Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 322162 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1060 Gepost op: 6 augustus 2016, 20:29:21
Citaat van: Gelderland link=msg=1440963 date=1470500646
Het zal misschien vanuit het gebouw van de meldkamer getweet worden, maar niet door de centralisten die ook het persalarm verzenden.

Mogelijk door het Real Time Intelligence Center (RTIC, wat vaak in dezelfde ruimte/gebouw zit als het OC) anders gewoon door persvoorlichting.
niet correct, wordt vanuit het oc gedaan door de centralisten zelf  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1061 Gepost op: 6 augustus 2016, 20:43:36
Citaat van: enrico1972 link=msg=1440919 date=1470482672
Dat is dus complete bullshit Grizz. Een Persalarm moet gewoon direct verzonden worden. Er zijn afspraken gemaakt met de Minister van V&J omtrent de snelheid van het Persalarm. Het maakt mij namelijk niet uit hoe druk de meldkamer het heeft het moet zeker binnen 2 à 3 minuten gebeuren. Wat heeft de pers er aan als het Persalarm na 5 of 10 minuten pas gegeven wordt ? Helemaal NIKS. Gewoon direct dan wel max 2 à 3 minuten later versturen.

Ook zo'n leuke in Rotterdam daar denken ze dat twitteren via het account @Politie24 belangrijker is dan het geven van een Persalarm. Echt schijtziek wordt je er van want het Persalarm geeft men regelmatig niet en het Klachtenformulier invullen helpt ook niet want persvoorlichting is namelijk zo verrotte arrogant dat men niet eens er op reageert.

Het is echt noodzakelijk dat dit heel snel geautomatiseerd gaat worden want het meldkamer personeel is lang niet altijd te vertrouwen dat het op tijd gebeurd.

Goed.... lekkere manier van communiceren heb je. Ik vertel je alleen iets. Man man. Frustratie druipt van je reactie af.

Je kunt hoog en laag springen maar de communicatie tussen de eenheden op straat en OC, aanname van 112 en coordinatie van de incidenten hebben bij mij een hogere prioriteit dan het versturen van een pers-alarm. Dat kun jij bullshit vinden. Lima Bravo. Heeft niets met vertrouwen te maken. Je iv+ knop knippert nl als taak. Echter is dat wel een handeling die niet als eerste gebeurd.  Natuurlijk doen wij ons best om zsm dat alarm er uit te gooien als het kan. Met nadruk ALS. Twitteren beginnen wij als meldkamer niet aan. Niet onze taak. Dat ligt bij de persvoorlichting.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1062 Gepost op: 6 augustus 2016, 21:27:28
Citaat van: grizz link=msg=1440985 date=1470509016
Twitteren beginnen wij als meldkamer niet aan. Niet onze taak. Dat ligt bij de persvoorlichting.

Dus deze accounts bestaan allemaal niet of worden bij elkaar gelogen door Persvoorlichting politie? Bijzonder verhaal.
@MeldkamerNN
@Meldkamer_BZO
@POL_OCDH


btw. De MON heeft er ook nog 1 maar die kon ik zo snel niet vinden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #1063 Gepost op: 6 augustus 2016, 21:30:12
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1440989 date=1470511648
Dus deze accounts bestaan allemaal niet of worden bij elkaar gelogen door Persvoorlichting politie? Bijzonder verhaal.
@MeldkamerNN
@Meldkamer_BZO
@POL_OCDH


btw. De MON heeft er ook nog 1 maar die kon ik zo snel niet vinden.

De tweets van 't MON-account bestaan maar enkele (tientallen) minuten, daarna worden ze verwijderd. Desalniettemin kwamen de tweets wel rechtstreeks vanaf de meldkamer en soms inderdaad met info dat ook per persalarm had gekund.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #1064 Gepost op: 6 augustus 2016, 21:40:10
Citaat van: grizz link=msg=1440985 date=1470509016
Goed.... lekkere manier van communiceren heb je. Ik vertel je alleen iets. Man man. Frustratie druipt van je reactie af.

Je kunt hoog en laag springen maar de communicatie tussen de eenheden op straat en OC, aanname van 112 en coordinatie van de incidenten hebben bij mij een hogere prioriteit dan het versturen van een pers-alarm. Dat kun jij bullshit vinden. Lima Bravo. Heeft niets met vertrouwen te maken. Je iv+ knop knippert nl als taak. Echter is dat wel een handeling die niet als eerste gebeurd.  Natuurlijk doen wij ons best om zsm dat alarm er uit te gooien als het kan. Met nadruk ALS. Twitteren beginnen wij als meldkamer niet aan. Niet onze taak. Dat ligt bij de persvoorlichting.

