Politie België

Auteur Topic: Politie België  (gelezen 280820 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #280 Gepost op: 31 oktober 2011, 13:36:34


Soort voertuig: Honda Deauville verkeersdienst en VW Touareg Milieupolitie
Merk voertuig: Honda Deauville en VW Touareg
Wagenparknummer:
Kenteken
Zone: Gingelom/Nieuwerkerken/Sint-truiden, hoofdbureau Sint-Truiden
Land: Belgie
Bijzonderheden:/


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #281 Gepost op: 31 oktober 2011, 13:51:26






Soort voertuig: Sproeiwagen
Merk voertuig: Ziegler MAN
Wagenparknummer:
Kenteken: YZH-491
Zone: Federale Politie Algemene Reserve
Land: Belgie

Bijzonderheden:
9000 liter water. Traangas kan gemengd worden met het water. Schokdempende, graffiti-en vuurbestendige lak. Elk waterkanon is uitgerust met een camera met bijhorend beeldscherm en recorder. Een telescopische mast met camera is geïnstalleerd op het dak van het achterste gedeelte. Als dit nodig is, kunnen een aantal beelden vanuit de sproeiwagen naar een commandopost gestuurd worden. Dankzij deze camerabeelden krijgt de commandant van de ordedienst een beter overzicht op het gebeuren op straat. Achteraan de sproeiwagen is een speciale veiligheidscamera geïnstalleerd. Via deze camera en via extra grote zijspiegels ziet de chauffeur van de sproeiwagen nog beter dan vroeger of mensen zich achter of naast het voertuig bevinden. Hierdoor vergroot de veiligheid van het politiepersoneel en van omstanders in de buurt van de sproeiwagens.

Lengte: 9240 mm - breedte: 2470 mm - hoogte (max.): 3660 mm. Gewicht: 28.440 kg (met water en 5 inzittenden), 19420 kg (leeg). Motorvermogen: 390 pk. Maximum toegelaten snelheid: 95 km/u.
Bemanning: 5 politieambtenaren: 1 verantwoordelijke, 1 bestuurder, 1 technisch verantwoordelijke, 2 "schutters"

Bron: website Federale politie België


aangepast, met dank aan paulg namens mod team
mfrankena


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #282 Gepost op: 4 november 2011, 19:16:32
In Engeland heeft BMW pas een megadeal afgesloten voor de uitrusting van alle 52 politiezones... en ze zien er su-per uit:

Damm (dat is engels) ziet er goed uit! En dat zal een stuk strakker sturen dan de Volvo's, want de wegligging van de volvo's vindt ik echt teleurstellend. En de Belgische passat ziet er niet uit!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #283 Gepost op: 6 november 2011, 01:45:05



Soort voertuig: Sproeiwagen
Merk voertuig: Ziegler MAN
Wagenparknummer:
Kenteken YZH-491
Zone: Federale Politie Algemene Reserve
Land: Belgie
Bijzonderheden: 9000 liter water. Traangas kan gemengd worden met het water. Schokdempende, graffiti-en vuurbestendige lak. Elk waterkanon is uitgerust met een camera met bijhorend beeldscherm en recorder. Een telescopische mast met camera is geïnstalleerd op het dak van het achterste gedeelte. Als dit nodig is, kunnen een aantal beelden vanuit de sproeiwagen naar een commandopost gestuurd worden. Dankzij deze camerabeelden krijgt de commandant van de ordedienst een beter overzicht op het gebeuren op straat. Achteraan de sproeiwagen is een speciale veiligheidscamera geïnstalleerd. Via deze camera en via extra grote zijspiegels ziet de chauffeur van de sproeiwagen nog beter dan vroeger of mensen zich achter of naast het voertuig bevinden. Hierdoor vergroot de veiligheid van het politiepersoneel en van omstanders in de buurt van de sproeiwagens. Lengte: 9240 mm - breedte: 2470 mm - hoogte (max.): 3660 mm. Gewicht: 28.440 kg (met water en 5 inzittenden), 19420 kg (leeg). Motorvermogen: 390 pk. Maximum toegelaten snelheid: 95 km/u. Bemanning: 5 politieambtenaren: 1 verantwoordelijke, 1 bestuurder, 1 technisch verantwoordelijke, 2 "schutters" Bron: website Federale politie België


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #284 Gepost op: 6 november 2011, 12:59:35
Overigens is een van de voorgangers van de MAN-Ziegler, een MOL sproeiwagen MSB18 6x6, op 18 oktober 2005 ingezet bij een ontruimingsrondje in Amsterdam. Zie daarvoor de website van Indymedia: https://www.indymedia.nl/nl/2005/10/31177.shtml


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #285 Gepost op: 8 november 2011, 01:55:01
X5 van de WPR Luxembourg



Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #286 Gepost op: 8 november 2011, 19:20:10
Dat is een mooie auto :D
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #287 Gepost op: 10 november 2011, 10:43:20
098uo Elke x weer krijg ik de schrik van m'n leven als ik deze wagens zie! Maar het idee er achter begrijp ik wel, een beetje een combi tussen het RWS van nederland en de politie. Wij laten 2 diensten ter plaatse komen, zij waarschijnlijk 1: scheelt een hoop doekoe
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #288 Gepost op: 28 november 2011, 23:42:27
Alweer een politiewagen ******** door zo'n gruwelijke camera  (PZ Brasschaat) :-\






(Bron: Het Nieuwsblad)

Posting aangepast wegens niet gewenst taalgebruik. Betrof 'minder mooi gemaakt'.
Het Moderatorteam.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #289 Gepost op: 29 november 2011, 00:28:44
Die camera hadden ze wel ergens anders weg kunnen werken, die witte lamp maakt hem ook wel een stuk minder futuristisch.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.