Agent doodgeschoten en vrouw gedood bij geweldsincident - Baflo (Groningen) 13-04-2011

Auteur Topic: Agent doodgeschoten en vrouw gedood bij geweldsincident - Baflo (Groningen) 13-04-2011  (gelezen 63285 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Selectie van http://telegraaf.mobi/telegraaf/telegraaf/content//proj/telegraaf/open/wap/articles/binnenland/1009535597_1.xml

De verdachte zou volgens getuigen zijn ex-vriendin omgebracht hebben. Toen de agenten arriveerden zou een worsteling ontstaan zijn waarbij de agent zijn dienstwapen verloor. De man schoot hem vervolgens met zijn eigen wapen dood. Een politievrouw raakte gewond. Over haar toestand is niets bekend. Er zouden ook omstanders gewond zijn geraakt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Laten we hopen dat de moordenaar een zware straf krijgt en geen lachertje zoals we tegenwoordig kennen in NL.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Live tweets van 2 journalisten bij de persconferentie.

http://twitter.com/goosmdeboer
http://twitter.com/florisprenger


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Journalist @persconferentie

http://twitter.com/mickvanwely

#Baflo twee doden
4 minutes ago


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
wat reacties van politie-collega's via twitter...

Citaat
PolitieHarmelen Sander van Velthoven
Wat een verschrikkelijk nieuws over collega in #Baflo. Nu aan het wachten op persconferentie op tv.
6 minutes ago Favorite Retweet Reply »

janpeters1964 Jan Peters
Ben nu al weer trots op de collega's Noord 3 en de KMAR! Samenwerking is al weer in volle gang! Het vak staat weer centraal! #baflo
11 minutes ago

Wijkagent_Wygko Wygko Zitman
Agent doodgeschoten in Baflo, collega zwaar gewond. Ik realiseer me weer eens een keer, mijn vak is mooi, maar dus niet zonder risico's.
14 minutes ago

wijkagentLisse Hendrik van Rijn
Net gezellig verjaardag gehad en lees net vreselijke bericht #Baflo...
15 minutes ago  

PZHZvanGammeren PZHZ van Gammeren
#yam Heel veel sterkte collega's en betrokkenen in Groningen. #Baflo #vreselijk
16 minutes ago

politie_voetbal Politie voetbal
Ongeloof en verbijstering na berichtgeving @Baflo namens de voetbalunit sterkte voor een ieder, we zijn er stil van ..... #frh
30 minutes ago

ron_wolsink Buurtagent Ron
Voor alle bezorgde mensen. Ik ben er nog en gezond. Was niet aan het werk. Er is rond middernacht een persconferentie.
40 minutes ago

wilko_koster Jeugdagent Wilko
Ongeloof en verbijstering na berichtgeving #Baflo sterkte voor nabestaanden omgekomen collega
48 minutes ago

janpeters1964 Jan Peters
Hier heb ik absoluut geen woorden voor. Wens een ieder die betrokken is bij dit vreselijke incident heel veel sterkte! #baflo #ongelofelijk
49 minutes ago

kwartje55 Frans de Groot
Mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden, de dierbaren van de getroffen collega en alle betrokkenen heel veel sterkte!!!
52 minutes ago

Jan_Pijper Brtagnt Pddpl-N&Zrnk
Morgen geen zaalvoetbaltoernooi voor mij ivm gebeurtenissen in Baflo!
53 minutes ago

kwartje55 Frans de Groot
Na telefoongesprek met collega, beiden nog onwetend van inc in Baflo, gigantisch aantal Tweets over hetgeen ons bezig hield. Wat een ellende
54 minutes ago

 PZHZGrootenboer Dirk-Jan Grootenboer
Tussen de meldingen door bereikt het nieuws uit #baflo dat een collega is omgekomen. pfoe, da's even slikken...
58 minutes ago

 n_lendering Nicolle Lendering
Lees met grote schok over Baflo....wat een vreselijk drama.....afschuwelijk
1 hour ago  

Skwibus Politie Rotterdam
Net klaar met een drukke dienst. En dan het verschrikkelijke nieuws uit #Baflo... Geen woorden meer!!
1 hour ago

nkramers Nathalie Kramers
Heel veel sterkte en medeleven voor onze collega's van politie Groningen en de betrokken families. We delen in de schok en het verdriet.
1 hour ago

brigadierHDnrd Jeroen Loohuis
Collega #doodgeschoten andere gewond, in #groningen. Ook zou een vrouw gedood zijn. Waar gaat dit heen? #onbegrijpelijk #geschokt #medeleven

jack_vdwolde Jack van der Wolde
Verschrikkelijk nieuws uit Groningen/ Baflo. Alle betrokkenen heel veel sterkte gewenst!
1 hour ago

Ruud_Paulusse Ruud Paulusse
Het allerergste. Agent omgekomen bij schietincident in Baflo.
1 hour ago

r_hofman Buurtagent René
Collega's, familie en vrienden heel veel sterkte gewenst. Hier wordt iedereen stil van.....
1 hour ago

