Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011

Auteur Topic: Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011  (gelezen 50052 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 12 april 2011, 14:40:35
Ook blaffende honden kunnen hun doel bereiken O0
Laat ik wel zeggen dat ik vernieling/sabotage etc niet goedkeur en als een collega zo zijn doel probeert te bereiken, dan ben ik erg teleurgesteld in die collega en ben ik dus niet te beroerd om op te treden, verder sta ik achter ze.
Vooralsnog merkt ik alleen dat er (genoeg) collega's overspannen thuis zitten.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 12 april 2011, 15:31:12
Zo te lezen staat de minister zelf ook niet helemaal achter de bezuinigingen;

''Zo luidde een van de geschrapte zinnen: 'Ik hoop dat deze brief bijdraagt tot het besef dat Nederland voor zijn veiligheid onderverzekerd dreigt te raken', zo schrijft De Volkskrant. ''

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9507362/__Zinnen_brief_Hillen_geschrapt__.html?p=8,1


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #12 Gepost op: 12 april 2011, 16:04:17
Boodschap minister Hillen over bezuinigingen Defensie

Speech van minister aan alle defensiemedewerkers. Met name het eerste deel van zijn speech is kenmerkend voor de onmacht die ook hij heeft in dit geval.
Bijdragen op persoonlijke titel.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #13 Gepost op: 12 april 2011, 16:35:22
Er moet eerst iets gebeuren voor men luistert en als men keer op keer niet luistert, dan komen er frustraties.
Dat snap ik zou ik zelf ook hebben..

Maar wat ook in het stukje van Dinges stond, ze moeten uitkijken om niet in de strafrechtelijk traject te belanden.

Overal moet op bezuinigd worden.. de belastingen gaan omhoog evenals de boetes. Wat krijgt de 'burger' hier nu voor terug ook niets... Dit is ook zorgwekkend..
Maar wel klagen ze ja de mensen hebben steeds meer schulden in Nederland ect.

Je kan het nooit iedereen het naar het zin maken..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #14 Gepost op: 12 april 2011, 17:20:31
Iedereen die een beetje kan rekenen, snapt dat wanneer je meer uitgeeft dan je binnenkrijgt het niet goed gaat. Daar kun je op twee manieren wat aan doen:
1 Meer inkomsten genereren of
2 Minder uitgeven.

Voor het eerste zal dus de belasting verhoogd moeten worden, iets waar veel mensen niet blij van worden. De keuze om minder uit te geven is dan een logische keuze. De vraag is dan alleen waaraan je minder uit gaat geven. Die keuze is niet gemakkelijk.

De manier waarop defensie nu (moet) bezuinigen is niet een die de schoonheidsprijs verdiend denk ik. We krijgen als land daar later vast spijt van en moeten alles terugdraaien. Dit zal een aanzienlijke hoeveelheid geld kosten. Niet te spreken over de kapitaalvernietiging die nu plaatsvind. Wat te denken van het feit dat heel de wereld weet dat we een reeks tanks kwijt moeten. Daar krijgen we echt de hoofdprijs niet voor, we moeten ze immers kwijt? Hetzelfde geldt voor de Cougar helikopters. (Zijn de Duitsters zo ook niet voor een prikje aan onze Orion's gekomen een paar jaar terug? We hebben ze naar ik meen, eerst op onze kosten gemoderniseerd en vervolgens voor een "vriendenprijs" aan de buren verkocht).

Ik denk  dat een betere bezuiniging was geweest om eens te kijken of we uitgaven aan de JSF nog wel moeten doen. Vorige week las ik dat Nederland nog een tweede testtoestel heeft gekocht. (de eerste en tweede testkist samen kosten 212 miljoen euri's en dan hebben we het nog maar over twee toestellen. De grote meuk om de F-16 te vervangen moet nog gekocht worden en dat zal niet veel goedkoper uitkomen denk ik). Misschien was het slimmer om dat soort uitgaves eens te bevriezen??
Het verhaal dat we daar afspraken over hebben gemaakt en er dus niet onderuit kunnen, gaat niet op naar mijn idee. Er zijn ook afspraken met mensen gemaakt die hun loopbaan bij defensie hebben gepland. Die afspraken worden nu ook ineens herzien.

Als je als militair die zijn baan verliest leest, zou je de broek toch afzakken?

Laat ik in mijn betoog nog buiten beschouwing wat we als land nog voorstellen op het gebied van onze defensie?

Bezuinigen prima, maar niet met een botte bijl er op los hakken, verantwoord met geld om gaan is iets wat heel erg moeilijk is, zelfs voor onze overheid  :P


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #15 Gepost op: 13 april 2011, 02:21:47
Is er al een online (of offline) petitie tegen deze bezuiniging ? Ik teken hem zeker.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #16 Gepost op: 13 april 2011, 09:13:20
Dat er bezuinigd moet worden snap ik.............
Maar waarom kom ik dan nog steeds dit soort berichten tegen in de media.........
   
