brandweer blust brand met 1 straal

Auteur Topic: brandweer blust brand met 1 straal  (gelezen 6726 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Gepost op: 21 maart 2011, 22:43:33
Wat is jullie mening over het volgende:

De brandweer word gebeld voor een kleine brand. Wanneer de brandweer tp komt zetten ze er een straal op en de brand is geblust.
Waarom moet de brandweer hier voor uitrukken? als het ook opgelost kan worden met een emmer water of een tuinslang?

Hier in Velp was het vandaag dus raak... de brandweer moest er met een PRIO2 uit omdat er een buitenbrand was toen ze tp kwamen was het met een straal zo gepiept.

http://bit.ly/hg0IVO


[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2011, 22:45:37
Men is tegenwoordig vaak te beroerd om iets te doen en zo te zien ligt er water op een meter afstand :-X


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2011, 23:25:08
te beroerd zijn ze zeker, houden ze er wel rekening mee dat er 6 vrijwilligers opgeroepen moeten worden?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2011, 23:46:53
Ik moet wel zeggen, er zit nogal een verschil tussen een stapel houtsnippers in brand, in zon en in het bos, en een prullenbak die rookt aan een lantaarnpaal.

Uiteraard is de kans klein dat de brand zich uitbreid als je een plens water over die houtsnippers gooit, maar dan zou ik alsnog de brandweer bellen. De kans is groot dat dieper in de stapel het nog gloeit/schroeit (?), en voordat je dat geblust hebt met je emmertje is de brandweer 3 keer geweest...

Die prullenbak kan niet meer dan 5 liter in (emmertje van de Gamma met water), daar hoeft geen brandweer aan te pas te komen, als ik het voor het kiezen heb...


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2011, 23:48:08
Hmmm, 6 man? In de meeste gevallen minimaal 15, afhankelijk van de inrichting van het korps.

Even een rekensommetje: 15 * €22,- (gemiddeld) = €330,-. Beetje brandstof, beetje afschrijving van het materiaal... Duur brandje hoor! Mensen zijn zich niet bewust van de gevolgen van zo'n kleine melding... "Ik zie hier iets branden en de brandweer is daar voor, dus waarom zou ik zelf met een emmer gaan lopen?"


brandweerBoZ

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
    • Brandweer Halsteren
Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2011, 23:57:13
te beroerd zijn ze zeker, houden ze er wel rekening mee dat er 6 vrijwilligers opgeroepen moeten worden?

Wij zaten hier andere keer gepropt in de TS, met hoeveel man we waaren weet ik niet meer. :P


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2011, 08:16:08
BrandweerBoZ,  Welkom op het FORUM.  Misschien niet zo handig om aan te geven dat je voertuig stampvol zat. Klinkt niet erg professioneel.
Gewoon tot 6 man voor zo'n uitruk, desnoods met een TS 4. Er kan er tenslotte maar één aan de spuit staan om te blussen.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2011, 14:16:48
Wij zaten hier andere keer gepropt in de TS, met hoeveel man we waaren weet ik niet meer. :P

"durf duidelijke taal te vragen"

De bovenstaande regel loopt voor geen meter en snap niet wat je bedoeld...  Kun je betere uitleg geven?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


brandweerBoZ

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
    • Brandweer Halsteren
Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2011, 22:46:04
"durf duidelijke taal te vragen"

De bovenstaande regel loopt voor geen meter en snap niet wat je bedoeld...  Kun je betere uitleg geven?

We kregen andere keer middelbrand.
We kwamen ongeveer met +-15 man op de kazerne, en we gingen allemaal in één TS!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2011, 22:49:31
Hoeveel mogen er normaal in een TS?