Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 322166 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1040 Gepost op: 6 augustus 2016, 04:12:45
Ik weet niet hoe het bij de meeste OC's is geregeld. Hier is het zo dat het pers-alarm eruit gaat als alle belangrijkste zaken zijn gebeurd. Meestal zitten we met ze tweeën of met ze drieën. Je kunt je voorstellen dat als je een aantal incidenten hebt lopen, het niet de eerste prioriteit is om dat pers-alarm eruit te gooien. Het is namelijk een aparte handeling in een apart tabblad op je gms scherm (IV+) waarbij je aantal zaken moet aanklikken en tenslotte op alarmeer moet klikken. Een aantal handelingen die dus maar even moeten wachten op het moment dat het druk is of als je directe aansturing doet.

Afspraken prima, maar wel praktisch mee omgaan. Dan komt het wel eens voor de het pers-alarm iets later eruit gaat en dus iedereen al tp is.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #1041 Gepost op: 6 augustus 2016, 11:14:59
Citaat van: grizz link=msg=1440866 date=1470449565
Ik weet niet hoe het bij de meeste OC's is geregeld. Hier is het zo dat het pers-alarm eruit gaat als alle belangrijkste zaken zijn gebeurd. Meestal zitten we met ze tweeën of met ze drieën. Je kunt je voorstellen dat als je een aantal incidenten hebt lopen, het niet de eerste prioriteit is om dat pers-alarm eruit te gooien. Het is namelijk een aparte handeling in een apart tabblad op je gms scherm (IV+) waarbij je aantal zaken moet aanklikken en tenslotte op alarmeer moet klikken. Een aantal handelingen die dus maar even moeten wachten op het moment dat het druk is of als je directe aansturing doet.

Afspraken prima, maar wel praktisch mee omgaan. Dan komt het wel eens voor de het pers-alarm iets later eruit gaat en dus iedereen al tp is.

Oké, maar kunnen handelingen niet weggenomen worden? Automatisch alarmeren zodra er de woorden 'aanrijding' , 'ongeval' , 'steekpartij' enz. voorkomen in een kladblok danwel ergens anders?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1042 Gepost op: 6 augustus 2016, 11:41:08
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1440897 date=1470474899
Oké, maar kunnen handelingen niet weggenomen worden? Automatisch alarmeren zodra er de woorden 'aanrijding' , 'ongeval' , 'steekpartij' enz. voorkomen in een kladblok danwel ergens anders?
lijkt me niet wenselijk?   In niet alle gevallen is direct publicatie  wenselijk  :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1043 Gepost op: 6 augustus 2016, 11:43:48
Citaat van: grizz link=msg=1440866 date=1470449565
Ik weet niet hoe het bij de meeste OC's is geregeld. Hier is het zo dat het pers-alarm eruit gaat als alle belangrijkste zaken zijn gebeurd. Meestal zitten we met ze tweeën of met ze drieën. Je kunt je voorstellen dat als je een aantal incidenten hebt lopen, het niet de eerste prioriteit is om dat pers-alarm eruit te gooien. Het is namelijk een aparte handeling in een apart tabblad op je gms scherm (IV+) waarbij je aantal zaken moet aanklikken en tenslotte op alarmeer moet klikken. Een aantal handelingen die dus maar even moeten wachten op het moment dat het druk is of als je directe aansturing doet.

Afspraken prima, maar wel praktisch mee omgaan. Dan komt het wel eens voor de het pers-alarm iets later eruit gaat en dus iedereen al tp is.

Daarom roepen we al maanden (zo niet jaren) automatisering. Dan hoeven al deze handelingen niet gedaan te worden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1044 Gepost op: 6 augustus 2016, 13:24:32
Citaat van: grizz link=msg=1440866 date=1470449565
Afspraken prima, maar wel praktisch mee omgaan. Dan komt het wel eens voor de het pers-alarm iets later eruit gaat en dus iedereen al tp is.

Dat is dus complete bullshit Grizz. Een Persalarm moet gewoon direct verzonden worden. Er zijn afspraken gemaakt met de Minister van V&J omtrent de snelheid van het Persalarm. Het maakt mij namelijk niet uit hoe druk de meldkamer het heeft het moet zeker binnen 2 à 3 minuten gebeuren. Wat heeft de pers er aan als het Persalarm na 5 of 10 minuten pas gegeven wordt ? Helemaal NIKS. Gewoon direct dan wel max 2 à 3 minuten later versturen.

Ook zo'n leuke in Rotterdam daar denken ze dat twitteren via het account @Politie24 belangrijker is dan het geven van een Persalarm. Echt schijtziek wordt je er van want het Persalarm geeft men regelmatig niet en het Klachtenformulier invullen helpt ook niet want persvoorlichting is namelijk zo verrotte arrogant dat men niet eens er op reageert.

