Ik zit in Oost Nederland en heb een periode ook klachten doorgegeven (8 in totaal).
Van de in totaal 8:
- 3 waren terecht
- 3 waren onterecht (waarvan ik er twee betwistte omdat deze werd teruggekoppeld met "geen gewonden" dus niet op de perslijst, terwijl dit wel het geval was, daar wordt helaas niet meer op gereageerd)
- En van 2 heb ik geen reactie mogen vernemen (1 ivm andere regio, en ander geen reactie.)
Allereerst mijn complimenten dat er (bijna) op elke klacht een terugkoppeling werd gegeven.
Ook wij hebben toen geklaagd over de foto's van de politie op Facebook die constant werd overgenomen door media, hierdoor stonden wij machteloos. (Overigens een verhelderend antwoord op gekregen.
)
Inmiddels neemt dat af en lijkt de juiste balans te zijn gevonden.
Ik merk dat het langzaam maar zeker iets beter gaat met de persalarmeringen, ooit komen we er wel. Maar we zijn er nog lang niet.
Gezien de reactie vermoed ik wel dat men er actief mee bezig is, dus ik vertrouw op een goede afloop.
Overigens blijf ik het bijzonder jammer vinden dat alles nu op 1 capcode is gegooid. Wij zitten in de Kop van Overijssel en hebben er geen baat bij om meldingen uit Deventer en Zwolle te ontvangen wat soms erg storend is.