Geen steun /hulp van politie

Auteur Topic: Geen steun /hulp van politie  (gelezen 2151 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lonsdalewomen

  • Gast
Gepost op: 22 oktober 2004, 17:12:15


Ik  zal even  goed  me  vraag neer zetten of  eiegenlijk  heel erg  me hart  hier  luchten op  dit  forum.
Ik ben  slachtoffer  van  huiselijk geweld heb menig aangifte  gedaan maar plotseling  toen mijn ex  mijn pink er  bijna af beet   5 maanden  nadat  hij  me  hoofd bewerkt  had  met een  schroevedraaier en ik in  coma  raakten  goddank  1  dag mocht  ik geen  aangifte  hier  van  doen.En waarom niet  hoor  ik  u  denken nou heel gewoon omdat  ik  binnen  2  weken  zonder  tussen komst  van een rechter   ik ons  toenmalige  koophuis  moest  verlaten omdat  mijn ex  het  zozielig naar  voren  kon brengen  hij het  niet  meer  volhield.
Ja  wat zielig  he  een  dader  houdt  het niet meer  vol  en  het slachtoffer moet  in 2  weken  het  huis  uit en anders  kost  het het slachtoffer  een  somma  van  500  euro  pd  .
Wat  ik niet begrijp  wie  is  Nanni  van D  die  zat  op  het  remmerderplein  regio Amsterdam  amsteland  eb  mag  zij  zomaar  zonder  overleg  en  tussenkomst  van  een  rechter  mij  even  vertellen dat ik als  slachtoffer  het  huis  uit  moet.........
Nog  wat  mijn  ex  heeft   2  dagen  vast  gezetten na de aanslag  5x op me  hoofd  met  een grote  schroevedraaier,ik wilden  um niet  in huis laten hij  heeft  naar  zeggen  vrienden  zat  en  ook  familie  leden zat + er  zijn opvang  huizen waarom moest  ik  met  me  kinderen  alle  ellend  weer  doorstaan??
Ik  heb totaal  geen steun  hulp en  bescherming  van de  politie  gehad zijn ze  daar  niet  voor .Vooral  omdat  huiselijk geweld een  hot item  is in de  korpsen??

Helaas  lul  ik al  jaren  tegen een  muur  ook tegen  jullie  hoogste  baas via  brieven en emails tuig  zoals  jullie  wordt  gewoon beschermt  en ik als  belastingbetaalster wordt  als  dader  behandelt  en de dader  als  slachtoffer  een  schade zou  wel eens  willen weten hoe  een  van jullie  zich  hier  probeert  uit  te  lullen  op  de  vraag  waarom beschermen  jullie  slachtoffers  van huiselijk geweld  niet????

{Correctie in verband met privacy, Ger@rd(moderator)}




Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2004, 17:43:43
Heb je hier zelf toen ook aangifte van gedaan? En zo ja, is deze zaak ook voor de rechter geweest?


PJ

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2004, 19:02:53
In jouw ogen heeft de politie het verkeerd gedaan. Dit zou ook kunnen.(ik wil dat ook niet ontkennen) Inhoudelijk ga ik hier niet op in omdat we maar 1 kant van het verhaal horen.

Niemand hoeft zich hier uit te lullen denk ik. Het belangrijkste is dat je toch serieus wordt genomen door de politie.  Als dit niet gebeurd probeer dit dan met behulp van een advocaat. Als je mishandeld ben dan kan je met recht aangifte doen die vervolgd moet worden.

Probeer als nog je recht te halen des noods met hulp.
Mocht je vragen hierover hebben plaats ze hier.
Succes.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2004, 19:15:23
En misschien kun je toch je vraag nog even duidelijk formuleren. Het enige wat ik zie is een verward verhaal waar ik iig niet veel mee kan. Enige is: zoek hulp, niet bij de politie, die is er om iemand aan te houden als ie je slaat, maar bij maatschappelijk werk, of een rechtshulpwinkel voor eens straatverbod. Dan heeft de politie namelijk een handvat om mee te werken. Aangifte is ook een handvat

Sterkte
jvo
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


lonsdalewomen

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2004, 19:39:29
Heb je hier zelf toen ook aangifte van gedaan? En zo ja, is deze zaak ook voor de rechter geweest?

Ja  ik  heb  zeker  aangifte  gedaan inzake  zware mishandeling.Het  is  ook voor de  rechter  geweest.
De  1ste keer  kreeg ik een datum daarna een annulering  van deze  datum  daarna  heb  ik nooit meer wat vernomen maar  weet dat  mijn ex  veroordeelt  is  tot  een  somma  van  300 euro te betalen aan  de  staat


lonsdalewomen

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2004, 19:42:22
In jouw ogen heeft de politie het verkeerd gedaan. Dit zou ook kunnen.(ik wil dat ook niet ontkennen) Inhoudelijk ga ik hier niet op in omdat we maar 1 kant van het verhaal horen.

Niemand hoeft zich hier uit te lullen denk ik. Het belangrijkste is dat je toch serieus wordt genomen door de politie.  Als dit niet gebeurd probeer dit dan met behulp van een advocaat. Als je mishandeld ben dan kan je met recht aangifte doen die vervolgd moet worden.

Probeer als nog je recht te halen des noods met hulp.
Mocht je vragen hierover hebben plaats ze hier.
Succes.

Helaas  ik voelden me  niet  serieus  genomen en  ik  had  toen der tijd  geen advocaat omdat  ik  toen niet meer in  de  stad  woonden.Ik  heb  nu  een  advocaat  geraad pleegt  en die  wil  mijn  zaak  aan nemen


lonsdalewomen

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2004, 19:49:52
En misschien kun je toch je vraag nog even duidelijk formuleren. Het enige wat ik zie is een verward verhaal waar ik iig niet veel mee kan. Enige is: zoek hulp, niet bij de politie, die is er om iemand aan te houden als ie je slaat, maar bij maatschappelijk werk, of een rechtshulpwinkel voor eens straatverbod. Dan heeft de politie namelijk een handvat om mee te werken. Aangifte is ook een handvat


Aangifte  is  dus  wel degelijk gedaan in zake  zware mishandeling (trouwens  dat gebeurden nog  toen  ik al  officieel  gescheiden was  alleen daar nog  inwoonden inzake nog  geen  woning toegewezen gekregen)
Ik  heb  nu  dus  weer  een advocaat  geraadpleegt en  die  neemt  dus  de  zaak  aan.Het  wordt  een zware  strijd  dat  ben ik me terdegen bewust  maar ik moet want  ik  wil  het verleden  goed   verwerken en  duidelijk aan  mijn ex laten weten  dat hij  strafbare feiten heeft gepleegt.

Sterkte
jvo



lonsdalewomen

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2004, 19:55:44

Oke  er is  dus wel degelijk aangifte  gedaan  inzake  zware mishandeling(trouwens dit  gebeurden zelfs  toen ik al officieel  gescheiden was maar  daar nog  inwoonden  omdat  er nog  geen woning  voor  me  aangewezen  was)Ik  heb dus  nu  een advocaat de  de  zaak  aanhangig  gaat  maken  .Want  mij  ex  moet  ook heel duidleijk vertelt  worden dat  hij met  strafbare  feiten  bezig is geweest