Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 27846 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #20 Gepost op: 16 april 2011, 18:21:27
Jammer dat je niet goed kunt lezen!!!

Jammer dat je met dit soort opmerkingen moet aankomen als je er even niet meer uitkomt. Je ziet een bepaalde trend in jou berichtgeving. De politie afzeiken vind je prettig(zoals iedereen kan lezen als ze de door jou geplaatste berichten terug lezen).

Maar goed laten we je bericht eens analyseren:

Citaat
Toch is het goed dat zo af en toe eens goed gekeken wordt naar het rij gedrag van de mensen die vrijstelling hebben voor de verkeersregels, neem nou als voorbeeld de uitzendingen van Peter R. die ook af en toe eens kijkt hoe het gaat op de weg, er gebeuren ook zaken die niet door de beugel kunnen, ook bij de politie.

Je veroordeeld hier al voor dat je weet wat er speelt. Jij wordt niet gehinderd door kennis van zaken omtrent dit voorval. Maar je wil al wel een bepaald beeld neerzetten.

Citaat
Natuurlijk moet je dit wel erg goed voorbereiden en er voor zorgen dat de bestuurder niet alleen een rijbewijs heeft maar net als schijnbaar elke diender een gedege rijopleiding met succes heeft afgesloten......  

Ook in deze casus weet je niet of de Marechaussees in deze casus wel of geen rijopleiding hebben genoten. Ook hier wil je weer een bepaald beeld neerzetten. Aan onderbouwing van je mening doe je niet.

Citaat
Oeps zeg ik mischien weer eens wat minder aardigs over de politie; nee jullie hebben mij niks misdaan en ik ben blij dat er politie is en probeer altijd een helpende hand toe te steken. Vertrouwen is goed controle is beter

Met deze opmerking komt de waren aard van Tosa weer eens boven drijven.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #21 Gepost op: 16 april 2011, 18:23:07
Jou afkeer tegen alles wat politie is was al lange tijd duidelijk. Denk dat het voor niemand een verrassing is op het forum. Wat dat betreft begin je een beetje voorspelbaar te worden. Wel bijzonder een brandweerman welke in veel situaties moet samenwerken met de politie die zo'n afkeer tegen de politie heeft ontwikkeld.

Nu zal het vast een persoonlijke kwestie zijn, maar als ik naar het onderwerp van dit topic kijk begrijp ik niet wat de reactie van Tosa te maken heeft met "afkeer van de politie". Lijkt me een prima post.

Los van bovenstaand filmpje wat m.i. onnodig en kinderachtig is, is het wel een feit dat ook bij de politie mensen kunnen rondlopen die niet kunnen omgaan met de verstrekte ontheffingen. Maar dat is van alle tijden en zal ook altijd zo blijven. Dat is binnen iedere organisatie en als politie heb je nu eenmaal te maken met een publieke functie, waarbij dergelijke zaken nu eenmaal meer opvallen dan bij andere organisaties.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #22 Gepost op: 16 april 2011, 18:37:06
Jammer dat je met dit soort opmerkingen moet aankomen als je er even niet meer uitkomt. Je ziet een bepaalde trend in jou berichtgeving. De politie afzeiken vind je prettig(zoals iedereen kan lezen als ze de door jou geplaatste berichten terug lezen).

Maar goed laten we je bericht eens analyseren:

Je veroordeeld hier al voor dat je weet wat er speelt. Jij wordt niet gehinderd door kennis van zaken omtrent dit voorval. Maar je wil al wel een bepaald beeld neerzetten.

Ook in deze casus weet je niet of de Marechaussees in deze casus wel of geen rijopleiding hebben genoten. Ook hier wil je weer een bepaald beeld neerzetten. Aan onderbouwing van je mening doe je niet.

Met deze opmerking komt de waren aard van Tosa weer eens boven drijven.

Jij leest het zoals jij het lezen wil, ik schrijf het in algemene zin. Maar goed ik begin het wel te snappen hoor jij duldt geen kritiek op de organistatie waar je je brood verdient. Jij sugereert dingen die niet op mij van toepassing zijn, ik heb namelijk een prima band met de lokale blauwe kant. En ja als er wat van de brandweer te zeggen is probeer ik de zaken op realiteit in te schatten en er een les uit te leren, ik ben niet zo zelfingenomen dat alles wat ik doe maar goed is omdat ik vind dat een ander er niks van mag vinden.
Lekkere open discusie krijg je op jou manier :-X
 
Mijn ware aard kun je niet op een forum ontdekken, daarvoor zal je meer moeite moeten doen!
Wat een zielige vertoning zeg zeker voor een mod......


nu doe ik even het zelfde als jij, scheelt je weer een keer in de spiegel kijken :-X :-X :-X
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #23 Gepost op: 16 april 2011, 19:08:30
is het wel een feit dat ook bij de politie mensen kunnen rondlopen die niet kunnen omgaan met de verstrekte ontheffingen. Maar dat is van alle tijden en zal ook altijd zo blijven. Dat is binnen iedere organisatie en als politie heb je nu eenmaal te maken met een publieke functie, waarbij dergelijke zaken nu eenmaal meer opvallen dan bij andere organisaties.

