Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)

Auteur Topic: Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)  (gelezen 99626 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Waarom zouden mensen gillend wegrennen als nu duidelijk is wat men kan verwachten?
CN NRK


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Maar nog lang niet alles is duidelijk.
Dit zie je vaker bij trajecten waarin veel wijzigt. Mensen hebben behoefte aan informatie maar die is lang niet altijd en overal aanwezig.

Heeft tijd nodig.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Citaat van: Marnix link=msg=1342913 date=1428738306
Waarom zouden mensen gillend wegrennen als nu duidelijk is wat men kan verwachten?

Zoals Theo aanhaalt er zijn nog genoeg dingen onduidelijk en dat zal ook nog wel een tijdje blijven denk ik. Niet overal zijn de lijntjes even kort en de ene zegt dit en de andere dat .
Zoals hoe worden de mensen die gealarmeerd worden opgevangen ?? worden ze aan hun lot overgelaten en gaan ze overal en nergens aan het werk. komen ze eerst bij elkaar ergens of ieder voorzich?? enz enz.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Om op die laatste in te gaan: Je verzamelt op de uitgangsstelling die je in je alarm hebt meegekregen en dan vertrek je gezamenlijk naar de inzetlokatie. Daar richt je i.o.m. de OvDG een behandelplaats in en ga je aan de slag.
CN NRK


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Marnix link=msg=1343009 date=1428775001
Om op die laatste in te gaan: Je verzamelt op de uitgangsstelling die je in je alarm hebt meegekregen en dan vertrek je gezamenlijk naar de inzetlokatie. Daar richt je i.o.m. de OvDG een behandelplaats in en ga je aan de slag.

Wat ik begreep is dat de dienstdoende chauffeur het voertuig thuis heeft staan. Nu komt het mooie, men zoekt chauffeurs die in een andere functie (beroep of vrijwillig) rijden met voorrangsvoertuigen. Vervolgens stelt men als eis dat diegene per direct van zijn werkplek weg kan. Dat gaat lastig worden schat ik zo ;)


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
De auto thuis hebben staan is een van de mogelijkheden, maar niet de meest praktische..
En ja, met OGS rijden zonder ervaring (wel opleiding natuiurlijk) is een risico wat men niet wil nemen, dus moet je zoeken naar mensen die er wel ervaring mee hebben. En die markt is beperkt.
CN NRK


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Citaat van: -Joost- link=msg=1343010 date=1428775457
Wat ik begreep is dat de dienstdoende chauffeur het voertuig thuis heeft staan. Nu komt het mooie, men zoekt chauffeurs die in een andere functie (beroep of vrijwillig) rijden met voorrangsvoertuigen. Vervolgens stelt men als eis dat diegene per direct van zijn werkplek weg kan. Dat gaat lastig worden schat ik zo ;)

Het 'probleem' van de chauffeurs lijkt mij ook een lastige in het huidige tijdspad. In jouw voorbeeld kan een dienstdoende chauffeur natuurlijk niet tijdens zijn dienst op een ander voertuig werken.
Wel zou bijvoorbeeld een groep HAP chauffeurs samen zo'n functie kunnen bekleden. Als dan ook nog het voertuig op de HAP kan staan dan kan de ene chauffeur de huisarts rijden en de ander het NHT.
Zelfde zou kunnen met een groep brandweer chauffeurs maar daar heeft de brandweer er bij en incident meer van nodig natuurlijk.
Er zijn dus wel mogelijkheden maar die zijn lokaal verschillend.
En anders moet plan B uit de kast komen.
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Citaat van: Marnix link=msg=1343011 date=1428776276
De auto thuis hebben staan is een van de mogelijkheden, maar niet de meest praktische..
En ja, met OGS rijden zonder ervaring (wel opleiding natuiurlijk) is een risico wat men niet wil nemen, dus moet je zoeken naar mensen die er wel ervaring mee hebben. En die markt is beperkt.
Daarom vermoed ik dat na de jaarwisseling snel opleidingen OGS gaan volgen ;)


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Vergeet niet dat de chauffeur niet alleen rijdt, maar ook een volwaardig teamlid is. Het is niet alleen een kwestie van de bus brengen en weer weggaan of bij de bus wachten. Hij zal ook gewoon mee moeten helpen.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Klopt en dat maakt de selectie van beperkte mensen met OGS training nog beperkter. Even de Transporter verplaatsen is natuurlijk minder tijdrovend dan daadwerkelijk een inzet tot 8 uur meedraaien.