Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 988848 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1320 Gepost op: 8 februari 2012, 22:57:29
Knipperende Koplampen??
Ja niet aangedacht! :D

Ik heb het zelfde kastje, maar nog niks opaangesloten.
Wat word hier met ABCD bedient?

Waar jij KK heb zitten, zit bij mijn dat tekentje wat links zit met die koplamp. maar dan andersom.
Neem aan dat dat dan de ledjes betekenen?


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #1321 Gepost op: 8 februari 2012, 23:04:13
c=aan
d=uit
a en b zit niks op aangesloten
kk en het tekentje van de koplamp die zijn ook niet aangesloten, ik heb ze uitgeprobeerd maar er is niks te zien of te horen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1322 Gepost op: 9 februari 2012, 00:15:24
Ik vermoed dat het pas werkt als de boel (zonder toeters) aan staat, denk niet dat KK los van het blauwe licht werkt.
Tenzij je de boel met verlichting aan hebt geprobeerd, dan heb ik niets gezegd.  >:D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1323 Gepost op: 9 februari 2012, 04:10:00
De KK staat inderdaad voor knipperende koplampen (tenminste op de politie auto's wel ;)) en werkt inderdaad pas als blauw aan staat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1324 Gepost op: 9 februari 2012, 06:07:12

Oké, en dat staat ook op alle opvallende voertuigen? Er staat dus geen KMAR STOP / KMAR VOLGEN?

Bij nieuwe opvallende voertuigen (iig VW Golf) staat geen KMar of Politie erbij.
Alleen STOP of VOLGEN. Waarbij eerst 2 rode bollen (als aandachtsteken ofzo?) worden weergegeven en daarna de tekst.


c=aan
d=uit
a en b zit niks op aangesloten
kk en het tekentje van de koplamp die zijn ook niet aangesloten, ik heb ze uitgeprobeerd maar er is niks te zien of te horen.

Tekentje van de koplampen is bij de onopvallende auto's op onze brigade voor de blauwe grill flitsers en bij de opvallende auto voor de dashboard flitser.


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geďnteresseerde
Reactie #1325 Gepost op: 9 februari 2012, 14:59:07
Bij nieuwe opvallende voertuigen (iig VW Golf) staat geen KMar of Politie erbij.
Alleen STOP of VOLGEN. Waarbij eerst 2 rode bollen (als aandachtsteken ofzo?) worden weergegeven en daarna de tekst.


Tekentje van de koplampen is bij de onopvallende auto's op onze brigade voor de blauwe grill flitsers en bij de opvallende auto voor de dashboard flitser.

Ach zo,in mijn tijd toen we nog vw T4 hadden stond idd alleen stop en volgen. Dus bij de Nieuwere auto's Mercedes,Opels staat dus gewooon stop en volgen. Bedankt voor je reactie.

Gr


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #1326 Gepost op: 9 februari 2012, 15:06:33
Apart dat dit veranderd is mbt de stop/volgen transparant. In de Astra's zat het wel, zelfs met meerdere talen...


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1327 Gepost op: 9 februari 2012, 20:28:41
c=aan
d=uit
a en b zit niks op aangesloten
kk en het tekentje van de koplamp die zijn ook niet aangesloten, ik heb ze uitgeprobeerd maar er is niks te zien of te horen.
Dankje!!


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1328 Gepost op: 9 februari 2012, 21:17:38
Apart dat dit veranderd is mbt de stop/volgen transparant. In de Astra's zat het wel, zelfs met meerdere talen...

Meerdere talen staan er nog steeds in. Zo uit me hoofd zitten de volgende teksten op ons KMar noodhulp voertuig: stop, volgen, halt, folgen, follow, groot licht uit, mistlicht uit, verkeerscontrole, ongeval, glad wegdek, <<<, >>>, houdt afstand, matig snelheid, arret, suivre.

Mogelijk ben ik er 1 of 2 vergeten.

Helaas is niet alles hetzelfde als in de Astra's, zo is het bedieningspaneel 2x zo groot, zijn er wat handige teksten uitgehaald en kunnen niet alle teksten zowel voor als achter worden weergegeven. Matig snelheid en houdt afstand kunnen alleen aan de voorkant worden weergegeven. Het probleem hiermee is dat wanneer je dit op de snelweg aan je voorganger laat zien dat zij regelmatig denken te moeten stoppen, met de raarste capriolen als gevolg. Veel automobilisten zien rode letters in hun achteruitkijk spiegel en ipv te lezen gaan ze ervan uit dat ze moeten stoppen.

Sorry dit is wel offtopic, maar wou toch even antwoord geven :D


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1329 Gepost op: 10 februari 2012, 12:31:20
Dankje!!

A= is bedoeld voor "audio" maar wordt niet altijd geactiveerd, je audio systeem van je auto is dan rechstreeks hoorbaar uit je 100watt speaker in je grill, zo kun je dus o.a. waarschuwingsberichten afdraaien ect. iets wat vroeger vaak gebeurde tijdens rampen.  

D= is tevens ook de keuze tussen dag/nachtstand van de sirene (wordt zelden toegepast, op mijn versie is die wel geactiveerd) je moet dan wel een korte druk erop geven (lang ingedrukt is inderdaad systeem uit)