Wijkagentsassem Bas Slutter
De schrik slaat me werkelijk om het hart!: Agent dood door schietpartij Baflo (Groningen) http://vl.am/1mp #nuiphone
1 hour ago

wijkagLeidenMid Willem van Vliet
Na dit Groningse bericht twitter ik dus even niks over mijn wijk...... #baflo
1 hour ago

brigadierHEIKNT Ludwig van ierland
Lees net dat er 2 collega's zijn beschoten en dat er een is overleden. Wat een ... Bericht. Sterke aan de nabestaande en aan de collega's.
1 hour ago  
Samen sterk in de hulpverlening!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Citaat
goosmdeboer Goos de Boer
Persconferentie wordt afgesloten. Leeftijd vrouw die in woning is gevonden nog niet bekend. Onderzoek naar identiteit loopt nog.
2 minutes ago

Goos de Boer
goosmdeboer Goos de Boer
De verdachte is gewond geraakt als gevolg schotenwisseling. Is buiten levensgevaar.#baflo
4 minutes ago

Goos de Boer
goosmdeboer Goos de Boer
Vraag of verdachte heeft geschoten met dienstwapen agent wordt noch bevestigend noch ontkend. Ook dat moet onderzoek uitwijzen.
5 minutes ago

Goos de Boer
goosmdeboer Goos de Boer
Is team van 40 mensen bezig met onderzoek #baflo
7 minutes ago

Goos de Boer
goosmdeboer Goos de Boer
Korte verklaring. Nu vragenrondje. Nog weinig details. Eerst uitgebreid onderzoek.
8 minutes ago

Goos de Boer
goosmdeboer Goos de Boer
Verder is 1 burger gewond geraakt. 25-jarige verdachte aangehouden.
9 minutes ago

Goos de Boer
goosmdeboer Goos de Boer
Inktzwarte dag voor Gronings korps en politie in t algemeen, zegt korpschef Dros. Naast overleden agent, is 22 jarige politieagenten gewond geraakt
11 minutes ago
»
Goos de Boer
goosmdeboer Goos de Boer
48-jarige agent omgekomen. Ook vrouw overleden bij schietincident #baflo


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Bij een schietpartij in het Groningse Baflo is een mannelijke agent en een vrouw omgekomen. Ook raakten er mensen gewond, waaronder een vrouwelijke agente. Erik-Sjoerd Nauta was voor de NOS aanwezig op de persconferentie, die rond middernacht werd gegeven door de politie in Groningen

Audio: http://nos.nl/audio/232984-agent-en-vrouw-gedood-in-baflo.html
Samen sterk in de hulpverlening!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Verslaggever NOS meldt dat de 22 jarige agenten in Baflo in ieder geval niet ernstig gewond is geraakt.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Vanavond onderweg vanuit Almere naar huis (Emmen) had ik 112meldingen aan staan op mijn mobiel.
Ik zag al wat vreemde meldingen voorbij komen voor Baflo maar ik wist niet wat ik ervan moest denken en kon ook niet echt terugvinden wat er aan vooraf gegaan was.
Eenmaal thuisgekomen gelijk de computer opgestart en het forum nagekeken en dan lees je dit verschrikkelijke topic en berichten.

Wat bezielt iemand om tot zo'n daad te komen, onbegrijpelijk.
Ik wens het korps Groningen, familie en betrokkenen heel veel sterkte.

Hier wordt je echt ff stil van....  :-X  :'(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Agent en meisje omgekomen in Baflo (update 00.40 uur)

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6716435.ece/Agent-en-meisje-omgekomen-in-Baflo-(update-00.40-uur)
DVHN | Gepubliceerd op 13 april 2011, 22:03
Laatst bijgewerkt op 14 april 2011, 00:47

 baflo -  
Bij het station in Baflo is woensdagavond een politieman doodgeschoten. Een tweede agent raakte gewond. De schutter is kort na de schietpartij opgepakt. De man zou even daarvoor een 15-jarige meisje hebben doodgeslagen met een brandblusser.

De politie kwam rond acht uur naar de Heerestraat in Baflo na de melding van problemen in het appartementencomplex in het voormalig Rijkswaterstaatgebouw. De verdachte vluchtte uit de woning en schoot vlakbij het station op de agenten. Hij zou daarbij het vuurwapen van één van de agenten hebben gebruikt.

Collega's die op de schietpartij afkwamen slaagden erin de man te overmeesteren.

De recherche sloot grote gebieden af voor technisch onderzoek. Bij de woning heeft de brandweer een commandocontainer geplaatst van waaruit het onderzoek wordt gecoördineerd. Tientallen getuigen zijn inmiddels gehoord. “Ik zag een politiewagen bij een woning staan. Vervolgens renden agenten weg met getrokken pistolen. Toen ben ik snel mijn huis in gerend”, aldus een bewoner van de Heerestraat.

De politie rukte massaal uit voor de schietpartij. Zeker vijftien wagens reden naar Baflo. Ook zette de politie een helikopter in. Voor het onderzoek maakte de politie gebruik van 'Burgernet' waarbij inwoners van Baflo en omgeving een sms ontvingen om uit te kijken naar 'een getinte man met opvallende haardracht (dreadlocks), een blauwe jas en blauwe jeans'.

Mensenlinq heeft een condoleanceregister geopend voor de overleden agent.
Samen sterk in de hulpverlening!