‘Oh wil je ‘t zo spelen? Dan kun je het krijgen ook!’

Auteur Topic: ‘Oh wil je ‘t zo spelen? Dan kun je het krijgen ook!’  (gelezen 6799 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Lekkerkerk • Soms heb je als autodief pech. Bijvoorbeeld als je de wagen wilt stelen van een autocoureur/tuner die naar de naam André Botter luistert....

Uiteindelijk strandde de autocrimineel na een fascinerende achtervolging in de Rotterdamse wijk Prinsenland en kon hij worden ingerekend door de politie. En de Audi RS4 van Lekkerkerker André Botter? Zo’n beetje total-loss.

“Ik kreeg woensdagavond een telefoontje van een man die belangstelling had voor mijn op Marktplaats te koop zijnde auto, een Audi RS4 Station van bouwjaar 2000”, vertelt de in Opperduit wonende André Botter. Hij vroeg of ie nog even mocht langskomen om de auto te bekijken en een proefritje te maken. Dat hij pas tegen elven s’avonds het erf kwam oprijden, vond ik geen bezwaar. Ik ben meestal toch tot in de late uurtjes bezig met mijn grote hobby: auto’s tunen en ermee racen.” De aspirant-koper - een Brabander van midden twintig- maakte een keurige indruk op Botter en de gezamenlijk uitgevoerd proefrit verliep prima. “Hij leek oprecht geinteresseerd in de Audi. En dat klopte uiteindelijk ook wel! Hij vergat alleen te betalen, ha ha!” Na de proefrit vroeg de Brabander of Botter even de motorklep wilde openen. Juist toen de Lekkerkerker daartoe aanstalten maakte, startte ‘zijn gast’ de motor, zette de versnelling in zin achteruit en maakte zich samen met de Audi uit de voeten. “Ik heb hem nog even na staan kijken toen hij vol gas de dijk op scheurde. Mijn eerste gedachte: ‘Oh, wil je het op die manier spelen? Dan kun je het krijgen ook!’ Vervolgens ben ik in mijn 450 pk sterke Opel Astra gestapt en zette ik de achtervolging in.” Al voor Bergambacht bereikt was, zat Botter al bij de dief in het spoor. Daarna haalde ik hem in en zette ik mijn Astra er voor. Even had ik het idee dat daarmee de zaak klaar was, maar dat pakte anders uit. Toen ik uitgestapt was gaf die gozer ineens weer vol gas en scheurde ie richting Krimpen over de N210. Ik er dus weer achteraan. Het werd een bizarre achtervolging waarbij de dief snelheden van tegen de 250 bereikte, de rotondes zowel linksom als rechtsom nam en bij Krimpen-Langeland ineens rechtsaf sloeg het dorp in. Toen raakte ik hem uit het vizier, ook omdat hij zijn lichten gedoofd had.” Voor Botter was dat het signaal om richting Algebrabrug te rijden, waar de inmiddels gealarmeerde politie al klaar stond om de autodief op te vangen. De aanhouding lukte overigens pas in Rotterdam_Prinsenland, waar de Audi tot stilstand kwam na een onzachte aanraking met enkele geparkeerde auto’s, waarvan er eentje na de klap ruim tien meter verderop tegen een flatportiek aan kwakte. Botter: “De politie haalde de dief direct uit de auto. Van mijn Audi was niet erg veel meer over. Maar goed, dat is maar blik. Veel vervelender vind ik de gedachte dat deze crimineel misschien een paar weekjes vast zit en dan weer verder kan gaan waar ie mee bezig was: mensen duperen.”



http://www.hetkontakt.nl/n-36625


Een aantal foto's van de aanrijding en de chaos:

http://www.mediatv.nl/nieuws/5801/Chaos_na_achtervolging_(video).html


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 17 april 2011, 11:35:46
;D ;D, dan sta je als autodief te kijken als je een coureur achter je aan hebt zitten, overigen kan ik zijn gevoel wel begrijpen helaas.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #2 Gepost op: 17 april 2011, 11:45:05
Ik snap het wel, maar je moet er wel verdomt goed mee uitkijken, voor je het weet zegt de dief "ik voelde me opgejaagd" en krijg jij de douw die de dief eigenlijk zou moeten krijgen. (lees: boete/straf)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3 Gepost op: 17 april 2011, 11:45:50
Volgens mij sta/zit al vrij lullig te kijken als je denk in een snelle auto te zitten, namelijk de RS4 en dan wordt je ingehaald door de Opel Astra. Die nog harder gaat kennelijk anders kan je hem er niet voorzetten.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 17 april 2011, 12:36:03
Volgens mij sta/zit al vrij lullig te kijken als je denk in een snelle auto te zitten, namelijk de RS4 en dan wordt je ingehaald door de Opel Astra. Die nog harder gaat kennelijk anders kan je hem er niet voorzetten.
450 pk is natuurlijk best overtuigend voor een "astra'tje"....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 17 april 2011, 12:39:52
Ik vind het altijd jammer dat met dit soort zaken, en zo nog een aantal gerelateerde vermogenszaken, dat benadeelden niet geheel schadeloos worden gesteld.
En dan heb ik het niet over de dagwaarde van zo'n auto. Maar gewoon het bedrag wat nodig is om zo'n auto te kunnen kopen zonder dat het de benadeelde ook maar een cent kost.
En uiteraard dit op de verdachte zelf verhalen.
Ik vind de dagwaarde altijd zo'n aanfluiting, je koopt er nooit het zelfde voor terug.
Maarja, NL bv alias verdachtenparadijs. Zal vast niet veranderen.
Moet je eens kijken hoe lang het duurt voor er überhaupt iets veranderd in het voordeel van de slachtoffers/benadeelden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 17 april 2011, 18:27:12
Waar ''verstop'' je 450 pk'tjes onder de kap van een Astra, vraag ik me dan af...open kap o.i.d?  ;D Grote luchthappers enzo, dan kan ik me e.e.a. voorstellen.  ;D

Maar, leuk en opmerkelijk verhaal. En inderdaad jammer van dagwaardes etc. Dat zou anders moeten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 17 april 2011, 18:52:51
Waar ''verstop'' je 450 pk'tjes onder de kap van een Astra, vraag ik me dan af...open kap o.i.d?  ;D Grote luchthappers enzo, dan kan ik me e.e.a. voorstellen.  ;D

Maar, leuk en opmerkelijk verhaal. En inderdaad jammer van dagwaardes etc. Dat zou anders moeten.

Hier staat nog wat info ! http://www.rpmvision.nl/forum/viewtopic.php?f=121&p=26081

Voor de mensen die Time Attack bezoeken geen onbekende  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 17 april 2011, 18:56:40
Die trekhaak maakt het af! Hilarisch! Heerlijk, zulke mensen met een (degelijke) hobby!  O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 april 2011, 18:59:31
Dan kijk je echt raar op als je door zo'n Opel achterna word gezeten ;D ;D