Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 989949 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2160 Gepost op: 6 januari 2016, 09:57:16
Citaat van: DiNozzo link=msg=1397490 date=1452070361
Gewoon op de stoep parkeren dus. Parkeerbelasting geldt alleen voor de vakken ;).

Onopvallende hebben de 'vergunning' om overal te parkeren wanneer nodig op het dashboard liggen, opvallende auto's hebben deze standaard al op het dak staan toch? Haha 098uo
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2161 Gepost op: 6 januari 2016, 10:00:51
Ik heb geen vergunning nodig om op de stoep te parkeren. Dat valt onder de vrijstelling. Voor parkeerbelasting heb ik wel een vergunning nodig, maar parkeerbelasting geldt alleen voor de vakken en niet voor de stoep.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2162 Gepost op: 6 januari 2016, 10:23:20
Precies!  ;)

Met een opvallende auto heb je formeel ook geen vrijstelling van de parkeerbelasting, theoretisch gezien kunnen de controleurs dus een bekeuring (naheffing) onder de ruitenwisser leggen. In de praktijk zal dat niet snel gebeuren.......
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2163 Gepost op: 6 januari 2016, 10:39:32
Zeg dat maar niet tegen een Amsterdamse collega. Cition heeft er een handje van om dat vooral wel te doen. In het verleden zijn er zelfs ambulances bij een A1-melding geklemd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #2164 Gepost op: 6 januari 2016, 10:49:27
Citaat van: DiNozzo link=msg=1397514 date=1452073172
Zeg dat maar niet tegen een Amsterdamse collega. Cition heeft er een handje van om dat vooral wel te doen. In het verleden zijn er zelfs ambulances bij een A1-melding geklemd.

Cition... hou er inderdaad maar over op...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2165 Gepost op: 6 januari 2016, 11:33:02
Citaat van: DiNozzo link=msg=1397514 date=1452073172
Zeg dat maar niet tegen een Amsterdamse collega. Cition heeft er een handje van om dat vooral wel te doen. In het verleden zijn er zelfs ambulances bij een A1-melding geklemd.
Natuurlijk is dat een situatie die te bizar is voor worden, maar tegelijk wel eentje die  weer eens de werkelijkheid laat zien. De wetgeving voorziet niet, de werkvloer vangt het op en als het fout gaat, wie wordt er dan op aangesproken? Precies de werkvloer. Zolang er wordt geaccepteerd dat wij  de gaatjes wel opvullen, zal dit blijven gebeuren.

Hetzelfde geldt voor het rijden naar meldingen. Iedereen weet dat met regelmaat de snelheden daarvoor (te veel) worden overschreden. Toch blijven we dit doen, waardoor we de aanrijdtijden (min of meer) halen en de managers weer tevreden zijn, maar als je wordt geflitst of een ongeluk krijgt, wie moet er naar het hakblok...?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2166 Gepost op: 6 januari 2016, 12:02:45


wie moet er naar het hakblok...?
Hakblok?
Ik maak als diender zelf toch uit wanneer ik de vrijstelling gebruik....?
Als het nodig is om mijn politietaak goed te kunnen doen doe ik dat.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #2167 Gepost op: 6 januari 2016, 12:23:48
Citaat van: CopVR3 link=msg=1397546 date=1452078165
Hakblok?
Ik maak als diender zelf toch uit wanneer ik de vrijstelling gebruik....?
Als het nodig is om mijn politietaak goed te kunnen doen doe ik dat.

Als niet agent-zijnde, hebben jullie toch brancherichtlijnen waar jullie je in diverse situaties aan dienen te houden? De ontheffingen zijn vaak ook wel aan een soort maximum onderhevig, toch.

Wanneer je je ontheffing gebruikt is deels eigen inzicht, deels op aangeven van de meldkamer als ik het goed heb.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2168 Gepost op: 6 januari 2016, 12:25:12
Als jij de brancherichtlijn overtreedt en je raakt betrokken bij een aanrijding ben je toch echt de sigaar, dat is wat Kaasje bedoelt. De ironie zit hem in het feit dat de meeste meldingen niet haalbaar zijn binnen de gestelde 15 minuten als je je aan de brancherichtlijn houdt.

Theorie en praktijk komen dus niet overeen.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe jullie meldkamer omgaat met een OBR, bij ons zijn ze er zeer makkelijk in maar dat ligt natuurlijk ook aan de enorme aanrijdtijden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2169 Gepost op: 6 januari 2016, 12:39:56
Nee dat klopt inderdaad. Heb het nog even gelezen... duidelijk.

Als we zouden doen wat Kaasje schetst, dus maximaal houden aan de br, dan gaat er heel wat reuring komen. Aanrijtijden worden nog minder gehaald, cijfers worden al helemaal niet gehaald, minder verdachten OM en misschien nog erger, menselijk leed.

Het zit echter niet in onze natuur, want we doen het voor de burger, niet voor onszelf. maar klopt wel wat Kaasje zegt, we naaien onszelf dan een oor aan...