Het is echt noodzakelijk dat dit heel snel geautomatiseerd gaat worden want het meldkamer personeel is lang niet altijd te vertrouwen dat het op tijd gebeurd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1045 Gepost op: 6 augustus 2016, 13:29:33
Citaat van: enrico1972 link=msg=1440919 date=1470482672
Dat is dus complete bullshit Grizz. Een Persalarm moet gewoon direct verzonden worden. Er zijn afspraken gemaakt met de Minister van V&J omtrent de snelheid van het Persalarm. Het maakt mij namelijk niet uit hoe druk de meldkamer het heeft het moet zeker binnen 2 à 3 minuten gebeuren. Wat heeft de pers er aan als het Persalarm na 5 of 10 minuten pas gegeven wordt ? Helemaal NIKS. Gewoon direct dan wel max 2 à 3 minuten later versturen.

Ook zo'n leuke in Rotterdam daar denken ze dat twitteren via het account @Politie24 belangrijker is dan het geven van een Persalarm. Echt schijtziek wordt je er van want het Persalarm geeft men regelmatig niet en het Klachtenformulier invullen helpt ook niet want persvoorlichting is namelijk zo verrotte arrogant dat men niet eens er op reageert.

Het is echt noodzakelijk dat dit heel snel geautomatiseerd gaat worden want het meldkamer personeel is lang niet altijd te vertrouwen dat het op tijd gebeurd.
Zeer herkenbaar vanuit Noord Nederland waar de mknn zijn taak ook niet nakomt.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1046 Gepost op: 6 augustus 2016, 13:36:17
Citaat van: enrico1972 link=msg=1440919 date=1470482672
Ook zo'n leuke in Rotterdam daar denken ze dat twitteren via het account @Politie24 belangrijker is dan het geven van een Persalarm.

Dit was ik inderdaad nog vergeten te benoemen. Als het zo druk is op het OC (waardoor het persalarm wel is 'vergeten' kan worden) waarom wordt er dan wel *bijna* a la de minuut een Twitterbericht verstuurd met zowat de info die in een persalarm hoort te staan.

Op deze manier lijkt de drukte en het extra handelen bijna een excuus om geen persalarmen te versturen. Een Twitterbericht kan er namelijk wel gewoon uit ondanks de zelfde drukte en extra handelingen, dit gaat namelijk ook buiten het systeem om. Dus dan blijft de vraag: Waarom wel extra moeite doen om een Twitterbericht te versturen en geen extra moeite doen om een persalarm te versturen (en daarmee de afspraak gewoon na te komen)?


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1047 Gepost op: 6 augustus 2016, 13:50:10
Citaat van: enrico1972 link=msg=1440919 date=1470482672
Het maakt mij namelijk niet uit hoe druk de meldkamer het heeft het moet zeker binnen 2 à 3 minuten gebeuren. Wat heeft de pers er aan als het Persalarm na 5 of 10 minuten pas gegeven wordt ? Helemaal NIKS. Gewoon direct dan wel max 2 à 3 minuten later versturen.

Het uitvragen van de melder, het aansturen/informeren van aangestuurde eenheden... Dergelijke zaken hebben naar mijn mening toch écht voorrang op het persalarm. Of moeten er per se foto's geschoten worden als de hulpdiensten nog niet ter plaatse zijn?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1048 Gepost op: 6 augustus 2016, 13:59:41
Citaat van: enrico1972 link=msg=1440919 date=1470482672
Dat is dus complete bullshit Grizz. Een Persalarm moet gewoon direct verzonden worden. Er zijn afspraken gemaakt met de Minister van V&J omtrent de snelheid van het Persalarm. Het maakt mij namelijk niet uit hoe druk de meldkamer het heeft het moet zeker binnen 2 à 3 minuten gebeuren. Wat heeft de pers er aan als het Persalarm na 5 of 10 minuten pas gegeven wordt ? Helemaal NIKS. Gewoon direct dan wel max 2 à 3 minuten later versturen.

Ook zo'n leuke in Rotterdam daar denken ze dat twitteren via het account @Politie24 belangrijker is dan het geven van een Persalarm. Echt schijtziek wordt je er van want het Persalarm geeft men regelmatig niet en het Klachtenformulier invullen helpt ook niet want persvoorlichting is namelijk zo verrotte arrogant dat men niet eens er op reageert.

Het is echt noodzakelijk dat dit heel snel geautomatiseerd gaat worden want het meldkamer personeel is lang niet altijd te vertrouwen dat het op tijd gebeurd.

Als je deze houding ook tegen persvoorlichting hebt snap ik best dat men er niet eens op reageert. Zowel persvoorlichting als de pers zijn tot elkaar veroordeeld en dan is het fijn als je door één deur kan. Door op de situatie te reageren met een dergelijke houding maak je de kans op medewerking vanaf de andere zijde ook niet groter, er zitten namelijk mensen en geen computers. ???
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1049 Gepost op: 6 augustus 2016, 14:32:53
Even als voorbeeld hoe ik het klachtenformulier in de regel invul DiNozzo.
Het is dat ik de afgelopen week de klachten van voorgaande maanden verwijderd heb anders had ik je nog veel meer voorbeelden kunnen geven.


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen