Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 988802 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2120 Gepost op: 18 november 2015, 19:10:58
Citaat van: keiharddegekste link=msg=1385719 date=1447840066
http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/28-overige/24107-strenge-beveiliging-bij-bezoek-salman-rushdie Staan 3 auto's op de foto waarvan ik Mercedes en Jeep nooit eerde heb gezien bij de DBB. Aanname van mij dat DBB de beveiliging deed.

Mogelijk AOT  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #2121 Gepost op: 22 november 2015, 13:04:33
AT heeft in elk geval 2 van deze type's Jeep in dienst. Welke eenheid precies weet ik niet.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #2122 Gepost op: 4 december 2015, 18:45:40
Onopvallende politie te voertuigen zijn opvallend omdat ze zo onopvallend zijn door o.a het ontbreken van plakplaatjes Walibi etc.,trekhaken


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2123 Gepost op: 4 december 2015, 19:15:50
Citaat van: Thor link=msg=1389708 date=1449251140
Onopvallende politie te voertuigen zijn opvallend omdat ze zo onopvallend zijn door o.a het ontbreken van plakplaatjes Walibi etc.,trekhaken

Die van ons hebben wel trekhaken.
Maar wij hebben de discussie gehad over plakplaatjes en besloten ze niet op onze voertuigen te plaatsen. Je kunt aan de ene kant zeggen dat we te onopvallend zijn hierdoor, maar ik vind dat je juist door die plaatjes aandacht trekt. De gemiddelde burger zal nooit aan politie denken bij plaatjes van de Efteling, maar voor iemand uit onze ledenlijst werken deze plaatjes juist als herkenningsteken. Die herkent de Golf met het plaatje van de Efteling zo.

Daarbij is ermee geëxperimenteerd en blijkt dat het aantal keer negeren stopteken behoorlijk stijgt wanneer je auto van kinderzitjes en plakkertjes is voorzien.
Daarom hebben we ook een andere oplossing bedacht voor als we écht onopvallend willen werken, maar dat ga ik niet op een openbaar forum zetten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #2124 Gepost op: 4 december 2015, 20:39:12
Voor mijn beeldvorming... hebben ze ook gewoon een burger kenteken? Anders zijn ze sowieso snel herkenbaar alszijnde KMar/defensie voertuigen.
Jep,  civiel nieuw kenteken.


lightning

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #2125 Gepost op: 4 december 2015, 20:39:47
Ik zag vandaag een "onopvallende" Golf 5 met op het dashboard een witte sticker / wit blaadje met daarop duidelijk zichtbaar het Politie-logo.
Moet je zo'n auto dan nog als onopvallend labelen, of moet ik me bij onopvallende surveillance iets anders voorstellen?
Ik zie de agenten ook vaak in uniform erin zitten.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #2126 Gepost op: 4 december 2015, 20:41:13
Ik zag vandaag een "onopvallende" Golf 5 met op het dashboard een witte sticker / wit blaadje met daarop duidelijk zichtbaar het Politie-logo.
Moet je zo'n auto dan nog als onopvallend labelen, of moet ik me bij onopvallende surveillance iets anders voorstellen?
Ik zie de agenten ook vaak in uniform erin zitten.
Daar verbaas ik me ook over,  hoe vaak de politie in uniform, zonder burger jasje,  in een onopvallend voertuig rijd,  zeker met die gele strepen.
Bij ons is dat echt uit den boze.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2127 Gepost op: 4 december 2015, 20:43:44
Maar soms heb je misschien gewoon een voertuig nodig zonder de intentie onopvallend te zijn? Als ik hier lokaal op het bureau kijk staan er altijd 2x zoveel onopvallende als opvallende auto's. Dus misschien dat het voertuig helemaal niet gebruikt wordt met de intentie onopvallend te zijn?

Het blaadje op het dashboard is misschien meer bedoeld voor de parkeerwachter, wanneer je onverhoopt je voertuig toch een beetje vervelend kwijt raakt?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


lightning

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #2128 Gepost op: 4 december 2015, 20:49:33
Om het nog vreemder te maken, hier (BT Heerlen) staan er geregeld onopvallende auto's op parkeerplaatsen waarboven duidelijk staat:

             [ P ]
        [ politie ]

[       Uitsluitend          ]
[dienstvoertuigen Politie]


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2129 Gepost op: 5 december 2015, 14:14:53
Tja ik snap ook niet waarom collega's opvallend in een onopvallende auto gaan zitten, maar dat is een beetje vechten tegen de bierkaai.
Hoevaak ik collega's er wel niet op aangesproken heb... vooral de oudere garde zit gewoon pontificaal in uniform in de onopvallende bak. Geen zin om in burger te gaan, te warm om er een jas overheen te trekken of 'maar ik hoef niet onopvallend te zijn, alleen er zijn geen opvallende auto's meer'.

 :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.