En ik durf te beweren dat het steeds minder wordt. Zoals al in eerdere discussies gezegd moeten wij tegenwoordig alles verantwoorden. Toen ik bijna 15 jaar gelden bij de politie begon werd standaard een flitsfoto met een politieauto er op weggegooid. Nu krijg ik de bon in mijn bakje met een schrijven van de officier of ik maar even met een verklaring wil komen waarom ik te hard gereden heb. Geen goede reden volgens de geldende regels is gewoon zelf betalen.

Parkeren op de stoep, elke burger heeft tegenwoordig een mobieltje en foto's staan binnen now time op geen stijl oid. Dus mijn chef roept me dan op het matje om uit te leggen waarom ik het gedaan heb. Elke keer dat ik de ontheffing gebruik denk ik daar heel bewust over na.

Helemaal uitbannen is onmogelijk maar ik durf wel te beweren dat het stukken minder is geworden.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #24 Gepost op: 16 april 2011, 19:29:08
Mike,

Dat geloof ik direct. Ik heb ook geen idee op welke schaal dit voorkomt.

Dat neemt echter niet weg dat er in iedere organisatie altijd de zgn. "rotte appels" blijven bestaan die, hoe klein het percentage ook is, de goede naam van de organisatie verpesten. Helaas is het zo dat die 100 "rotte appels" op 10.000 werknemers nu net degenen zijn die opvallen bij de klant, in dit het geval van de politie is dat de burger.

Ik zou me er overigens niet te druk om maken. Filmpjes als deze leggen meer het niveau van de maker vast dan het niveau van de Nederlandse Politie.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #25 Gepost op: 16 april 2011, 19:45:52
Ik zou me er overigens niet te druk om maken. Filmpjes als deze leggen meer het niveau van de maker vast dan het niveau van de Nederlandse Politie.

Eens!  O0


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #26 Gepost op: 16 april 2011, 19:51:01
Ja, en ik neem aan dat de de journalist ook gaan vervolgen voor artikel 5, een snelheidsovertreding??

Marechaussee betrapt op hardrijden in Drenthe

Lijkt me niet, wel voor de twee heren op de motor. Als blijkt dat dit niet t.b.v. een inzet was.

Ook deze heren zijn niet heilig.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #27 Gepost op: 16 april 2011, 19:55:03
Lijkt me niet, wel voor de twee heren op de motor. Als blijkt dat dit niet t.b.v. een inzet was.

En waarom niet? Ben best voor kritisch volgen van journalisten, is een van de pijlers van een vrij samenleving waar dat kan. Echter kan het niet zo zijn dat journalistiek maar een vrij brief hebben om regels en wetten te overtreden. Met zoals in het filmpje te zien is hoge snelheden nog een camera bedienen vinden we dat normaal?? En waar moet dan de grens gelegd worden?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #28 Gepost op: 16 april 2011, 20:18:34
Met zoals in het filmpje te zien is hoge snelheden nog een camera bedienen vinden we dat normaal?? En waar moet dan de grens gelegd worden?

Als ik me niet vergis en ik naar het formaat en de beeldinstelling van het filmpje kijk ... kan ik me niet onttrekken van de indruk dat het filmpje is gemaakt ... met een GSM 998765.
Hoe zat het ook al weer als bestuurder met het vasthouden van zo'n ding tijdens het rijden? ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #29 Gepost op: 16 april 2011, 20:21:33
En waarom niet? Ben best voor kritisch volgen van journalisten, is een van de pijlers van een vrij samenleving waar dat kan. Echter kan het niet zo zijn dat journalistiek maar een vrij brief hebben om regels en wetten te overtreden. Met zoals in het filmpje te zien is hoge snelheden nog een camera bedienen vinden we dat normaal?? En waar moet dan de grens gelegd worden?

Waar het mij om gaat is dat dit soort rijgedrag in principe onwenselijk is, lees: voorbeeldfunctie van de betreffende dienst.
Dat je ten behoeve van incidenten harder rijd, prima, dat dat dan ook af en toe is harder gaat dan in de boeken staat, ook prima. Ben wat dat betreft praktisch ingesteld en niet alles is met een schaartje te knippen. Maarja, voor overige reizen / ritten is het wel wenselijk om vanwege je voorbeeldfunctie je aan de geldende regels te houden. Je wordt nou eenmaal bekeken.... En nu dus door een journalist die er werk van maakt. Dat houd elkaar scherp, want nu zal de dienst wel actie erop ondernemen. Dat je het nooit helemaal voorkomt ben ik me ook volledig van bewust.

Om dit dan aan de kaak te kunnen stellen is het uiteraard nodig om te volgen. Uiteraard moet dit volgen ook niet een onverantwoord verhaal worden. Dus indien blijkt dat daar onverantwoorde zaken voorgevallen zijn kan dit best aan de journalist beboet worden.
Echt een grens in deze is lastig te trekken, het zal altijd een spanningsveld blijven.