Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen

Auteur Topic: Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen  (gelezen 374350 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #610 Gepost op: 8 april 2010, 23:28:52
Ter aanvulling: het is een Damen Stan Patrol 2005 MII.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #611 Gepost op: 10 april 2010, 09:49:19
deze kwam ik vanmiddag tegen bij die drenkeling in papendrecht als ik het goed zegt komt deze uit gorinchem

Klopt helemaal! ;)

Ligplaatsen van de KLPD vaartuigen kun je hier checken: http://www.politie.nl/KLPD/KLPDDiensten/Dienst_Waterpolitie/info/Organisatie/ligplaatsen.asp
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #612 Gepost op: 11 april 2010, 21:38:12
deze foto aantal weken terug genomen bij een stofelijk overschot uit het water halen bij het stoomschip de majesteit kwam ze toevallig tegen steeds vergeten te plaatsen maar bij deze



Dienst: zeehaven politie rotterdam rijnmond
Roepnummer: P4
Soort voertuig: ?
Merk en type: ?
Overige bijzonderheden



Dienst:  politie rotterdam rijnmond
Roepnummer: P15
Soort voertuig: ?
Merk en type: ?
Overige bijzonderheden
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #613 Gepost op: 12 april 2010, 13:07:06
Ha vreemd. Het nummer P15 is nu een rubberbootje. Het was sinds 1995 een boston Whaler 15'Dauntlesss. Of, deze boot is met pensioen, of ze is omgenummerd, danwel ik heb het mis...

Weet iemand meer..? :-*


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #614 Gepost op: 12 april 2010, 14:29:38
Ha vreemd. Het nummer P15 is nu een rubberbootje. Het was sinds 1995 een boston Whaler 15'Dauntlesss. Of, deze boot is met pensioen, of ze is omgenummerd, danwel ik heb het mis...

Weet iemand meer..? :-*

De enige Boston die nu nog vaart, is de P10.

Het principe bij de RIB's is overigens heel simpel, deze dragen het nummer van het 'moederschip', maar dan met een 1 ervoor.
Dus de P12 is de bijboot van de P2
P3 en P13, P4 en P14, P5 en P15, P6 en P16.

Van de grote vaartuigen hebben de P1 en de P7 geen bijboot, dus gaat het principe niet op.

Overige RIB's zijn de P8, P9, P17 en P18.

De P15 die je op de foto ziet, is tegelijk met de P5 in dienst gekomen (zomer 2006).
Ik weet dat er een Boston Whaler (P16) heeft gevaren met kajuitopbouw, maar een P15 Boston Whaler zegt mij niets. Dat is waarschijnlijk voor mijn tijd geweest (als in: voordat ik mij hierin interesseerde) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #615 Gepost op: 12 april 2010, 16:59:42
De enige Boston die nu nog vaart, is de P10.

Het principe bij de RIB's is overigens heel simpel, deze dragen het nummer van het 'moederschip', maar dan met een 1 ervoor.
Dus de P12 is de bijboot van de P2
P3 en P13, P4 en P14, P5 en P15, P6 en P16.

Van de grote vaartuigen hebben de P1 en de P7 geen bijboot, dus gaat het principe niet op.

Overige RIB's zijn de P8, P9, P17 en P18.

De P15 die je op de foto ziet, is tegelijk met de P5 in dienst gekomen (zomer 2006).
Ik weet dat er een Boston Whaler (P16) heeft gevaren met kajuitopbouw, maar een P15 Boston Whaler zegt mij niets. Dat is waarschijnlijk voor mijn tijd geweest (als in: voordat ik mij hierin interesseerde) ;)

Klopt dat?? Je zegt net dat er geen bijboot is bij de P7  ;)  Moet de P17 niet de P19 zijn??   :-\ ;)
Brandweer Papendrecht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #616 Gepost op: 12 april 2010, 17:47:05

Klopt dat?? Je zegt net dat er geen bijboot is bij de P7  ;)  Moet de P17 niet de P19 zijn??   :-\ ;)

Nee, dat is ook precies de reden waarom ik zei dat de P7 geen bijboot heeft. Anders zouden mensen kunnen denken dat de P17 de bijboot van de P7 is.
De P18 is overigens ook geen bijboot van de P8 :P

De P19 is niet van de zeehavenpolitie, maar van district Noord. Deze vaart op de Bergse Voor- en Achterplas.
De P20 is ook van Noord, deze vaart op de Rottemeren.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #617 Gepost op: 12 april 2010, 17:51:40
Nee, dat is ook precies de reden waarom ik zei dat de P7 geen bijboot heeft. Anders zouden mensen kunnen denken dat de P17 de bijboot van de P7 is.
De P18 is overigens ook geen bijboot van de P8 :P

De P19 is niet van de zeehavenpolitie, maar van district Noord. Deze vaart op de Bergse Voor- en Achterplas.
De P20 is ook van Noord, deze vaart op de Rottemeren.

Dus eigenlijk is het nog zo simpel niet!   :D  Je moet het allemaal maar net weten. Bedankt voor de uitleg in iedergeval.   ;)
Brandweer Papendrecht


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #618 Gepost op: 12 april 2010, 21:42:02
De enige Boston die nu nog vaart, is de P10.

Dank Maarten. Met dit nummer ben ik in de war geweest. Ergens in mijn archief heb ik nog een analoge foto van deze Boston Whaler. Haar romp werd vervangen, naar verluidt nadat de beambten een aanvaring met dit scheepje hadden gehad.

Haar opbouw en binnenwerk is overgezet op een in de US nieuw vervaardigde blauwgekleurde romp.
Het was in het jaar 1999 als ik het me herinner.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #619 Gepost op: 12 april 2010, 21:53:32
Dank Maarten. Met dit nummer ben ik in de war geweest. Ergens in mijn archief heb ik nog een analoge foto van deze Boston Whaler. Haar romp werd vervangen, naar verluidt nadat de beambten een aanvaring met dit scheepje hadden gehad.

Haar opbouw en binnenwerk is overgezet op een in de US nieuw vervaardigde blauwgekleurde romp.
Het was in het jaar 1999 als ik het me herinner.

Ik heb helaas alleen deze twee foto's van de P10...



Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s