Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 322191 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1070 Gepost op: 7 augustus 2016, 02:25:49
Als ik de reacties zo lees vinden sommige van jullie het volgens mij net zo belangrijk dat het persalarm eruit gaat als dat de juiste eenheden gealarmeerd worden en deze gealarmeerde eenheden worden voorzien van de juiste informatie. Zeer beschamend.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1071 Gepost op: 7 augustus 2016, 04:14:01
Persalarm binnen de eerste 10 minuten na de eerste ambumelding (even vanuit gaande dat deze nodig is in de casus) is over het algemeen best. Het jammere is enkel dat er stelselmatig niks gepiept wordt. En dan heb ik het gewoon over gehele dagen (met af en toe is een aanrijding melding na dan), tuurlijk is aansturing belangrijker dan het persalarm. Enkel is het zeer jammer dat er (en ik zeg het wederom) dan wel tijd is voor een complete tekst van 140 tekens op Twitter en geen tijd is voor een persalarm want druk druk. Laat dan ook het Twitterbericht achterwegen of zet diegene die het Twitterbericht verstuurd in om de persalarmen te versturen.


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #1072 Gepost op: 7 augustus 2016, 08:14:35
Citaat van: honderd link=msg=1441020 date=1470529549
Als ik de reacties zo lees vinden sommige van jullie het volgens mij net zo belangrijk dat het persalarm eruit gaat als dat de juiste eenheden gealarmeerd worden en deze gealarmeerde eenheden worden voorzien van de juiste informatie. Zeer beschamend.

Ik vindt het ook erg beschamend Honderd... Eerder in dit topic heb ik mij al verwonderd over het feit dat dit "Persalarm" heet en geen "Persvoorlichting" of iets dergelijks.
Het woord Persalarm doet bij mij overkomen alsof het in de wet geschreven staat dat de pers een alarm moet krijgen en zo te lezen wordt dat ook links en rechts bijna zo opgevat.

Het lijkt me eerder een DIENST dat de pers op de hoogte wordt gebracht en geen VERPLICHTING, ondanks de gemaakte afspraken.
Als er afspraken over zijn gemaakt, kun je hierover een klacht indienen.
Vooral doen want des te eerder zal er, vanwege werkdruk, een eenzijdige herziening komen op deze afspraken.

Het merendeel van de 112 persmuskieten weten toch wel hoe ze aan hun info moeten komen om te bepalen of het voor hun interessant is of niet.
Als je als persmuskiet 100% afhankelijk bent dat je pas in actie kan komen wanneer je pager op dit soort kennisgevingen gaat, dan kun je in mijn ogen beter een andere baan/hobby zoeken.

En ja, dat er in sommige gebieden Twitter wordt gebruikt is ook wel logisch.... In een Twitterbericht kun je net iets meer tekst kwijt dan in een P2000 bericht.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1073 Gepost op: 7 augustus 2016, 09:52:52
Citaat van: Heftrucker link=msg=1441032 date=1470550475
Ik vindt het ook erg beschamend Honderd... Eerder in dit topic heb ik mij al verwonderd over het feit dat dit "Persalarm" heet en geen "Persvoorlichting" of iets dergelijks.

Persalarm en persvoorlichting zijn twee totaal verschillende dingen, misschien zou u zich is wat meer in het onderwerp moeten verdiepen.

Citaat van: Heftrucker link=msg=1441032 date=1470550475
En ja, dat er in sommige gebieden Twitter wordt gebruikt is ook wel logisch.... In een Twitterbericht kun je net iets meer tekst kwijt dan in een P2000 bericht.

En daar gaat het dus veelal fout. Er ligt nergens een afspraak om te Twitteren maar wel een afspraak om een persalarm (of perspiep) te verzenden. Twitteren totaal geen probleem mee, een inkijk geven in het politiewerk is alleen maar mooi. Maar doe er dan ook een persalarm uitgooien bij alle incidenten die op de Groene lijst staan.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #1074 Gepost op: 7 augustus 2016, 12:10:57
Als ik de reacties zo lees vinden sommige van jullie het volgens mij net zo belangrijk dat het persalarm eruit gaat als dat de juiste eenheden gealarmeerd worden en deze gealarmeerde eenheden worden voorzien van de juiste informatie. Zeer beschamend.

Als burger en leek deze discussie lezende, valt me vooral op dat er eigenlijk langs elkaar heen wordt gepost.
In mijn ogen is de primaire vraag vooral waarom heeft de Nationale Politie als organisatie (nog) niet gezorgd voor het invoeren van een eenduidige en voor alle betrokkenen werkbare methode van het 'alarmeren' van journalisten in geheel Nederland. Dit gebaseerd op de toezegging/afspraak die gemaakt is.

Dat staat los van de vraag of je als centralist voorrang moet geven aan het verzorgen van een persalarm of het uitvoeren van je primaire taken. Dat doet namelijk voortkomen dat er maar 1 manier is om dit te regelen en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de ideeën van centralisten, hoe dit op een wijze ingericht kan worden die voor alle partijen werkbaar is i.p.v. een discussie met herhalingen van zetten.
Zou dat juist ook niet de kracht van dit forum moeten zijn? Ik zie forumleden die centralist zijn en leden die journalist zijn (enkelen met goede connecties met de NVJ). Dan zou het toch mogelijk moeten zijn om constructief een discussie te kunnen voeren waar realistische ideeën en voorstellen uit voortkomen.