Juist meer en hogere bonussen
Door: Aart Pijl MCM MA CMC ,   06-04-2011,   11:33 uur
of deze....
Politiek boos over bonussen bij LeasePlan
nog een .......
Bonussen ING zijn een fooi, Hommen verdient minstens €6 miljoen extra
en deze........
ING-topman: bank kan niet zonder bonussen
laatste...
Top ProRail krijgt toch bonussen

Dit is het resultaat van 2 tellen googelen.
Waarom moet er aan de ene kant bezuinigd worden en wordt er aan de andere kant met bonussen gesmeten.
Ben je militair, net terug van een heftige uitzending, ligt er een brief van je baas dat je kunt gaan.
En dan dit soort berichten lezen in de media, dan snap ik dat je uit je dak gaat.
***Ik heb gesproken***


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 13 april 2011, 10:30:31
Tja....als je diverse uitzendingen achter de rug hebt, altijd klaar hebt gestaan voor de baas...velen al vanaf hun 17e, 18e bij deze baas zitten en dan na al die inzet ineens te horen krijgen: ''U wordt bedankt''...
Dan kan ik volledig begrijpen dat vanaf dat moment iemand geen orders meer opvolgt. Voor veel militairen is het (een deel van) hun leven, wat afgepakt wordt.

Dus ben het met je eens, Bull.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 13 april 2011, 10:31:04
Nederland moet gewoon niet het braafste jongetje zijn en eens minder achter de r**t van de VN/VS/EU aanlopen, want dat kost ons ook onnodig veel geld.
Waarom zo nodig meedoen aan de oorlog in Irak, Afghanistan of nu Libië?
Waarom meer geld geven aan de EU dan terugkrijgen?
Waarom niet minder geven aan ontwikkelingshulp?
Waarom niet bezuinigen op snoepreisjes van 1e/2e kamerleden?
Waarom geen grenscontroles meer, want de criminaliteit kost ook al genoeg geld?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #19 Gepost op: 13 april 2011, 23:59:01
''Machteloos
Net als Kleian hoopt hij dat mensen hun gezond verstand gebruiken en niet in een strafrechterlijk traject belanden. "Dan zijn ze nog verder van huis", zei Kleian. Hij weet niet of de marechaussee op de kazernes heeft ingegrepen. ''

Het bericht is naar buitengebracht door één van de bonden en gelijk opgepikt door de media. Ik laat me niet uit over de reden dat dit op deze manier naar buiten gebracht is maar begrijp heel goed dat de georganiseerde protesten op veel belangstelling kunnen rekenen.
Vanuit defensie wordt door woordvoerders aangegeven dat er niets bekend is over vernielingen. Op het moment dat de orde en rust op een (CLAS) kazerne verstoord wordt (b.v. door vernielingen) wordt hier duidelijk tegen opgetreden en wordt dit gerapporteerd. Zeker als ook de KMar hierbij betrokken wordt. Zonder in details te treden ... Ik sluit me aan bij de defensiewoordvoerders.

Sentimenten zijn te begrijpen, niet de uitingsvormen.
Laat onverlet dat het niet nodig is vernielingen te plegen en half te gaan muiten. Ondanks alles erboven staan dus, ook al is het nog zo moeilijk.
Half muiten bestaat niet. Kan me voorstellen dat het soms wel langer duurt voordat een bepaalde opdracht uitgevoerd wordt.
Kan me ook voorstellen dat frustraties resulteren in een knal tegen een PSU kast of een trap tegen een vuilnisbak. Ook laagvliegende schroevendraaiers zijn niet ondenkbaar. Dat niet alles tegen dit krijgsgeweld bestand is is evident. Maar moedwillige vernielingen? Dan weet je dat je je verplaatst naar de bovenkant van de exit lijst. Dat doe je niet.

Ook blaffende honden kunnen hun doel bereiken O0
Laat ik wel zeggen dat ik vernieling/sabotage etc niet goedkeur en als een collega zo zijn doel probeert te bereiken, dan ben ik erg teleurgesteld in die collega en ben ik dus niet te beroerd om op te treden, verder sta ik achter ze.
Vooralsnog merk ik alleen dat er (genoeg) collega's overspannen thuis zitten.
Ik ben net zo zeker van de frustratie van mijn collega's als dat ik overtuigd ben van hun professionaliteit.
Helaas heeft het op sommigen een dusdanige wissel getrokken dat het hun herstel geen goed doet.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.