Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 322343 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1050 Gepost op: 6 augustus 2016, 15:45:36
Citaat van: enrico1972 link=msg=1440929 date=1470486773
Even als voorbeeld hoe ik het klachtenformulier in de regel invul DiNozzo.
Het is dat ik de afgelopen week de klachten van voorgaande maanden verwijderd heb anders had ik je nog veel meer voorbeelden kunnen geven.




"Via het twitter account van Politie24 ben ik te weten gekomen dat er een aanrijding met letsel heeft plaatsgevonden. De tweet kwam 13 minuten na de alarmering van de ambulance. Ik ben van mening dat Twitter niet als vervanging van persalarm via P2000 geldt, en vind het spijtig dat er geen persalarm is afgegeven bij dit incident. Ik merk dat dit de laatste tijd (over een periode van x weken) vaker fout gaat, en ben van mening dat automatisering van het persalarm dit probleem verhelpt."
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #1051 Gepost op: 6 augustus 2016, 15:56:59
Een persalarm hoort wat mij betreft niet op een meldkamer thuis. Zeker niet in het huidige meldkamersysteem met krappe bezetting en veel handelingen. De centralist heeft wel wat beters te doen dan deze handelingen uitvoeren vandaar dat het centralist afhankelijk is en regelmatig vergeten wordt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1052 Gepost op: 6 augustus 2016, 16:39:40


Het uitvragen van de melder, het aansturen/informeren van aangestuurde eenheden... Dergelijke zaken hebben naar mijn mening toch écht voorrang op het persalarm.
Zo is het.
Hoe onbegrijpelijk dit voor sommigen ook is, dit is de eerste prioriteit. Pas daarna tablad (commercieel) persalarm.

Feit is dat de OC's het momenteel zo druk hebben door allerlei redenen, zelfs wij komen er niet tijdig tussen door voor porto-spraakaanvragen e.d.
Dan worden persalarmen en (ik kan hier nog meer roepen maar dat doe ik niet openbaar) even uitgesteld.

Slechte zaak. Als er een afspraak ligt die niet wordt nagekomen: Blijf klagen aub.

Automatisch zal niet komen. Dat brengt te grote risico's met zich mee.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1053 Gepost op: 6 augustus 2016, 17:10:59
Vorig jaar is besloten na een proef?! dat automatisch niet doorgaat.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1054 Gepost op: 6 augustus 2016, 17:25:58
Citaat van: CopVR3 link=msg=1440947 date=1470494380
Zo is het.
Hoe onbegrijpelijk dit voor sommigen ook is, dit is de eerste prioriteit. Pas daarna tablad (commercieel) persalarm.

Feit is dat de OC's het momenteel zo druk hebben door allerlei redenen, zelfs wij komen er niet tijdig tussen door voor porto-spraakaanvragen e.d.
Dan worden persalarmen en (ik kan hier nog meer roepen maar dat doe ik niet openbaar) even uitgesteld.

Slechte zaak. Als er een afspraak ligt die niet wordt nagekomen: Blijf klagen aub.

Automatisch zal niet komen. Dat brengt te grote risico's met zich mee.

Dan is het nog steeds apart waarom er dan wel real time getwitterd kan worden, hoe kan dat meer prioriteit hebben dan gewoon een afspraak nakomen?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1055 Gepost op: 6 augustus 2016, 17:35:31


Dan is het nog steeds apart waarom er dan wel real time getwitterd kan worden, hoe kan dat meer prioriteit hebben dan gewoon een afspraak nakomen?

Dat doet de centralist van de meldkamer niet...
Bij ons beheert een afdeling op het bureau de poltwitter. Die luisteren tussendoor soms de meldingen mee op de portofoon. (vaak overdag alleen)
Die sturen soms een twitterbericht als een melding binnenkomt.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1056 Gepost op: 6 augustus 2016, 18:02:07
Citaat van: CopVR3 link=msg=1440953 date=1470497731

Dat doet de centralist van de meldkamer niet...
Bij ons beheert een afdeling op het bureau de poltwitter. Die luisteren tussendoor soms de meldingen mee op de portofoon. (vaak overdag alleen)
Die sturen soms een twitterbericht als een melding binnenkomt.

Neemt u eens een kijkje op dit twitteraccount: @Politie24. Hier worden over de gehele regio (17 & 18) Tweets geplaatst. Lijkt mij dat dit niet vanuit een afdeling op het bureau wordt gedaan, die tussendoor wat meldingen meeluistert op de porto.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1057 Gepost op: 6 augustus 2016, 18:15:22
Sterker nog ik ben er heilig van overtuigd dat men vanaf het account @Politie24 wel vanaf de meldkamer tweet. Zij doen dit zo goed als 24 uur per dag als men het niet te druk met meldingen heeft. Dat hebben ze namelijk zelf via twitter laten weten. Sinds een aantal weken wordt het account ook door het voormalig Zuid-Holland-Zuid gebruikt en de 50.000 ste twitter volger mag naar keuze komen kijken op de meldkamer RR of ZHZ en krijgt die gene een rondleiding en uitleg over de meldkamer.

Dat het in andere eenheden misschien anders geregeld is zal best maar niet in het voormalig RR en ZHZ.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1058 Gepost op: 6 augustus 2016, 18:24:06
Het zal misschien vanuit het gebouw van de meldkamer getweet worden, maar niet door de centralisten die ook het persalarm verzenden.

Mogelijk door het Real Time Intelligence Center (RTIC, wat vaak in dezelfde ruimte/gebouw zit als het OC) anders gewoon door persvoorlichting.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1059 Gepost op: 6 augustus 2016, 19:03:09
Citaat van: Gelderland link=msg=1440963 date=1470500646
Het zal misschien vanuit het gebouw van de meldkamer getweet worden, maar niet door de centralisten die ook het persalarm verzenden.

Mogelijk door het Real Time Intelligence Center (RTIC, wat vaak in dezelfde ruimte/gebouw zit als het OC) anders gewoon door persvoorlichting.

Kan persvoorlichting dan niet beter ingezet worden waar het voor dient, namelijk de pers te voorzien van info (waar het persalarm ook voor dient).