Niet omdat ik het negeerde hoor. Want ik heb het goed gelezen, alleen had niet zoveel stof meer over om in discussie te gaan.  :)

Maar bedankt voor je verduidelijkende antwoord.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1019 Gepost op: 18 december 2015, 20:31:32
Citaat van: 112fotograaf link=msg=1392688 date=1450447212
Was geen valpartij met een VPO. Toevallig reed er ook net een politiewagen voorbij die automobilist heeft kunnen tegenhouden. Echter viel mij ook deze op: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4205578/2015/12/10/Dode-en-gewonde-bij-schietpartij-in-Rotterdam.dhtml

Waar er volgens mij zelfs helemaal geen perspiep was.

Klopt inderdaad dat daar geen persalarm voor gegeven is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen