Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 994432 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1720 Gepost op: 25 juli 2013, 22:32:07
Citaat van: Mahad link=msg=1186185 date=1374780791
Toch vraag ik me af waarom de onopvallende auto's hier in Haaglanden toch zo opvallend zijn... :-\  Een dezelfde lettercombinatie , rijstijl , sommigen die hun pit nog boven op de auto vergeten..

Ik vind echt dat ze zo opvallend rijden , dat ik hier bijna alle onopvallende auto's op kan noemen van sommige bureau's ..

Toch weet ik niet waarom het een dezelfde lettercombinatie is , iemand die hier antwoord op kan geven ?
De engelse term "Unmarked" is beter. Inmiddels ken ik zelfs de voertuigen die Jerommeke in de laatste regel benoemd... als eenmaal alle voertuigen en agenten in de regio kent valt het niet meer op dat ze onopvallend zijn...


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1721 Gepost op: 26 juli 2013, 16:11:37
Ik denk dat het oplettende oog 90% van de onopvallende voertuigen in het verkeer wel zal herkennen. Bekende kentekenserie, mensen met blousjes, vaak 2 personen erin. Typische automerken, flitsers in de grill of spiegels. En zo is er nog een rijtje met opvallende gegevens. Je zal nooit alle voertuigen herkennen. Maar het grootste deel valt wel op.

Maar we kunnen ook niet zeggen dat de politie overal zorgvuldig omgaat met de onopvallende voertuigen. Voertuigen open en bloot neer zetten bij evenementen en open dagen. Bij een incident de blauwe pit op het dak laten staan. Rijden met politieuniform aan. Lijst met kentekens op de website van politie zelf. Voertuigen opvallend parkeren om snel weg te kunnen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel dingen zijn wel te begrijpen, maar voor de onopvallende klusjes is het niet altijd even handig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #1722 Gepost op: 26 juli 2013, 16:42:29
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186482 date=1374847897
Lijst met kentekens op de website van politie zelf.

Waar moet ik hierbij aan denken ?
Met Vriendelijke Groet.....


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1723 Gepost op: 26 juli 2013, 16:46:23
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1186486 date=1374849749
Waar moet ik hierbij aan denken ?

Deze lijst doel ik onder andere op.

https://www.politie.nl/mijn-buurt/11---landelijke-eenheid/wob-verzoeken/nmi-verklaringen-nederlands-meetinstituut/opvallende-politievoertuigen/kentekens8.html

Volgens het verhaal gaat het hier louter om opvallende voertuigen, echter zitten er grote aantallen onopvallende voertuigen tussen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #1724 Gepost op: 26 juli 2013, 18:52:59
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186487 date=1374849983
Deze lijst doel ik onder andere op.

https://www.politie.nl/mijn-buurt/11---landelijke-eenheid/wob-verzoeken/nmi-verklaringen-nederlands-meetinstituut/opvallende-politievoertuigen/kentekens8.html

Volgens het verhaal gaat het hier louter om opvallende voertuigen, echter zitten er grote aantallen onopvallende voertuigen tussen.

Ok duidelijk  O0
Met Vriendelijke Groet.....


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1725 Gepost op: 27 juli 2013, 00:32:49
De "bekende" onopvallende voertuigen zijn in beginsel ook helemaal niet bedoeld om heel erg onopvallend werk te doen, daar zijn andere diensten voor dan de basisteams.

En voor onopvallend verkeerstoezicht geldt vooral: het gaat niet om het voertuig maar om het rijgedrag. Als je het goed doet kun je zelfs met een opvallende Volvo nog redelijk onopvallend rijden, zelf zo dat ze je gewoon al bellend inhalen...


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1726 Gepost op: 27 juli 2013, 00:43:41
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186482 date=1374847897
Ik denk dat het oplettende oog 90% van de onopvallende voertuigen in het verkeer wel zal herkennen. Bekende kentekenserie, mensen met blousjes, vaak 2 personen erin. Typische automerken, flitsers in de grill of spiegels. En zo is er nog een rijtje met opvallende gegevens. Je zal nooit alle voertuigen herkennen. Maar het grootste deel valt wel op.

Maar we kunnen ook niet zeggen dat de politie overal zorgvuldig omgaat met de onopvallende voertuigen. Voertuigen open en bloot neer zetten bij evenementen en open dagen. Bij een incident de blauwe pit op het dak laten staan. Rijden met politieuniform aan. Lijst met kentekens op de website van politie zelf. Voertuigen opvallend parkeren om snel weg te kunnen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel dingen zijn wel te begrijpen, maar voor de onopvallende klusjes is het niet altijd even handig.

Opvallend is ook dat er nooit opvallende vakantie,reclame etc. stickertjes op zitten.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1727 Gepost op: 27 juli 2013, 07:14:57
De "bekende" onopvallende voertuigen zijn in beginsel ook helemaal niet bedoeld om heel erg onopvallend werk te doen, daar zijn andere diensten voor dan de basisteams.

En voor onopvallend verkeerstoezicht geldt vooral: het gaat niet om het voertuig maar om het rijgedrag. Als je het goed doet kun je zelfs met een opvallende Volvo nog redelijk onopvallend rijden, zelf zo dat ze je gewoon al bellend inhalen...

Sommige mensen kleven en snijden een V70, die net hem een 'volgteken' gaf (wat uit ging op de rechterstrook) in verband met linksrijden (rs1 van 4).

En dan niet snappen wat je fout deed. Momentje om de zoemer in te drukken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1728 Gepost op: 29 juli 2013, 21:34:46



Dienst: Nationale Politie
Eenheid: Noord Holland
Soort voertuig: Onopvallende surveillancemotor
Merk & type: BMW F650GS / HSC
Byzonderheden: Voorzien van camera-systeem (naast stopbord voorzijde), echter geen ''VROS''-systeem.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1729 Gepost op: 29 juli 2013, 21:46:08
Laat dat onopvallend maar weg  ;)