Basisleerstof GHOR

Auteur Topic: Basisleerstof GHOR  (gelezen 11911 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2004, 09:13:57
Wij zijn ook in de ..... omstandigheden de cursus nog niet gehad te hebben. En het zit er binnenkort ook nog niet aan te komen.
In het nieuwe HOC-cursusboek dat in december uitkomst schijnt het gewoon een onderdeel te zijn.
Dus nieuwe HOC-ers krijgen het er gewoon bij.

RAdeR


Dani-L

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 30 oktober 2004, 16:23:44
In Zuid-Holland Zuid heeft de SIGMA-groep vorige winter deze cursus gedaan. In 4 lesbijeenkomsten is de stof behandeld. De meesten zijn afgelopen voorjaar geslaagd voor het examen.

Het is even zwoegen op de afkortingen, maar helemaal onmogelijk is het niet. In een aantal gevallen komt in de context de betekenis wel naar voren en is de koppeling wat makkelijker te leggen.

Mvg
Dani-L


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 1 november 2004, 10:29:09
Cristian en Dani-L,

de methodiek van lesgeven kan inderdaad bepalend zijn voor de lesstof. Zelfleerzaamheid was het credo binnen onze opleiding. Daarbij 2 korte casussen gedaan, waarbij de juiste opschaling en daarbij de juiste "mannetjes" te plaatsen. That's it.

Dat is wat anders dan 4 lesgedeelten of aangeboden lesdagen. Oke wij kregen er 1,5 lesavonden van 2 uur, daarna examen.

 :P En die CITO-examens  :-\

Dat ze telkens de juiste personen weten te vinden om te melden dat:
  • Alleen HUN potlood gebruikt mag worden
  • Bij toiletgang zij assisteren
  • Er niet afgekeken mag worden
Elke hulpverlening start met communicatie.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 1 november 2004, 10:36:07
Ik mocht hem lekker op de computer doen  :D


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #14 Gepost op: 16 november 2004, 09:14:37
het is een beetje taaie stof, maar aan de andere kant is het wel het dunner als het dunste boekje wat ik ooit als schoolboek heb moeten leren.

Ik denk dat het wel goed is om de werking van de GHOr te kennen, afkortingen die je toch bijna dagelijks hoort gaan dan spreken.

Je moet het maar een beetje vergelijken met je kennis van het Nederlandse staatsbestel, 1e, 2e kamer, Staten Generaal, ministers, staatssecretarissen etc.
Je hebt het niet nodig om in Nederland te wonen, maar is toch wel handig en verduidelijkend
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #15 Gepost op: 16 november 2004, 10:44:48
Je moet het maar een beetje vergelijken met je kennis van het Nederlandse staatsbestel, 1e, 2e kamer, Staten Generaal, ministers, staatssecretarissen etc.
Je hebt het niet nodig om in Nederland te wonen, maar is toch wel handig en verduidelijkend


En die ken ik niet eens hmmmm nou ja laat ik zo zeggen dat interresseert me niet echt. :-\

Maar dat van de GHOR tja dat is inderdaad iets waar je mee te maken hebt als je een inzet krijgt( als ie er ooit komt).
Dus als we de stof krijgen dan gaan we gewoon weer een poging doen om het te onthouden :-[ ::)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #16 Gepost op: 22 november 2004, 22:56:06
Neem er een fles water bij, dan kun je de stof doorslikken.  ;Dbest wel een saaie stof om door te lezen. En dan al die afkortingen. Ik ben blij dat ik het papiertje gehaald heb. :D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #17 Gepost op: 23 november 2004, 01:17:41
Ik heb de nieuwe basisleerstof tijdens de regionale bijscholing mogen ontvangen. Ik ben wel zeer benieuwd of de GHOR en GGD bobo's zoal de diverse directeuren etc. ook examen gaan doen in deze leerstof .... Ik denk dat ik het antwoord al weet ... ;D ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #18 Gepost op: 23 november 2004, 14:18:35
In Zeeland hebben de RGF en hoge GHOR functionarissen het examen al met goed gevolg afgelegd. 8)

Christian


badmuts

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 november 2004, 22:30:27
Ik zal eens vragen hoe dat bij ons is. Ik heb hierover nog niets gehoord.

mvg Gerrit.