Mobiel bellen onmogelijk.....

Auteur Topic: Mobiel bellen onmogelijk.....  (gelezen 3180 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Gepost op: 22 oktober 2004, 21:37:29
We hebben allemaal wel gelezen of gehoord van die bioscoop in frankrijk die "iets"(antenne ofzo :-\) hebben geplaats zodat je niet meer mobiel kan bellen, dat je geen bereik meer hebt dus.

Nu zat ik te denken..... als ze zoiets nou in auto's bouwen............ kunnen mensen ook niet meer bellen.

Nou zitten daar natuurlijk ze voor en na delen aanzoals bijv; dat de bijrijder ook niet meer kan bellen, en o.a. in de buurt van auto's geen bereik....

Wie is het met mij eens.............. ;) :D  :P(dat ze dat in auto's bouwen)

Verder vind ik het belachelijk als mensen bellen in de auto(vooral niet hands-free) maar ook al bellen mensen hands-free letten ze minder op in het verkeer!(Is bewezen)

Nou, ik hoor het wel ;D

Groetjes en doeidoei,

.....Jeroen.....




Kanarie

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:41:20
Het lijkt mij geen fijn idee en wel om de reden die je zelf hebt aangedragen, namelijk dat passagiers dan ook niet meer kunnen bellen.

Ze hebben het ook wel eens over een mechanisme gehad, waardoor de auto niet start als er alcohol in de lucht zit. Ik heb totaal geen verstand van dit ding, maar krijg je als "BOB" geen probleem als al je passagiers wel een uur in de wind naar alcohol ruiken?
(Lijkt me hetzelfde principe: wel veilig maar niet praktisch? ???)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:42:51
Als ze zoiets in een auto bouwen betekend dat mogelijk dat als je langs de weg staat te bellen elke keer als er een auto voorbij komt je gesprek wegvalt. Erg lastig als je de ANWB probeert te bellen naast een druk stukje snelweg  ;D Ik denk niet dat dit een optie gaat worden. Gewoon meer controleren  ;)


Kanarie

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:43:59
Eh ja Gerard, ook dat; die was ik vergeten  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:47:14
ik vindt dat je de verantwoordelijkheid gewoon bij de bestuurder moet laten liggen,en ja die verantwoordelijkheid is soms ver te zoeken.Maar een ieder weet dat er een fiks prent op staat op niet handsfree bellen,de heren agenten kunnen hier wel aangeven voor welk bedrag je dan de staat doneert ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:52:27
140 euro, als ik me niet vergis  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:53:23
140 euro, als ik me niet vergis  ;D
of weet je het exacte bedrag inmiddels uit ervaring ;) ;D ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:56:16
Hahahaha, gelukkig niet. Ik bel niet tijdens het rijden  ;)

Heb het even opgezocht in de boetebase (nee niet die van me eigen, maar die op het internet  :P)


firemanr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2004, 11:35:59
Het lijkt me ook niet handig als je een zwaar ongeval ziet gebeuren en je kan 112 niet bellen..... :-X :-X


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2004, 23:25:01
Jullie vergeten allemaal één ding: je mag als bestuurder gewoon bellen in de auto, zelfs rijdend.


Henk