Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 993020 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1400 Gepost op: 22 april 2012, 02:11:30


Dienst: Koninklijke Marechaussee
Soort voertuig: Onopvallende dienstauto t.b.v. GPT
Merk & type: Audi A6 2.7tdi Quattro
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #1401 Gepost op: 22 april 2012, 08:53:32


Dienst: Koninklijke Marechaussee
Soort voertuig: Onopvallende dienstauto t.b.v. GPT
Merk & type: Audi A6 2.7tdi Quattro

Vraagje: waar staat GPT voor?

Grtz,
Marcel


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1402 Gepost op: 22 april 2012, 09:21:49
Vraagje: waar staat GPT voor?

Grtz,
Marcel

Grensoverschrijdend Politie Toezicht meen ik

EDIT: Google; eerste hit:

Het Grensoverschrijdend Politieteam (GPT), een samenwerkingsverband tussen de Koninklijke Marechaussee en de Duitse Bundespolizei.

http://www.defensie.nl/marechaussee/actueel/nieuws/2009/12/26/46142884/Grensoverschrijdend_Politieteam_houdt_roofovervaller_aan


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1403 Gepost op: 22 april 2012, 17:23:00


Dienst: Korps Landelijke Politiediensten
Soort voertuig: Onopvallende piketauto
Merk & type: BMW 320D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1404 Gepost op: 27 april 2012, 15:46:56
Weer nieuwe Citroëns gespot, dit keer niet in Amsterdam Zuidoost maar in het centrum, bureau Beursstraat. Auto stond op "nieuwe kenteken", maandag werk ik weer zal ik eens wat foto's maken.
Die ik in Zuidoost zag was zwart, en die ik in het centrum heb gezien was zilver kleurig.

Amsterdam heeft al langere tijd huur-voertuigen in dienst. Afgelopen week de eerste nieuwe Golf gezien in Amsterdam, met op het dak een Hänsch Movia SL  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1405 Gepost op: 27 april 2012, 16:15:58
Amsterdam heeft al langere tijd huur-voertuigen in dienst. Afgelopen week de eerste nieuwe Golf gezien in Amsterdam, met op het dak een Hänsch Movia SL  ;)

Bedankt voor je uitleg Jerommeke! Is dit bijvoorbeeld, omdat ze in de zomer tijdelijk meer surveillance/noodhulp voertuigen kunnen gebruiken vanwege de drukte in de stad of omdat er een wagen van A-A zelf naar de garage gaat en er vervanging nodig is ?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1406 Gepost op: 28 april 2012, 07:56:14
Bedankt voor je uitleg Jerommeke! Is dit bijvoorbeeld, omdat ze in de zomer tijdelijk meer surveillance/noodhulp voertuigen kunnen gebruiken vanwege de drukte in de stad of omdat er een wagen van A-A zelf naar de garage gaat en er vervanging nodig is ?

Géén idee. Amsterdam heeft ook veelvuldig huur-Transitjes / Transporters en dergelijke.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1407 Gepost op: 28 april 2012, 13:03:49
Bedankt voor je uitleg Jerommeke! Is dit bijvoorbeeld, omdat ze in de zomer tijdelijk meer surveillance/noodhulp voertuigen kunnen gebruiken vanwege de drukte in de stad of omdat er een wagen van A-A zelf naar de garage gaat en er vervanging nodig is ?

De meeste huurvoertuigen in AA worden ingezet voor secundaire doeleinden. Dit zijn dan ook onopvallende voertuigen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1408 Gepost op: 28 april 2012, 13:19:13
De meeste huurvoertuigen in AA worden ingezet voor secundaire doeleinden. Dit zijn dan ook onopvallende voertuigen.

Hebben ze ook allemaal dat zwarte hartje voor op???? Dat viel mij vroeger op als men een huurauto gebruikte.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1409 Gepost op: 28 april 2012, 13:42:31
Hebben ze ook allemaal dat zwarte hartje voor op???? Dat viel mij vroeger op als men een huurauto gebruikte.

Als je voertuigen met een zwart hartje ziet zijn het 9 van de 10 keer huurauto's van http://www.hartautoverhuur.nl/ bij mij uit Rotterdam.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen