Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen

Auteur Topic: Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen  (gelezen 376008 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

m@dp@at

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #690 Gepost op: 11 april 2011, 12:33:49
Lijkt me inderdaad stug dat het nummer klopt heb hier de P253 staan!!
Zijn nu een nieuwe P255 voor Flevoland aan het bouwen.


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #691 Gepost op: 11 april 2011, 18:29:25
Is het nieuwe nummer dan al bekend, ik had begrepen dat de nieuwe ook weer  het nummer P253 zou krijgen???


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #692 Gepost op: 30 april 2011, 18:36:15
Hallo,

Ik reed gisteren achter een onopvallend busje met erachter een boot op een trailer  ;)
En hier stond op Politie Rotterdam-Rijnmond Basiseenheid Lansingerland P20.

Weet toevallig iemand waar dit bootje vaart? Rottemeren toevallig?
en heeft iemand een fototje van deze boot. Deze heeft alleen striping aan de achterzijde zover ik kon zien.
Met Vriendelijke Groet.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #693 Gepost op: 30 april 2011, 23:30:09
Hallo,

Ik reed gisteren achter een onopvallend busje met erachter een boot op een trailer  ;)
En hier stond op Politie Rotterdam-Rijnmond Basiseenheid Lansingerland P20.

Weet toevallig iemand waar dit bootje vaart? Rottemeren toevallig?
en heeft iemand een fototje van deze boot. Deze heeft alleen striping aan de achterzijde zover ik kon zien.

Dat klopt, dit bootje vaart inderdaad op de Rottemeren. Nou fiets ik daar regelmatig, maar ik heb 'm nog nooit gezien helaas ;)

Het is een Pioner Multi (herkenbaar aan de neerklapbare boegklep). Er staat wel ergens een foto op het net, maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden...

Edit: hier dus: http://www.politievoertuigen.nl/Diversen/Fotodiversen/02708.JPG
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #694 Gepost op: 1 mei 2011, 14:03:51
Klopt  0098 die was het ( zie nu trouwens dat die voor ook striping heeft  :P )

Ik kom ook regelmatig bij de rottemeren maar heb hem ook nog nooit gezien daar :P
Met Vriendelijke Groet.....


m@dp@at

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #695 Gepost op: 4 mei 2011, 13:14:15
Nieuwe vaartuigen Politie Flevoland P255 en Politie Gooi en Vechtstreek
Vaartuig nummers: P214 en P255
Lengte 8 meter
Uitgevoerd met 300 PK Suzuki model 2011


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #696 Gepost op: 4 mei 2011, 13:37:24
Mooie bootjes, mooie plaatjes! Welkom op het forum.  O0
Brandweer Papendrecht


m@dp@at

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #697 Gepost op: 5 mei 2011, 10:39:03
Bedankt Blauwie, kan ik op dit forum ook plaatjes van nieuwe BOA vaartuigen kwijt???


m@dp@at

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #698 Gepost op: 5 mei 2011, 10:53:04
Gisteren 4-5-2011 gespot langs de dijk bij enkhuizen.P85 Politie vaartuigen Langs de dijk Almere -Lelystad

Hier nog persbericht van begin 2008

Nieuw patrouillevaartuig waterpolitie
Recent  heeft de KLPD, de Dienst Waterpolitie, groep Enkhuizen een nieuw patrouillevaartuig in gebruik genomen. Met de komst van dit nieuwe vaartuig is de slagvaardigheid van de waterpolitie op het IJsselmeer en het Markermeer enorm toegenomen.

Snel
Vanuit Enkhuizen kan het vaartuig binnen een uur in de verste uithoek van het bewakingsgebied zijn.
Het vaartuig is speciaal ontworpen voor gebruik op grote wateroppervlakken binnen Nederland zoals het IJsselmeer en het Markermeer. De P85 vervangt de 20 jaar oude P76 en heeft Enkhuizen als vaste ligplaats.

Functioneel
De P85 is een zogenaamde Damen Stan Patrol, type 2505. Het schip heeft een aluminium romp met een lengte van 24,95 meter en een breedte van
5,45 meter. Dankzij de geringe diepgang van 1,45 meter kan het schip op nagenoeg alle plaatsen binnen het IJsselmeergebied komen.
De P85 beschikt over 2 hoofdmotoren van ieder 875 PK. Hiermee kan het schip met gemak een snelheid bereiken van 47 km/u. Naast de nieuwste technische snufjes op het gebied van informatica heeft het schip standaard een speedboot en tijdens de zomermaanden zelfs een waterscooter aan boord waarmee ook de overlast langs de stranden en kust van het IJsselmeer en het Markermeer bestreden kan worden.

Motto
Het motto van de Nederlandse politie is 'waakzaam en dienstbaar' te zijn. Met de komst van het nieuwe patrouillevaartuig en de inzetbaarheid van 24 uur per dag, kan de Dienst Waterpolitie, groep Enkhuizen, dit motto helemaal waarmaken.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #699 Gepost op: 5 mei 2011, 22:20:07
kan ik op dit forum ook plaatjes van nieuwe BOA vaartuigen kwijt???

Kan evt ook in dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12238 O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s