Laat je niet opjutten door een paar gasten die geen idee hebben wat er gebeurd op een meldkamer.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1065 Gepost op: 6 augustus 2016, 22:53:53


Goed.... lekkere manier van communiceren heb je. Ik vertel je alleen iets. Man man. Frustratie druipt van je reactie af.

Je kunt hoog en laag springen maar de communicatie tussen de eenheden op straat en OC, aanname van 112 en coordinatie van de incidenten hebben bij mij een hogere prioriteit dan het versturen van een pers-alarm. Dat kun jij bullshit vinden. Lima Bravo. Heeft niets met vertrouwen te maken. Je iv+ knop knippert nl als taak. Echter is dat wel een handeling die niet als eerste gebeurd.  Natuurlijk doen wij ons best om zsm dat alarm er uit te gooien als het kan. Met nadruk ALS. Twitteren beginnen wij als meldkamer niet aan. Niet onze taak. Dat ligt bij de persvoorlichting.

Feit is wel dat er kennelijk ergens afspraken liggen die zeggen wanneer en hoe snel een persalarm gegeven moet worden.
Als die afspraken door wat voor reden dan ook stelselmatig niet worden nagekomen is het logisch dat men klaagt.
Dus OF je houd je (zoveel) mogelijk aan de gemaakte afspraak OF de afspraak met de pers moet in zijn totaliteit worden herzien.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1066 Gepost op: 6 augustus 2016, 23:01:10


Het maakt mij namelijk niet uit hoe druk de meldkamer het heeft het moet zeker binnen 2 à 3 minuten gebeuren. Wat heeft de pers er aan als het Persalarm na 5 of 10 minuten pas gegeven wordt ? Helemaal NIKS. Gewoon direct dan wel max 2 à 3 minuten later versturen.
Hoewel ik je frustratie wel begrijp kan ik hieruit wel kan opmaken dat je werkelijk geen flauw benul hebt van wat er bij komt kijken, wanneer een melding binnenkomt bij het OC.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1067 Gepost op: 6 augustus 2016, 23:22:43
Citaat van: CopVR3 link=msg=1441000 date=1470516833

Feit is wel dat er kennelijk ergens afspraken liggen die zeggen wanneer en hoe snel een persalarm gegeven moet worden.
Als die afspraken door wat voor reden dan ook stelselmatig niet worden nagekomen is het logisch dat men klaagt.
Dus OF je houd je (zoveel) mogelijk aan de gemaakte afspraak OF de afspraak met de pers moet in zijn totaliteit worden herzien.

Feit is dat we een pers-alarm uitgooien. Feit is ook dat dit ZSM wordt gedaan. Er staan geen afspraken in mbt tijdsduur etc. Zo spoedig mogelijk...
Ik werk sinds 2006 op de meldkamer. Ik snap de ontwikkeling. Ik snap ook dat men er vaak afhankelijk van is. Echter op de manier waarop het nu wordt gebracht is alsof het eerste prioriteit zou moeten zijn. Dat is natuurlijk te zot voor woorden. Zullen we het eea wel normaal houden en de zaken in perspectief houden.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1068 Gepost op: 6 augustus 2016, 23:33:30
Er staan geen afspraken in mbt tijdsduur etc. Zo spoedig mogelijk...
Okee... dat las ik net ergens...

Tijdsduur wordt dus nergens genoemd.
Zo spoedig mogelijk is al wat ruimer.
Als je als centralist 5, 6, 7, minuten druk bezig bent met aansturen e.d. dan is de 8e minuut nog steeds z.s.m.


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Reactie #1069 Gepost op: 7 augustus 2016, 01:06:24
Citaat van: CopVR3 link=msg=1441009 date=1470519210
Okee... dat las ik net ergens...

Tijdsduur wordt dus nergens genoemd.
Zo spoedig mogelijk is al wat ruimer.
Als je als centralist 5, 6, 7, minuten druk bezig bent met aansturen e.d. dan is de 8e minuut nog steeds z.s.m.

Z.s.m binnen een termijn waarbij het alarm nog functioneel is zou ik er van willen maken  :) In het verleden kwam het nog wel eens voor dat er binnen twee minuten, drie á vier meestal kleine/eenzijdige ongevallen werden gepiept waarbij je gewoon kon aanvoelen dat dat het eerste geschikte moment was en de hele lading alsnog werd verstuurd.

Vanwege de eerder genoemde prioriteiten volkomen begrijpelijk overigens, alleen op dat moment voor beide partijen is het eigenlijk niet meer van toegevoegde waarde.
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice