Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)

Auteur Topic: Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)  (gelezen 99649 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Communicatie? Welke communicatie?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1324375 date=1421694927
Mij bevreemd het dat er zo weinig openheid over dit onderwerp is bij het NRK, maar dat strookt dan weer wel met het vanouds bekende algemene beleid daar...

Als er één onderwerp is waarvoor deze stelling niet geldt en open over gecommuniceerd is en wordt richting de geneeskundige eenheden is het wel dit onderwerp.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1324375 date=1421694927
Mij bevreemd het dat er zo weinig openheid over dit onderwerp is bij het NRK, maar dat strookt dan weer wel met het vanouds bekende algemene beleid daar...

En ondertussen komen GHOR-en en RAV-medewerkers bij het Rode Kruis om de laatste informatie. Joffry vertel, hoeveel hebben AZN en GHOR NL al gecommuniceerd over GGB voor de RAV?  e050

Alle beslissingen die gemaakt zijn worden middels periodieke berichten gecommuniceerd naar alle GE vrijwilligers van het NRK, zijnde de vrijwilligers die het aangaat. Binnenkort starten in alle districten (VR's) de implementatietrajecten en zal er gewerkt worden aan een convenant, werving, omscholing en teamvorming. Vergeet niet dat het Veiligheidsberaad besluit pas eind november genomen is! Zowel het NRK, als AZN, GHOR NL, het IFV en de RAV-en gaan nu het huis (zijnde het plan wat goed gekeurd is) behangen, verven, vloerkleed leggen en inrichten en soms moet eerst duidelijk zijn dat er laminaat op de vloer komt voordat je roept dat het laminaar wordt terwijl je daarna toch besluit dat het linoleum wordt.

Voorbeeld, Besloten was dat de NHT ter plaatse komen met voertuigen (Huis),inmiddels (afgelopen week) is bekend dat de NHTvoertuigen besteld zijn, en is gecommuniceerd dat het VW T5 busjes worden (Vloerbedekking). Welke materialen (meubels) erin komen is nog niet bekend en zal de komende tijd met de werkgroep HGE-en besproken worden. Wanneer duidelijk is welke materialen er komen zal dat ook gecommuniceerd worden.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: RAdeR link=msg=1324391 date=1421698401
Als er één onderwerp is waarvoor deze stelling niet geldt en open over gecommuniceerd is en wordt richting de geneeskundige eenheden is het wel dit onderwerp.

Precies, richting de geneeskundige eenheden. Maar zijn meer rode kruisers die wellicht in de toekomst onderdeel willen maken van de noodhulpteams. De informatie is te vinden omdat ik zelf ga zoeken:)

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Golly link=msg=1324440 date=1421743694
...
Alle beslissingen die gemaakt zijn worden middels periodieke berichten gecommuniceerd naar alle GE vrijwilligers van het NRK, zijnde de vrijwilligers die het aangaat. Binnenkort starten in alle districten (VR's) de implementatietrajecten en zal er gewerkt worden aan een convenant, werving, omscholing en teamvorming.
...

Uit de informatie die ik heb gekregen wilde men het breder trekken dan de huidige GE- leden. Namelijk ook ervaren Eerste Hulpverleners binnen het NRK die bijvoorbeeld veel evenementen doen en de opleiding tot evenementenhulpverlener hebben gedaan. Of ben ik niet juist geïnformeerd?

Verder vraag ik mij af hoe de ik integratie bevolkingszorg en GE in dit kader moet zien?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: RemRoof link=msg=1324451 date=1421750993
Uit de informatie die ik heb gekregen wilde men het breder trekken dan de huidige GE- leden. Namelijk ook ervaren Eerste Hulpverleners binnen het NRK die bijvoorbeeld veel evenementen doen en de opleiding tot evenementenhulpverlener hebben gedaan. Of ben ik niet juist geïnformeerd?

Verder vraag ik mij af hoe de ik integratie bevolkingszorg en GE in dit kader moet zien?

RemRoof

Zo ben ik ook geïnformeerd. Behalve alle mensen van de GE gaan ze inderdaad de ervaren EHBO'ers vragen om erbij te komen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
RemRoof en Grumpy,

Dat Evenementenhulp het basisproces wordt van de Noodhulpteams is al een tijd duidelijk, en dat ook EVH gecertificeerden in een Noodhulpteam kunnen is ook al een tijd duidelijk. Werving en informatie hiervoor zal over niet al te lange termijn starten, echter moet er dan wel eerst duidelijk zijn wat de eisen zijn, en wat de functies precies inhouden. Ook welke tijdsinvestering het vergt is belangrijke info en nu we zeker weten dat het allemaal doorgaat (goedkeuring VB) zullen deze zaken snel duidelijk zijn.

We kunnen simpelweg niet vertellen wat nog niet zeker is. Tot op dit moment was de belangrijkste doelgroep van de communicaties de groep GE vrijwilligers, daar de verandering direct invloed heeft op hun betrokkenheid bij het Rode Kruis. Wat kunnen zij na 31-12-15 verwachten. Nu gaan de communicatielijnen breder lopen en zullen alle evenementenvrijwilligers ook geïnformeerd gaan worden over de noodhulpteams, om toekomstig NHT-leden te werven. Geduld is een schone zaak, en geloof me, het komt eraan!  :)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Hoe wordt zo'n NHT opgeroepen? Weer met piepers(p2000) of met de telefoon. Ik zit er ook aan te denken maar om voor 1 of 2 oproepen in de 5 jaar altijd een pieper mee te nemen staat mij een beetje tegen.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: RAdeR link=msg=1324391 date=1421698401
Als er één onderwerp is waarvoor deze stelling niet geldt en open over gecommuniceerd is en wordt richting de geneeskundige eenheden is het wel dit onderwerp.

Ah vandaar alle vragen erover op oa dit forum  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
AZN en Rode Kruis trekken aardig dezelfde lijn in het communiceren, weinig inhoudelijke info...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod