Ambulances met B-urgentie over vluchtstrook

Auteur Topic: Ambulances met B-urgentie over vluchtstrook  (gelezen 34338 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #30 Gepost op: 21 maart 2011, 13:17:00
Ik deel mijn ervaring vanuit mijn werkzaamheden bij het KLPD destijds. Die begeleiding waar ik het over had is zo'n 10 jar geleden alweer.

Ben niet meer werkzaam bij het KLPD, ben overgestapt naar rood en over 2 weken ga ik ook naar geel. (oproepmedewerker ambulancechauffeur).

Inderdaad betrof het toen een spoed begeleiding en geen B urgentie.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 21 maart 2011, 13:23:27
Ik deel mijn ervaring vanuit mijn werkzaamheden bij het KLPD destijds. Die begeleiding waar ik het over had is zo'n 10 jar geleden alweer.

Ben niet meer werkzaam bij het KLPD, ben overgestapt naar rood en over 2 weken ga ik ook naar geel. (oproepmedewerker ambulancechauffeur).

Inderdaad betrof het toen een spoed begeleiding en geen B urgentie.

Welkom aan boord hier, weer een hoop kennis zo te lezen!  O0
Mocht je kans zien je even voor te stellen, wil je daarbij dan ook wat meer vertellen over oproepmedewerker ambulancechauffeur? Ben ik best benieuwd naar, via welk traject en organisatie etc, en ik denk nog wel meer mensen met mij! Voorstellen kan in dit topic board:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=21.0


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #32 Gepost op: 21 maart 2011, 13:24:26
Zal ik doen.

Gr Ollie


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #33 Gepost op: 21 maart 2011, 18:24:14
Ik ben het er mee eens, voor alle hulpdiensten ook de vrijwilliger die in zijn privevoertuig voor een prio1 oproep naar de karzerne moet...... O0
Hoeveel vrijwilligers rijden via de snelweg naar de kazerne ???


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #34 Gepost op: 21 maart 2011, 19:48:20
Hoeveel vrijwilligers rijden via de snelweg naar de kazerne ???

Ik zal ze eens voor je tellen............... :-\
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #35 Gepost op: 29 maart 2011, 17:31:41
Nee.

Als dit doorgang vindt, kan men net zo goed de vluchtstrook afschaffen.
Die vluchtstrook ligt er met een reden, niet als extra rijstrook. (tenminste, normaal gesproken niet.)
De ambulance met B vervoer heeft geen prioriteit melding en waar ligt dan de grens? Ook maar de ambu die een paraatheid/post melding krijgt over de vluchtstrook? De berger ook per definitie maar over de vluchtstrook, ook al heeft deze geen melding?
Dan is hij wel paraat en sneller beschikbaar ;-)

Ik begrijp wel het idee achter dit verhaal, maar ben nog niet overtuigd van de noodzaak hiervan.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #36 Gepost op: 29 maart 2011, 18:19:26
Nee.

Als dit doorgang vindt, kan men net zo goed de vluchtstrook afschaffen.
Die vluchtstrook ligt er met een reden, niet als extra rijstrook. (tenminste, normaal gesproken niet.)
De ambulance met B vervoer heeft geen prioriteit melding en waar ligt dan de grens? Ook maar de ambu die een paraatheid/post melding krijgt over de vluchtstrook? De berger ook per definitie maar over de vluchtstrook, ook al heeft deze geen melding?
Dan is hij wel paraat en sneller beschikbaar ;-)

Ik begrijp wel het idee achter dit verhaal, maar ben nog niet overtuigd van de noodzaak hiervan.

Dan nodig ik je graag eens uit om een half uur optrekkend en afremmend in een ambulance te komen liggen.... wel als jij je niet lekker voelt aub...

Praten we weer verder.

(want niet lekker zijn betekend niet automatisch de lampen aan....)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


yvonne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #37 Gepost op: 29 maart 2011, 18:50:06
Vorige week ben ik met een gewone rit naar het ziekenhuis vervoerd, had ritmestoornis en het was geen A1 rit.
De chauffeur heeft wel overlegd of het in geval van file wel omgezet mocht worden , en heel eerlijk gezegd vond ik het wel prettig om er niet een uur over te doen voor ik mijn cardio versie kreeg...
Met een rustig gangetje overal langs en we waren zo bij het ziekenhuiis...

Uit ervaring weet ik dus dat het een heel stuk prettiger is, dus van mij mag het, graag zelfs...


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #38 Gepost op: 29 maart 2011, 19:33:19
Uit ervaring weet ik dus dat het een heel stuk prettiger is, dus van mij mag het, graag zelfs...

En dat is belangrijk, ook voor het genezingsproces. En de eventuele traumatische ervaring die een ambulance rit kan zijn voor de patiënt.

Als ik lijnbussen wel eens over de vluchtstrook heen zien vliegen met snelheden dan vraag ik me af wat wijsheid is. Een bus langs de fiel op een ambulancechauffeur die er veel beter voor is opgeleid.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #39 Gepost op: 30 maart 2011, 00:19:02
'Ambulance vaker over vluchtstrook' \
Uitgegeven: 28 maart 2011 20:13
Laatst gewijzigd: 28 maart 2011 20:13

DEN HAAG - Als het aan de ChristenUnie ligt, moeten ambulances ook bij ritten die minder spoedeisend zijn over de vluchtstrook mogen rijden.
Tweede Kamerlid Arie Slob wil zo voorkomen dat ambulances met bijvoorbeeld ernstig zieke kankerpatiënten in de file belanden.

Het zit Slob niet lekker dat bussen vaak wel ruim baan krijgen en de ambulances niet.

Hij vraagt minister Melanie Schultz van Haegen (Verkeer) de regel snel aan te passen, om ernstig zieke mensen het optrekken en afremmen in de filerijdende ambulance te besparen.

Bron:http://www.nu.nl/politiek/2478972/ambulance-vaker-vluchtstrook.html