Misschien is de oplossing wel helemaal niet via de meldkamer bijvoorbeeld......
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #1075 Gepost op: 7 augustus 2016, 14:29:56
Citaat van: zwelgje link=msg=1441057 date=1470564657
Als burger en leek deze discussie lezende, valt me vooral op dat er eigenlijk langs elkaar heen wordt gepost.
In mijn ogen is de primaire vraag vooral waarom heeft de Nationale Politie als organisatie (nog) niet gezorgd voor het invoeren van een eenduidige en voor alle betrokkenen werkbare methode van het 'alarmeren' van journalisten in geheel Nederland. Dit gebaseerd op de toezegging/afspraak die gemaakt is.

Dat staat los van de vraag of je als centralist voorrang moet geven aan het verzorgen van een persalarm of het uitvoeren van je primaire taken. Dat doet namelijk voortkomen dat er maar 1 manier is om dit te regelen en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de ideeën van centralisten, hoe dit op een wijze ingericht kan worden die voor alle partijen werkbaar is i.p.v. een discussie met herhalingen van zetten.
Zou dat juist ook niet de kracht van dit forum moeten zijn? Ik zie forumleden die centralist zijn en leden die journalist zijn (enkelen met goede connecties met de NVJ). Dan zou het toch mogelijk moeten zijn om constructief een discussie te kunnen voeren waar realistische ideeën en voorstellen uit voortkomen.

Misschien is de oplossing wel helemaal niet via de meldkamer bijvoorbeeld......

Op de MON zitten nu elke dag 20 voorlichters voor heel Gelderland en Overijssel. Op werkdagen. Ik denk dat wel ééntje vrijgemaakt kan worden om meldingen die binnenkomen te scannen en vervolgens de deur uit te doen als persalarm. Dat kan mijns inziens gewoon vanaf de vaste werkplek.
Dit kan ook in het weekend, lijkt me.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #1076 Gepost op: 7 augustus 2016, 14:41:03
Citaat van: 112fotograaf link=msg=1441040 date=1470556372
.... misschien zou u zich is wat meer in het onderwerp moeten verdiepen.



Dat u mij zo goed kent om dat te beoordelen?
Ik denk dat u mijn betoog beter nog eens kan terug lezen (en ook mijn eerdere berichten in dit topic) en er dan nog eens over gaat nadenken.
Het is en blijft een DIENST dat men de pers op de hoogte stelt en geen verplichting dat in de wet is vastgelegd.
Over het leveren van deze DIENST zijn afspraken gemaakt tussen Journalisten en de korpsleiding.
En ik kan mij haast niet voorstellen dat die afspraak inhoud dat men de pers onmiddellijk op de hoogte stelt via P2000, wel dat men dat zou doen zodra de situatie op de meldkamer dat toelaat en indien het voorval op het bewuste lijstje staat.
Over het niet nakomen van deze afspraken kun je klagen, niet over het niet (of laat) verzenden van een P2000 bericht naar de pers toe.
Als ik de berichten hier zo lees, dan gaan sommige medeforummers er van uit dat het verzenden van een P2000 bericht voor de pers een VERPLICHTING is.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1077 Gepost op: 8 augustus 2016, 08:14:57
Alle begrip ervoor dat het soms druk is, maar ja

vrijdagavond 21.00 geen persalarm
zaterdagmiddag 17.15 geen persalarm
zondagmorgen 8.15 geen persalarm
zondagmiddag 15.15 geen persalarm
maandagmorgen 07.35 geen persalarm

Dit was het afgelopen weekend. Dan vul ik netjes een klacht in via NVJ.
De terugkoppeling van de voorlichter is dan bedroefend !

Barneveld   Verkeersongeval      GLM   Geen alarm   De melding duidde op een verkeersongeval met alleen materiële schade. Daarover doen we geen persalarm uit.

Gelukkig moeten we wachten of er gewonden zijn !! Tja dit is puur om het aantal klachten naar beneden te werken, en elke leek snapt dat deze reactie belachelijk is.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #1078 Gepost op: 8 augustus 2016, 08:22:40
Als voor een ongeval materieel geen persalarm wordt gegeven, dan lijkt het mij als leek heel logisch dat er geen persalarm wordt afgegeven als het volgens de eerste melding een ongeval materieel is. Je zou dan wel verwachten dat er een persalarm wordt gegeven op het moment dat het anders blijkt te liggen.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #1079 Gepost op: 8 augustus 2016, 09:13:42
Citaat van: voske83 link=msg=1441187 date=1470637360
Als voor een ongeval materieel geen persalarm wordt gegeven, dan lijkt het mij als leek heel logisch dat er geen persalarm wordt afgegeven als het volgens de eerste melding een ongeval materieel is. Je zou dan wel verwachten dat er een persalarm wordt gegeven op het moment dat het anders blijkt te liggen.

Maar je krijgt als centralist, als alles is aangestuurd en ingevoerd, toch ook mee dat er een ambulance gaat rijden in verband met (al dan niet mogelijk) letsel?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo